Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-11, 15:21
  #1
Medlem
nbzs avatar
Då var det dags, LCD eller plasma spelar inte så stor roll. Men eftersom jag kommer använda TV:n att spela på så har jag fått fina tips på att plasma ska vara bättre just för responstiden.

Om plasma är påväg bort skiter jag i, jag ska ha en TV och bryr mig inte i trender direkt bara den är bra för mina behov. Detta är specifikationerna jag är ute efter

1.100 HZ
2. Responstid på 2 eller 3 ms gärna 1.
3 Kontrast 80 000 1
4 Skulle vara fint med USB port som stödjer JPEG osv

Vad blir det för prisklass tro? Har kollat själv men hittar ingen direkt "bra".
Citera
2009-06-11, 15:22
  #2
Medlem
rosamannens avatar
Storlek?
Citera
2009-06-11, 15:41
  #3
Medlem
Max Powers avatar
Du har snöat in dig för mycket på specifikationer.

Dina tre första "krav" säger ju inget hur bra bilden blir i slutändan. Du borde nog fundera på hur stor tv du vill ha samt ungefär hur mycket du är beredd att betala.
Citera
2009-06-11, 19:46
  #4
Medlem
nbzs avatar
42" tänkte jag mig för runt 10 tusen
Citera
2009-06-11, 21:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbz
42" tänkte jag mig för runt 10 tusen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=348327

Bättre får du inte för pengarna.
Citera
2009-06-11, 21:50
  #6
Medlem
nbzs avatar
Den verkar ruggigt jävla bra! Otrolig responstid för den summan. Men det finns ju så mycket skitsnack om plasma jag vet inte vad jag ska tro på direkt.

Men i dagens läge ska väl plasma vara okey eller?
Citera
2009-06-11, 23:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbz
Den verkar ruggigt jävla bra! Otrolig responstid för den summan. Men det finns ju så mycket skitsnack om plasma jag vet inte vad jag ska tro på direkt.

Men i dagens läge ska väl plasma vara okey eller?

Plasma är överlägsen lcd när det det kommer till vanlig tv och film. Fungerar även utmärkt att spela på om man nu vill det. Utan problem med input lag, responstid mm som en del lcd kan lida av.

Här är förra årets modell av den tvn för övrigt. Det ska vara samma tv vad jag vet med skillnad att PZ86 har inbyggd mottagare för mpeg4.

Kolla omdömerna så ser du att folk är jäkligt nöjda.

Den blev även utnämnd till EISA vinnare.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=284646
__________________
Senast redigerad av mysen 2009-06-11 kl. 23:17.
Citera
2009-06-12, 02:45
  #8
Medlem
nbzs avatar
Den verkar riktigt bra, men vad är det för "hake" med plasma? Om dom nu är så bra varför är dom påväg bort och så dåligt rykte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback