Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-20, 12:26
  #325
Medlem
Sniglas avatar
Puerto Rico i slutet av januari

Av det jag läst som ni skrivit är det ganska kallt i vattnet trots att medeltemperaturen ska ligga på 20-21 grader, men är det så pass varmt att man kan ligga och sola utan att få köldskador? Tekniskt sett borde det ju vara ungefär lika varmt som det är i Sverige på sommaren, men när ni säger att det inte går att bada blir jag lite orolig. Åker ju för att slippa äckelvintern och det vore ju katastrofalt om det var så kallt att man inte kan ligga på stranden. Visserligen har hotellet en uppvärmd pool, men ändå.

Är det lika "turistigt" på vintern som på sommaren? Över jul och nyår kan jag tänka mig att det är en helvetes massa inkastare och skit överallt eftersom det kommer vara smockat med svenskar där men när jag åker borde den värsta stormen ha lagt sig och då kanske det är lite lugnare? Har aldrig åkt på vintersemester förut så jag har ingen aning om hur det är. Var dock i Tunisien i somras och jag går fortfarande i terapi efter den hemska upplevelsen.

Och ungefär hur mkt kostar det att åka taxi? Tänkte ifall man kunde turista lite och åka taxi till diverse olika ställen, men är det lika dyrt som i Sverige finns det inte på världskartan. Hyra bil känns inte heller som ett alternativ eftersom jag inte vet hurdan trafiken är där nere. Av mina erfarenheter brukar trafiken vara förjävlig på turistställen...

Tacksam för svar!
Citera
2010-12-20, 17:26
  #326
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigla
Puerto Rico i slutet av januari

Av det jag läst som ni skrivit är det ganska kallt i vattnet trots att medeltemperaturen ska ligga på 20-21 grader, men är det så pass varmt att man kan ligga och sola utan att få köldskador? Tekniskt sett borde det ju vara ungefär lika varmt som det är i Sverige på sommaren, men när ni säger att det inte går att bada blir jag lite orolig. Åker ju för att slippa äckelvintern och det vore ju katastrofalt om det var så kallt att man inte kan ligga på stranden. Visserligen har hotellet en uppvärmd pool, men ändå.

Är det lika "turistigt" på vintern som på sommaren? Över jul och nyår kan jag tänka mig att det är en helvetes massa inkastare och skit överallt eftersom det kommer vara smockat med svenskar där men när jag åker borde den värsta stormen ha lagt sig och då kanske det är lite lugnare? Har aldrig åkt på vintersemester förut så jag har ingen aning om hur det är. Var dock i Tunisien i somras och jag går fortfarande i terapi efter den hemska upplevelsen.

Och ungefär hur mkt kostar det att åka taxi? Tänkte ifall man kunde turista lite och åka taxi till diverse olika ställen, men är det lika dyrt som i Sverige finns det inte på världskartan. Hyra bil känns inte heller som ett alternativ eftersom jag inte vet hurdan trafiken är där nere. Av mina erfarenheter brukar trafiken vara förjävlig på turistställen...

Tacksam för svar!

Kanske säkrast att du stannar hemma, så du slipper gå i terapi och känna oro över din resa.
Taxi är billigare än hemma. Men jag skulle nog hyrt bil om jag var du. Trafiken är inte värre än hemma. Är du någorlunda bra förare och använder sunt förnuft så är det bara att gasa!
Citera
2011-02-10, 19:17
  #327
Medlem
ska till holmarna nu den 18e feb till amadores någon som varit där? samt har bra tips på bästa mat, klubbar, utflykter, samt om de är lätt att få tag på kola o hash och vart man hittar fina brudar
Citera
2011-03-23, 01:47
  #328
Medlem
jag och en polare drar en sista min med ospec nu, någon som är nere och hookar på fest eller kan rekka något fränt göra? Vi vet ju inte var vi hamnar än dessvärre
Citera
2011-03-23, 02:18
  #329
Medlem
x
Citera
2011-03-24, 21:55
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammejao
x

eru nere din jefla räv?


sitter i arguineguín på green beach hotel och mår helt ok. Känns som vi är långt från någon fest atm så ska försöka styra något kult alt typ bestiga första bästa berg. Någon som har rekommendationer?

tänkte på djupshavsfiske eventuellt
Citera
2011-03-25, 07:57
  #331
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starfitter
sitter i arguineguín på green beach hotel och mår helt ok. Känns som vi är långt från någon fest atm så ska försöka styra något kult alt typ bestiga första bästa berg. Någon som har rekommendationer?
För några år sedan fanns det några svenskar som ordnade vandring upp på Gran Canarias högsta topp, 1000 m ö h eller något i den stilen, men jag vet inte om de finns kvar.
Berget lär ju dock finnas kvar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f93680

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback