Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-27, 19:43
  #1681
Medlem
JanFyhrholdts avatar
De senaste hoten från ts (och de svenska myndigheterna) i form av e-post till mig på adress jan.fyhrholdt@gmail.com

De två breven är i sin helhet återgivna med respektive datum.

27 april 2015

"Dags för dig att svara på tingsrättens mejl och brev, Jan. Du åker på
en tredskodom annars, och fler väntar på att stämma dig. Det kommer
att bli dyrt, kanske så dyrt att dina pengar fryser inne helt. Skälet är
enkelt: jag kommer att driva ett enskilt åtal mot dig och kräva dig
på de hundratusentals jag förlorat på dina brott mot mig."



10 mars 2015

"Jan,
det faktum att du inte svarar på domstolens brev till dig betyder inte att
du slipper undan ditt ansvar. Domstolen vidtar nu fler åtgärder för att
delge dig en stämning.
Jag har flera alternativ att fundera på, och ett av dem är att stämma dig
i ett riktigt brottmål, och då ta upp alla dina aktiviteter och kräva dig
på ett skadestånd som står i proportion till den skada du åsamkat mig.
Du riskerar inte bara att det nuvarande målet beslutas i en tredskodom,
utan också att ett brottmål ger samma resultat. I ett brottmål kan jag
stämma dig på hundratusentals kronor,
Dessutom har jag erbjudit andra att skriva stämningsansökningar mot
dig. De har också lätt att vinna skadestånd i brottmål, eller i tvistemål
eftersom du hängt ut dem, kränkt dem och hotat dem i ditt eget namn
på nätet.
Du kan fortfarande förlika med mig, men jag vill i så fall ha 50.000 kronor
och en skriven redogörelse där du vidgår dina handlingar. Det gäller fram-
för allt dina samtal med "IW" och Kristina Öström."
2015-04-27, 20:17
  #1682
Medlem
Xeliouss avatar
Det finns ingen stalker i Djursholm.
http://www.scb.se/namnsok/
Det finns inget brottsmål.
Case closed.
2015-04-27, 22:57
  #1683
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns ingen stalker i Djursholm.
http://www.scb.se/namnsok/
Det finns inget brottsmål.
Case closed.

Den s.k "stalkern" är ts.
Man skall inte underskatta kriminellas intelligens och kapacitet.
Särskilt inte ts som i 10 år har bedrivit förtal på internet i olika forum.
Jag är den som drabbast mest då förtalet också systematiskt drivits hos samtliga
myndigheter med den påföljden att jag gripits av polis och dessutom attackerats
av journalister vid många tillfällen.
Dessutom har jag hotats av psykiatriker och socialkontor, vilka också har samarbetat med
ts.
Denna förföljelse inte bara på internet, utan överallt där jag har varit under min vistelse
i Sverige sedan 1955, har nått sådana proportioner att klassisk judeförföljelse är den enda
korrekta beskrivningen.
Stalkeraktiviteter från ts med flera är bara en liten del, som toppen på isberget.

Till stor del med hjälp av information om antisemitism från detta Forum har jag kunna fastslå
vad jag råkat ut för.
De anonyma judehatarna på forumet har, tack vare forumet, kunnat bereda tillfälle att studera
ett fenomen som haft global utbredning i tusentals år.
De är framförallt ett tekniskt bevis för att judehatet existerar i ett samhälle där de mest
sinnessjuka och intoleranta barbarerna väljer att tävla i politisk korrekthet.
Det innebär att den som ljuger mest och har den mest förvridna uppfattningen vinner.

Även de är toppen på ett isberg, då majoriteten i världen hatar judar.
Argumenten mot judarna är huvudsakligen att de har "för stor makt".
Det rör sig i praktiken om att judarna tillhör medel och överklassen, varför det blir svårt för
myndigheter och polis att förfölja dem, då exv polisen är rekryterad ur underklassen.
2015-04-27, 23:07
  #1684
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Den s.k "stalkern" är ts.
Man skall inte underskatta kriminellas intelligens och kapacitet.
Särskilt inte ts som i 10 år har bedrivit förtal på internet i olika forum.
Du tycker du är lustig. Du kan inte ens driva en logisk linje, som TS. Det finns ingen stalker i Djursholm. Ingen har träffat på honom, ingen bryr sig.
2015-04-28, 01:38
  #1685
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns ingen stalker i Djursholm.
http://www.scb.se/namnsok/
Det finns inget brottsmål.
Case closed.

Jag råkade visst trycka på fel knapp, men nu kommer hela inlägget

Den s.k "stalkern" är ts.
Man skall inte underskatta somligt slödders intelligens och kapacitet.
Särskilt inte ts som i 10 år har bedrivit förtal på internet i olika forum.
Denna persons mytomani, sinnessjukdomar, ondska och allmänna vidrighet är
omvittnad och bekräftad överallt.

På samma sätt omtalades den förre socialdemokratiska riksdagskandidaten Lotfi Krifa.
De allvarliga bl.a hot- och våldsbrott denne tunisiske arab begick mot mig och en annan, alltför
timid granne och invandrare utreddes aldrig.
Istället blev jag utpekad som gärningsman,

Och alla i grannskapet vägrade vittna, och det blev uppenbart att arabsvinet var rättsligt
immun.
Att anmälaren var jude var självklart anledningen.

Det är inte detta vidriga monster till arab, som är det mest förhatliga, han följer ju bara sin natur, utan de lands- och folkförrädare som släppt in honom i landet och behandlat honom som han vore en kung
på medeltiden som i praktiken stod över lagen.

I Sverige var alla invandrare ett hot mot mig, då jag i händelse av en falsk tillvitelse från
vilken arab eller motsvarande invandrare som helst riskerar i praktiken dödsstraff.
Jag blir påklistrad en väsensfrämmande roll som den "vite medelålders mannen" med låg utbildning
och därmed rasist. Detta kombineras med rollen som jude, den klassiska rättslösa syndabocken.
En oslagbar kombination, så farlig att jag tvingades lämna landet efter upprepade hot från polisen, m.fl.

Även i fallet när en arab överfaller mig med slag och sparkar, blir jag i det antisemitiska arablandet
Sverige istället gripen av polisen och förtalad av tidningar som en brutal rasist och våldsverkare.
Arabens maka, Afifa Krifa, även hon f.d politiker gick till polisen och anmälde mig för överfall
och för att försökt slita hennes handväska i från henne.
Jag ångrar att jag inte dödade den kvinnliga polisen Åsa Svedros som tvingade mig till förhör.

Har aldrig ens träffat araberna, med undantag av Lotfi Krifa, då han överföll mig resp en granne.
Den omtalade kvinnan Afifa Krifa har jag aldrig varit närmare en 30 meter, då hon bodde, (bor) i hyreshuset intill, "Tynvägen 6X"
Visste inte ens hur hon såg ut.

Hur araberna härjar i Sverige bevisar framför allt att det saknas nationella partier värda namnet.
Nationalismen med tillhörande rasism finns istället hos överklassen.
Antisemitismen grasserar däremot i under- och medelklass.
Arabimporten är överklassens projekt.
I ett utvecklat samhälle skulle man aldrig tolerera denna kombination av matriarkat och djurpark.

Skillnaden mellan araber och judar är densamma som mellan Usama Bin Ladin och Albert Einstein.

Jag är den som drabbast mest av ts förtal som också systematiskt bedrivits hos samtliga
myndigheter med den påföljden att jag både gripits av polis och attackerats
av journalister vid många tillfällen.
Dessutom har jag hotats av psykiatriker och socialkontor, vilka också har samarbetat med
ts.

Falsk tillvitelse har praktiserats i stor omfattning.
Beskrivningen av mig är som sinnessjuk mördare.
Att verkligheten har varit den direkt motsatta är typiskt i ett scenario av judeförföljelse som detta.
Att ingen överhuvudtaget tror på sina egna påståenden om mig visar att judehatet är den enda verkliga
drivkraften bakom de rättsliga processer och försök till sinnessjukförklaringar som fortfarande sker.

Återigen, gärningsmannen ts precis som araben följer bara sin natur, och mest allvarligt
är hur myndigheterna stödjer dem mot mig, (och ev andra drabbade)
ts är ett hjärndött autistiskt litet monster, som trots sin fysiska litenhet skrämmer slag
på alla grannar och de som ser hans ondskefulla uppsyn.
Den extremt höga intelligens denne dvärg begåvats med har skett på bekostnad
av andra mer vitala hjärnfunktioner.
Av prestigeskäl vill alla idiotförklara honom.
Underskatta inte den lille skiten, han är värre än Cecilia Beckroth, den förre riksstalkern och
Djävulens närmaste representant.

Dessa myndigheter i Sverige är ett fundamentalt slödder som inte nog kan underskattas.
Att de så besinningslöst och aggressivt attackerar mig, beror delvis på att de uppfattar
mig som intelligent, men främst på deras instinktiva judehat.
Samtidigt påstår de att jag är farlig, och de vet inte hur rätt de har.
De anser mig vara ofarlig, men de förstår inte att de riskerar livet om de hotar och trackasserar mig.
På lång sikt, och nu tror jag att det är dags att slå tillbaka.
Gärna med hjälp av andra, och om möjligt också med vapen.

Denna förföljelse, inte bara på internet, utan överallt där jag har varit under min levnad
i Sverige sedan 1955, har nått sådana proportioner att klassisk judeförföljelse är den enda
korrekta beskrivningen.
Stalkeraktiviteter från ts med flera är bara en liten del, som toppen på isberget.
De har hela myndighetsväsendet med sig.

Till stor del med hjälp av information om antisemitism från detta forum har jag kunna fastslå
vad jag råkat ut för.

De anonyma judehatarna på forumet har, tack vare forumet, kunnat bereda tillfälle att studera
ett fenomen som haft global utbredning i tusentals år.

De är framförallt ett tekniskt bevis för att judehatet existerar i ett samhälle där de mest
sinnessjuka och intoleranta barbarerna väljer att tävla i politisk korrekthet.
Det innebär att den som ljuger mest och har den mest förvridna världsuppfattningen och människosynen vinner.

Av de som själva uppger att de är nazister eller på annat sätt kontroversiella har jag inget att frukta.
De värsta skurkarna är alltid de som mest ihärdigt förnekar sina egna brott, det gäller i synnerhet
de som kallar sig antirasister och demokrater.

Dessa anonyma är toppen på ett isberg, då majoriteten i världen instinktivt hatar judar.
Argumenten mot judarna är huvudsakligen att de har "för stor makt".
Det rör sig i praktiken om att judarna tillhör medel och överklassen, varför det blir svårt för
myndigheter och polis att förfölja dem, då exv polisen är slödder rekryterad ur underklassen.
Myndigheter i övrigt består huvudsakligen av samma underklass, men framförallt av det svaga
könet.
De skulle aldrig kunna skada judarna i Sverige, just för att judarna har ett övertag i utbildning
och social status.

Ingen regel utan undantag, åtminstone en person tillhörig den allmänt hatade judiska rasen skulle
ju åtminstone formellt kunna sakna utbildning och därmed sammanhängande status.

Det skulle i såfall vara undertecknad, som på grund av låg formell ställning blir måltavla
för myndigheternas antisemitism.
Det uppdämda judehatet i samhället fokuserar på det ytterst fåtaliga antal judar som saknar
formell makt. Såvitt jag vet är jag den enda juden i Sverige som haft kroppsarbete.

Och då passar man på att attackera.
Det är en instinkt precis som insekter och virus kan tänkas ha.
Det sker inte medvetet, och just därför är inga förhandlingar möjliga.
Svenska folket agerar mot mig som om de vore skadedjur, varför inget annat än våld skulle hjälpa.

Skillnaden mellan mig och Hitler är att Hitler ville utrota en minoritet, medans jag vill utrota en majoritet.

Skälet till förföljelsen är elementärt;
Man räknar med att vinna över mig i den antisemitiska kampanjen då det kan antas att jag som
underklass och enskild saknar medel att försvara mig.

Judehatet är en instinkt, oftast omedveten.
Det är sannerligen ingen ideologi, då den är allmänt utbredd.
Någon aktiv förföljelse mot enskilda judar är sällsynt under efterkrigstiden, då rasen är fridlyst
och dessutom socialt överlägsen polis och myndigheter.

Det gäller inte i mitt fall.
Om man från samhällets sida under en livstid förföljer en person som inte bara är
en mönstermedborgare, utan också både fysiskt och intellektuellt överlägsen, kan det bara
handla om klassisk judeförföljelse.
I den ingår framförallt myndigheter.
Att det drabbar mig beror på det faktum att jag råkar tillhöra underklassen rent formellt.

Och genom situationen kan jag därmed anse mig befriad från skyldighet att följa svensk lag i Sverige.
Om nödvärnsrätten kan åberopas är jag också formellt utan ansvar.
Givet omständigheterna har jag i praktiken knappast några som helst rättigheter i Sverige.
Blir jag utsatt för ett brott, oavsett vilket, blir jag utpekat som gärningsman, vilket knappast
kan hända någon, förutom judar i ett scenario av antisemitism.
Jag är själv ingen vän av judar eller någon annan ras heller för den delen.
Araber gillar jag däremot inte, då de rent statistiskt inte är de bästa, om jag uttrycker mig milt.
Att tillhöra en viss ras, skall inte i sig utgöra grund för särbehandling.
Judehatet är däremot instinktivt, och kan därför bara bekämpas med våld eller hot om våld.
I min fortsatta kamp för överlevnad, mot de svenska myndigheterna och polisen, tar jag gärna
hjälp av kriminella eller terrorister.
Jag är inte världens smartaste och gjorde misstaget att vara hederlig.
I krig är alla medel tillåtna, och antisemitisk förföljelse i syfta att utrota en enskild måste
anses vara en krigshandling.
Å min sida, är jag inte bara beredd att döda ett antal svenskar, utan jag ser det som en moralisk
skyldighet efter vad jag och andra judar utsatts för i historien.
Precis som andra judiska exempel, är jag förklarad livsoduglig och uppbär förtidspension.
Det räcker inte, Sverige skall betala ett mycket större skadestånd.
Vad som nu också inträffat är att min pension vägrades att betalas ut, men utbetalningarna
återupptogs efter att jag avslöjade korruptionen.
Den skandalen, och bakgrunden kommer i nästa inlägg.
2015-04-28, 02:20
  #1686
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du tycker du är lustig. Du kan inte ens driva en logisk linje, som TS. Det finns ingen stalker i Djursholm. Ingen har träffat på honom, ingen bryr sig.

Du beskriver dig själv, men jag vill helst veta så lite som möjligt.
Numera är de flesta skribenter anonyma, vilket åtminstone har den fördelen
att jag slipper ta del av deras övriga tillkortakommanden, förutom de litterära.

Tyvärr har jag sett ts i verkligheten, utseendet är så förfärligt att blommorna vissnar.
2015-04-28, 04:39
  #1687
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Här nedan efter min text återges e-post i sin helhet med respektive datum.
Dessa skickades av ts till min adress jan.fyhrholdt@gmail.com
Det framgår att försök har gjorts att stoppa utbetalning av min pension.
Man skall ha klart för sig att "myndigheter" numera består av rent slödder, oftast 90 procent
kvinnor och resten manliga kriminella tattare, ofta från glesbygden.
Rättssäkerheten i Sverige befinner sig i fritt fall.
Matriarkatet och en liten minoritet av manliga idioter.
Göran Lambertz är ett exempel på de senare.
Ett annat exempel är Bernt Lehnberg på statens pensionsverk.
Jag skall återkomma till honom.
Det är ju uppenbart att ts haft kontakt med denne Lehnberg, enligt den dokumentation som finns.
Syftet var att få statens pensionsverk att stoppa min pension.
Det gjorde de också;
Den 7 januari fick jag av inpasseringskontrollen ett brev korrekt adresserat till min nya
adress i Medellin.
Den tjänstgörande säkerhetsvakten fann det mycket märkligt att fönsterkuvertet, som var från SPV
ej var igenklistrat, utan endast igenvikt.
Något sådant fatalt misstag skulle ju aldrig hända i Colombia.
Här fungerar allting perfekt.
Jag räknar med att alla länder som av svensk media pekas ut som diktaturer är bättre än Sverige.
Sverige har blivit det värsta skitlandet i världen.

Givet kuvertets innehåll och transporten från Sundsvall till Medellin som tog 3 veckor, var det
uppenbarligen stor risk att innehållet skulle försvinna på vägen.
Det var planerat så, att innehållet eller kuvertet skulle försvinna så att jag skulle "hamna på gatan"
i Medellin.
Dokumentet förklarar att utbetalningarna stoppats.
Det är underskrivet av Bernt Lehnberg, SPV.
Som anledning anges att jag inte "uppvisat levnadsintyg"

Ingen har heller som tidigare efterfrågat levnadsintyg.
Jag kan ju bara uppvisa de dokument som efterfrågas.

Att jag inte kontaktats angående erforderliga dokument, i synnerhet levnadsintyg, är arrangerat.
Man har från myndigheternas sida, sannolikt på initiativ av ts, enligt dokumentation, medvetet
skapat en situation där man anser sig formellt kunna agera.

På samma sätt är polisen i Sverige, de är ju inte mer än usla tattare från landsorten, tacksamma för alla
falska och påhittade polisanmälningar, ju mer osannolika och grova desto bättre.
Polisen ser i detta en unik möjlighet att förfölja en jude, då de bedrägligt åberopar formella
skäl för gripande och förhör.

Och när inte bevisningen håller kallar de på psykiatriker för att kringgå den juridiska processen.
I det läget kan vilken "läkare" som helst påstå vad som helst om mig, och med polisens
handräckning låsa in mig på livstid med "adekvat medicinering".

"Glöm inte att du är jude" var det faktiskt någon som sade för mer än 20 år sedan.
Tack för påminnelsen.
Numera skulle ingen säga något liknande då de generationer som var samtida med kriget dött ut.

Vem är då denne Bernt Lehnberg som i samarbete med ts, och troligen många andra försökte
det här fula tricket?
Han har en sida på Facebook, där det framgår att han gillar tidningen "flamman".
För övrigt gillar han fotboll och skitmusik.
En nolla från landsorten med en så låg moral att han tveklöst skulle agera i samarbete med ts.
På kommunistiska tidningen flamman är en Anne-li Lehnberg redaktör, vilket sannolikt är
en släkting till Bernt Lehnberg.
Det hör till saken att den misstänkte kommunisten Lehnberg tillbringar all ledig tid i Colombia.
Han har där gift sig med en sannolikt fattig kvinna.
Det är ju välkänt hur misslyckade och överåriga gubbar i Norrland gifter sig med kvinnor i fattiga
länder. En person som Lehnberg är ju rätt utslagen på äktensskapsmarknaden.
Hans giftemål och övriga äventyr i Colombia finns beskrivna på en blogg han har.
bl.a skriver han om Medellin följande, återgivet i sin helhet.
länken är här:
http://queridacolombia-berny.blogspo...rens-stad.html

"För mig är ändå Medellin staden som förknippas med Pablo Escobar. Denne legend. Knarkkung. En av världens rikaste under sin levnad dessutom. Han påverkade Colombia oerhört mycket.
Jag hade beslutat mig för att besöka hans gravplats. Det var liksom det som var Medellin. Åtminstone för min del. Det gjorde jag också. Efter det var jag i stort sett nöjd. Visst var det intressant att se denna moderna, gröna och med blommor översvämmade stad. Massor med shopping, parker och museér. Men det var ändå inte något som berörde mig speciellt mycket. Operationen utförd."

Inte bara har han Escobar som idol, det finns tydliga indikationer på Facebook att han
gillar den terroriststämplade FARC-gerillan också.
Jag har sparat kopior på hans dokumentation om han väljer att avpublicera.

Kulturlösa tattare från Norrland borde inte anställas på myndigheter.
Han får ha vilka åsikter som helst, men är alltför suspekt att vara en del av en svensk myndighet.

Här är länken till personen Bernt Lehnberg på Facebook:

https://sv-se.facebook.com/bernt.lehnberg


Och slutligen de e-postbrev där ts dokumenterar sin konspiration med SPV och andra myndigheter.

Myndigheterna jag begärt information av, angående ts förtal har konsekvent vägrat erkänna något
av de samtal och besök som ts genomfört.
Istället skickar de polisen till min bostad.



27 maj 2013
"Det är ingen som bryr sig :-)
Förutom polsien Anneli Lundberg, som fortfarande har hand om din förundersökning. Och SPV som håller på att titta på din pension. Och Svenska Ambassaden i Colombia som funderar på vad de ska göra med dig.
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bogota-DC/Kontakt/Ambassaden--konsulat/"

24 maj 2013
Statens Pensionsverk har fått en begäran av mig att stoppa utbetalningarna av din pension. Regeringskansliet fick detsamma, men hänvisade till SPV.
__________________
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2015-04-28 kl. 04:52.
2015-04-28, 05:13
  #1688
Medlem
JanFyhrholdts avatar
http://www.ratsit.se/19550617-Bernt_...dcNxmsRaDcEoi8

Glömde nämna att denne Bernt Lehnberg heter "Tommy", som mellannamn.
Alla med namnet "Tommy" som jag haft obehaget att ha att göra med har visat sig vara
grovt kriminella svin.
Det anses ju att de med förnamn som slutar på y, i synnerhet "Tommy"
är slödder och WT.
Ibland överträffar verkligheten fördomarna.
Och jag vågar påstå att "Tommy" rent statistiskt är slöddervarning på samma sätt som
"Muhammed" eller "Lotfi" som tycks vara de vanligaste terroristnamnen.
Underklassen har ju de senaste 100 åren haft nordamerikansk skitkultur som förebild, varför
man väljer engelska namn till sin ovälkomna avkomma.

Det norrländska kulturlösa låglivet Bernt Lehnberg har dessutom, traditionen trogen, gett sig själv
ytterligare ett y-namn, nämligen "Berny" på sin tvivelaktiga s.k blogg.
2015-04-28, 08:28
  #1689
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Här nedan efter min text återges e-post i sin helhet med respektive datum.
Du fortsätter med din charad. Allt för att en kvinna inte vill ha dig. En kvinna som sett genom dina charader sedan länge. Du är en väldigt liten människa.
2015-04-28, 15:58
  #1690
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du fortsätter med din charad. Allt för att en kvinna inte vill ha dig. En kvinna som sett genom dina charader sedan länge. Du är en väldigt liten människa.

Du fortsätter att omedvetet beskriva dig själv, samtidigt som du medvetet förväxlar mig
med någon annan.
Mitt första intryck av dig var att du är en misslyckad gubbe i Norrland (precis som Lehnberg) som sitter och skriver en massa meningslösa inlägg.
Man ser också en sjuklig fixering av krig i utlandet, och politik på en nivå som en fotbollsdåre.

Jag ser den anonyme isolerade bondlurken som på alla sätt desperat försöker använda sin högst
genomsnittliga intelligens för att nå ut till omvärlden.
För övrigt saknar du stil och karaktär, och är fullständigt okreativ.
Du borde hålla dig till jordnära ämnen som passar en lantis i en byhåla i Norrland
som helt saknar kulturutbud.
Ge dig inte in på ämnen som du inte behärskar.
Redan din stående text; "En död rysk soldat är en bra rysk soldat" visar ju
att du är både idiot och galen.
2015-04-28, 16:50
  #1691
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Du fortsätter att omedvetet beskriva dig själv, samtidigt som du medvetet förväxlar mig
med någon annan.
Det är bra att du förstår att din charad är slöseri med tid mot mig. Din låtsasvärld och skapande av "Jan" har inte hjälpt dig hittills, varför fortsätter du larva dig? Så värst mycket kan du inte få ut av det.
Varför riskerar du att media ska berätta den riktiga historien om "stalkern i Djursholm"? En sjukt pinsam historia om en väldigt liten människa som inte kan bryta sig ur charaderna.
2015-04-28, 20:32
  #1692
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Gräla kan ni göra i PM istället.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback