Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-07, 15:54
  #1417
Medlem
ShotsFireds avatar
Behöver justera byxor.
Ska jag ha på mig dem så att de kan mäta på plats eller måste man mäta själv?
__________________
Senast redigerad av ShotsFired 2022-10-07 kl. 15:58.
Citera
2022-10-08, 13:33
  #1418
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Behöver justera byxor.
Ska jag ha på mig dem så att de kan mäta på plats eller måste man mäta själv?

Det kvittar, hade dock valt att låta dem mäta.
Citera
2023-02-14, 10:47
  #1419
Medlem
Jag har hittat en kappa som jag måste bara köpa. Tyvärr är ärmarna lite långa och det är knappar på ärmarna.

Går det att korta ned ärmarna ändå?
Citera
2023-02-14, 19:24
  #1420
Medlem
INTPs avatar
Det kan bero på konstruktionen som helhet, men om jag förstått saken rätt kortar man ärmar på kostym där det inte går göra i ärmens ände p.g.a. knapphål genom att korta ärmen i övre änden istället, man drar alltså upp hela ärmen mot axeln.
Å andra sidan finns det ju (billigare?) kostymer där knapparna bara är påsydda som prydnad, utan några knapphål, då flyttar man bara knapparna och kortar änden som vanligt.
Citera
2023-09-06, 09:54
  #1421
Medlem
Tjena!

Bor i en håla i Norrland och ska till Stockholm ett veckoslut fre-sön under hösten. Skulle behöva tips på en snabb och bra skräddare som jag kan lämna in ett par byxor för ändring till och få tillbaka dom innan jag åker hem på söndagen.

Någon som har något förslag?
Citera
2023-09-06, 20:49
  #1422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Tjena!

Bor i en håla i Norrland och ska till Stockholm ett veckoslut fre-sön under hösten. Skulle behöva tips på en snabb och bra skräddare som jag kan lämna in ett par byxor för ändring till och få tillbaka dom innan jag åker hem på söndagen.

Någon som har något förslag?
Snabb och bra brukar inte gå hand i hand här. Är de bra så har de sannolikt massvis med återkommande kunder + word of mouth = inte snabba pga fullt upp.

Jag hade googlat runt och läst google reviews och sen ringt och frågat ifall de hinner.

Royal skrädderi har jag använt flera gånger och en gång för just ett par byxor, inget att klaga på från mig. Herren som tittar på dig när du har plagget på dig är fåordig och ger minimal feedback, men kan sin sak.

Skrädderiet som Ströms använder är duktiga, men oftast väldigt upptagna. Glömmer alltid vad de heter, ring Ströms och fråga.
Citera
2023-11-03, 22:22
  #1423
Medlem
Erfarenhet av att korta ner 2-3cm i längd på en herrkavaj? Min skräddare vill helst inte göra det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback