Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-12, 19:47
  #1
Medlem
Kenty-59s avatar
Jag undrar om man kan få kattungar gratis? Det räcker om det bara är vanliga bondkatter. Det är så att min kompis har ormar och då kom vi på hur han kan få gratis ormmat. Det måste ju födas enormt många kattungar i landet och då tänkte vi om det brukar vara gratis att ta hand om kattungar eller om man får betala för dem..

Sedan undrar vi om det är bäst att vara ärliga, att tala om att kattungarna ska bli ormmat, eller är det bättre att gulla lite med kattungarna och låtsas att man ska ha dem som husdjur?
Är det förresten vanligt att de som skänkt bort eller sålt kattungar hör av sig vid ett senare tillfälle och undrar hur katterna mår..

Tacksam för alla tips..
Citera
2009-06-12, 20:03
  #2
Medlem
ksms avatar
jodå, vi gav bort alla våra katt ungar när vi hade katter som födde ungar varannat år.

det är nog inte så bra att vara ärlig och säga att de ska bli orm mat

om de ringer vid ett senare tillfälle så säger du bara att katten tyvärr har blivit påkörd eller att det visade sig att din nya sambo var allergisk och att du fick ge bort katten/avliva den

dock ganska onödigt och lite hemskt att mata en orm med katter...

annars så kan du leta upp folk som föder upp råttor (ja folk gör det men fråga mig inte varför) råttor kan bli ganska stora och de är väldigt underhållande att se en orm döda en "kloakråtta"
Citera
2009-06-12, 20:10
  #3
Medlem
hiPts avatar
Inte för vanliga bondkatter kanske.

Sen vill jag nog säga att folk som säljer/ger bort katter vill nog inte veta att du ska ge dom till ormar.
Citera
2009-06-12, 20:28
  #4
Medlem
Idetorkas avatar
Fick våran katt gratis, han kom till vårat hus och vägrade att gå hem helt enkelt
Citera
2009-06-14, 10:38
  #5
Moderator
Oddballs avatar
Moderatorsåtgärd:

OT raderat.

Den här tråden kommer att hårdmodereras så inihelvetes hårt så inte dessa sedan tidigare kända katthatare ytterligare ska få förstöra forumet 'Husdjur'.

För varje inlägg hädanefter som inte följer topic och/eller är trams kommer tillsägelser att delas ut.

Oddball
Moderator
Citera
2009-06-14, 11:09
  #6
Medlem
Avva66s avatar
Dom allra flesta tar betalt för kattungen av den enkla anledningen att
vissa gör ormmat av dom, en femtiolapp till en hundring brukar vara normalt. Och räkna med att många hör av sej efter några veckor.

Klarar polaren av att dra ut tänder och klor innan han ger ormen kattungen då? Det är ju risk att ormen skadas annars.

Förresten så är Ts uppenbarligen ett troll som bara vill provocera, för ingen är
väl så jävla dum så man berättar att kattungen ska bli ormmat.
Citera
2009-06-14, 17:02
  #7
Medlem
PacmanSwes avatar
Jodå, det är många som ger bort kattungar gratis. Om du nu inte ska göda din orm med en kinesisk nakenkatt.

Men värt att notera är att det betyder otur att ge bort en katt, så det kan hända att du får köpa den för en krona om säljaren är skrockfull
Citera
2009-06-14, 17:55
  #8
Moderator
Oddballs avatar
Devilseed får en tillsägelse för OT/trams. Det är numera nolltolerans i denna tråd kring överträdelser.

Oddball
Moderator
Citera
2009-06-14, 18:56
  #9
Medlem
Klart du kan få, men det är emot lagen så vitt jag vet, man måste ta minst 50kr eller så för djur.

mvh
Citera
2009-06-14, 19:06
  #10
Avstängd
Qexits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Klart du kan få, men det är emot lagen så vitt jag vet, man måste ta minst 50kr eller så för djur.

mvh

Vilken lag då?
Citera
2009-06-14, 19:30
  #11
Avstängd
Rambonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Klart du kan få, men det är emot lagen så vitt jag vet, man måste ta minst 50kr eller så för djur.

mvh

Vilket skitsnack, vem ska upprätthålla den lagen då hade du tänkt?

När min katthona levde och fick ungar, sålde vi dom för 200 spänn. Inte så mycket för pengarna (obv), utan snarare så att ingen jävla idiot med en äcklig reptil skulle ha de små liven till mat. Skär av kuken och ge den till ormen istället vetja, kattungar är inte till för att mata ormar med. Det finns väl nedfrysta råttor liksom?
Citera
2009-06-14, 20:44
  #12
Medlem
Per asperas avatar
Många kattägare verkar ha blivit mer skeptiska till att ge bort katter efter följande. Ett grupp män i USA "samlade in" gratis katter från diverse hem, det gick inte som givarna tänkte sig.

VARNING FÖR KÄNSLIGA !!!!

http://www.liveleak.com/view?i=431_1232680237
__________________
Senast redigerad av Per aspera 2009-06-14 kl. 20:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback