Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-12, 22:40
  #1
Medlem
Har precis skaffat en Wifi radio. Vilka kanaler rekommenderar ni och vilka lyssnar ni på?
Citera
2017-03-11, 20:22
  #2
Medlem
Pengar_s avatar
För att ta upp en gammal tråd nu när tekniken faktiskt har gått fram och wifi radio börjar bli mer vanligt. Någon som har en wifi radio? Fördelar? Nackdelar? Funderar själv på att eventuellt köpa en
Citera
2017-03-13, 15:36
  #3
Medlem
Waterlilys avatar
WiFi-radio är ju att du lyssnar på en radiostation som sänder på Internet eftersom WiFi är trådlöst LAN.

Fördelar:

1.) Du kan hitta radiostationer som sänder den typ av musik du gillar som annars är sällsynt att avhöra i etern..
2.) Enkelt att lyssna med en smart-mobil. Du behöver bara en app. Jag kör med appen "TuneIn Radio"
3.) Många appar kan casta signalen till mediaspelare som t.ex. Goggle Chromecast.

Nackdelar:

1.) Om du inte kör på ett WiFi-LAN så blir det med surftelefonen vanlig 4G (3G) och då kan det dra iväg med surfpotten.
2.) Lyssnar du på t.ex. Sveriges Radio så har du en fördröjning på drygt en minut.

Eftersom jag gillar Progressive Rock så är min favoritstation på nätet Morow ( https://www.morow.com/ )

Vänligen Näckrosen
Citera
2017-11-17, 16:43
  #4
Medlem
Arabapans avatar
Varför är internetradio så jävla dyra? Har kollat runt lite på nätet och ser att de billigaste ligger runt 1500kr!
Funkar det inte med en begagnad mobil och koppla in högtalare? Eller vad kan en internet-radio som inte en mobil (och någon lämplig app) klarar av?
Citera
2017-12-26, 17:41
  #5
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabapan
Varför är internetradio så jävla dyra? Har kollat runt lite på nätet och ser att de billigaste ligger runt 1500kr!
Funkar det inte med en begagnad mobil och koppla in högtalare? Eller vad kan en internet-radio som inte en mobil (och någon lämplig app) klarar av?
Köp Tune in Radio, koppla upp dig på wifi och kör genom någon blåtandshögtalare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback