Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-11, 11:38
  #1
Medlem
zaturn87s avatar
Tänkte först ha denna tråd som en motpol för "En oskuld till fru".

Men började fundera lite grann, vart står våra damer om de skulle få välja mellan Mr.Slick som knullat runt eller Jesus-Reborn som inte "doppat"?

Hur är eran inställning mina damer till män som är oskulder, finner tjejer någon form av upphetsning av att vara någon killes "första ligg" eller är detta fenomen enbart exklusivt för män?

Personligen har jag aldrig fattat poängen med att ha en oskuld till partner eftersom första gången man har sex är alltid värdelöst desutom så föredrar jag att min tjej väljer mig över 20 andra killar än att hon väljer mig för att hon inte vågar testa på annat...

Men nu gled jag från ämnet...

Ja hur ligger det till tjejer?

Män som väntar på den rätta "bra" eller "anus" samt har ni någonsin varit med om detta och kändes det annorlunda från alla andra vardagsligg eller är det skitsamma för er?
Citera
2009-06-11, 11:41
  #2
Medlem
HH74s avatar
Bra tråd, jag undrar också. Å ena sidan så har du en sliskig slampa som dock (troligtvis) har skills. Eller en mespropp som däremot kan toffla åt henne i all oändlighet. Vem väljer de?
Citera
2009-06-11, 11:42
  #3
Medlem
Snövits avatar
Jag vill ha en partner som är lik mig sexuellt och det innebär att ingen av oss är oskulder och att vi när vi var unga både har haft relationer och strulat runt lite. Jag tror det är bra att man har gjort detta och är klar så att säga när man blir seriös.

Träffade jag en oskuld som jag verkligen skulle vilja satsa på så skulle jag alltid vara lite orolig att han faktiskt skulle vilja prova på det vilda livet någon gång.
Citera
2009-06-11, 11:52
  #4
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Personligen har jag aldrig fattat poängen med att ha en oskuld till partner eftersom första gången man har sex är alltid värdelöst desutom så föredrar jag att min tjej väljer mig över 20 andra killar än att hon väljer mig för att hon inte vågar testa på annat...
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=737
Citera
2009-06-11, 15:23
  #5
Medlem
moderatswings avatar
OT raderat!
/mod
Citera
2009-06-11, 18:38
  #6
Medlem
zaturn87s avatar
Hur ligger det till då mina damer, har män som är oskulder samma status av "helighet" hos er som jungfruarna har bland männen?
Citera
2009-06-11, 19:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
Personligen har jag aldrig fattat poängen med att ha en oskuld till partner eftersom första gången man har sex är alltid värdelöst desutom så föredrar jag att min tjej väljer mig över 20 andra killar än att hon väljer mig för att hon inte vågar testa på annat...

Det här tror jag är det stora missförståendet. Jag tror att det är väldigt få män som bryr sig om deras "partner" är oskuld eller ej - då räcker det att hon inte varit med så många/man vet så mycket att man får äckelkänslor. Partner och fru är helt olika saker. En partner är någon man är med några månader, eller kanske ett par år... även möjligen upp till fem år! En fru är man med hela livet. En partner är någon som väljer att separera eller skilja sig.

Gjorde du inte en liten tankevurpa nu? Om hon haft 20 friare och väljer dig som är den 21:e friaren så har hon ju valt dig över de andra.

Citat:
Ursprungligen postat av zaturn87
...kändes det annorlunda från alla andra vardagsligg eller är det skitsamma för er?

Så där ja. Om man tar den meningen från sitt sammanhang och ska gissa om du pratar om en hora eller en modern ung kvinna, vad skulle man gissa då? Jag vet vad jag skulle gissa. Tänk dig för lite, mannen.
Citera
2009-06-11, 19:49
  #8
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Partner och fru är helt olika saker. En partner är någon man är med några månader, eller kanske ett par år... även möjligen upp till fem år! En fru är man med hela livet. En partner är någon som väljer att separera eller skilja sig.

Jag tycker det är samma sak. Jag skulle inte vara tillsammans med någon om jag inte ser en eventuell framtid som gift med. Partner, sambo eller pojkvän är endast termer som används innan man har kommit till giftermålet.
Citera
2009-06-11, 20:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag tycker det är samma sak. Jag skulle inte vara tillsammans med någon om jag inte ser en eventuell framtid som gift med. Partner, sambo eller pojkvän är endast termer som används innan man har kommit till giftermålet.

Det tror jag inte är vedertaget. Partner är väl orde som täcker in allt, om man är sammanboende? Det är ingen skillnad på pojkvän/flickvän där det tar slut efter en månad eller ett modernt förhållande med sammanboende, barn och sedan separation. Om det nämnda moderna paret ovan gift sig innan separationen/skillsmässan så förändrar det inget. De är ändå parners och har aldrig varit något annat.


Nu handlade inte det jag skrev om hur tjejer ser på det.

Det stora missförståndet är att man tror att man "en partner till fru" och "en oskuld till fru" är samma sak. För att göra det väldigt tydligt - ny asylant som kommit hit och förstått sig på det här landet och väljer att ha svensk flickvän, en partner, ett tag skulle väl vara chockad om hon vore oskuld, medans när det är dags att hämta en fru från kulturlandet så inte bara kräver han att hon ska vara oskuld. Han förväntar sig det.
__________________
Senast redigerad av Tuff datakille 2009-06-11 kl. 20:16.
Citera
2009-06-11, 20:23
  #10
Medlem
Liberaliss avatar
Kvinnor är väl rent naturligt mindre beskyddande (och mindre svartsjuka?) än vad män är. Därför tror jag inte de tänker likadant kring tidigare relationer som män gör.
Citera
2009-06-11, 21:37
  #11
Medlem
Caesar Johansens avatar
Flytta till: "Relationer och samlevnad"?
Citera
2009-06-11, 21:46
  #12
Medlem
Psyko Dads avatar
Att bli ihop med en oskuld el ngn som knullat runt är sexmässigt skit i samma eftersom du troligtvis ändo får dressera honom hur just DU vill bli påsatt.
Det som talar emot att ha en oskuld är att han troligtvis kommer att vilja doppa andra för att se hur sex med olika tjejer är. Skulle jag vilja iaf som tjej, man är nyfiken på andra förr el senare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback