Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-12, 09:49
  #1
Medlem
Jonny666s avatar
Min .pst har blivit tok för stor vilket gör att Outlook hänger sig så fort jag öppnar det, finns det något program där jag kan öppna .pst filen och radera mail som jag inte behöver ha kvar??
Citera
2009-06-12, 09:52
  #2
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Öppna .pst fil utan Outlook

Min .pst har blivit tok för stor vilket gör att Outlook hänger sig så fort jag öppnar det, finns det något program där jag kan öppna .pst filen och radera mail som jag inte behöver ha kvar??

Har du prövat att köra SCANPST?
SCANPST är ett reparationsverktyg pst-filen.

Lite beroende på vad du har för version på officepaketet.
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1053\SCANPST.EXE
__________________
Senast redigerad av epost72 2009-06-12 kl. 09:59.
Citera
2009-06-12, 10:12
  #3
Medlem
cannaBes avatar
Har du Office 2007 ligger den här: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\scanpst.exe
men jag tvivlar på att du har det eftersom den har blivit för stor. Office 2007 klarar betydligt större PST-filer än tidigare versioner.

Något du kan göra är att skapa en ny profil:

1. Kontrollpanelen
2. E-post
3. Visa Profiler
4. Lägg till

Sen sätter du den som standardprofil, då skapas en ny pst-fil och du kommer in i Outlook. Då kan du göra följande:

1. Fil
2. Importera och exportera
3. Från fil eller annat program
4. Fil med personliga mappar (.pst)
5. Bläddra till din gamla pst-fil och importa det viktigaste
Citera
2009-06-12, 11:06
  #4
Medlem
Jonny666s avatar
Jag kör 2007, men så fort jag startar så börjar disken tugga som fan och jag kan inte ens börja sortera min inkorg innan programmet hänger sig, har testat att installera om office utan resultat...
Citera
2009-06-12, 11:16
  #5
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Jag kör 2007, men så fort jag startar så börjar disken tugga som fan och jag kan inte ens börja sortera min inkorg innan programmet hänger sig, har testat att installera om office utan resultat...
Det hjälper inte att installera om eftersom pst-filen inte rörs av en ominstallation. Följer du min guide i förra posten så löser du problemet.

När du kommer till importeringssteget, börja med att bara importera kontakterna till exempel, kolla så att det fungerar att öppna och stänga Outlook efter det. Sen fortsätter du med en mapp i taget.
Citera
2009-06-12, 11:54
  #6
Medlem
Jonny666s avatar
När jag kör SCANPST så säger den att det finns fel på filen men när jag ska köra repair så hänger sig skiten
Citera
2009-06-12, 11:55
  #7
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Jag kör 2007, men så fort jag startar så börjar disken tugga som fan och jag kan inte ens börja sortera min inkorg innan programmet hänger sig, har testat att installera om office utan resultat...
Läser du tipsen alls?
Reparationsverktyget är separat program sök efter filen SCANPST.EXE och reparera pst.filen

Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
När jag kör SCANPST så säger den att det finns fel på filen men när jag ska köra repair så hänger sig skiten

OK

Du har inte skrivskydd på filen?
Dum fråga kanske...

Annars får du prova cannaBe´s tips dock tror jag att det kommer att låsa sig i vilket fall men det är ju värt ett försök.
__________________
Senast redigerad av epost72 2009-06-12 kl. 12:09.
Citera
2009-06-12, 12:24
  #8
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
När jag kör SCANPST så säger den att det finns fel på filen men när jag ska köra repair så hänger sig skiten
Att den låser sig betyr nog att filen är skadad och inte kan repareras. Följ min guide och se hur mycket information du kan importera, allt kommer du inte få tag i men förhoppningsvis det viktigaste.

Hur stor är filen förresten?
Citera
2009-06-12, 12:38
  #9
Medlem
Placeholders avatar
Har varit med om det många gånger, bara att vänta tills Outlook tuggat klart. När filen blir för stor så tar Outlook typ 30 min på sig att öppna den.
Citera
2009-06-12, 12:38
  #10
Medlem
Jonny666s avatar
3.3gb är filen, tänkte lyfta över filen från laptopen till en stationär och försöka köra en repair med en snabbare maskin...
Citera
2009-06-12, 13:14
  #11
Medlem
CoolDudes avatar
http://www.mailnavigator.com/reading...pst_files.html

Ett program för att öppna pst filer, funkar helt ok. Dock är det inte gratis. Har letat efter gratis alternativ, men är dåligt med de tyvär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback