Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-10, 22:40
  #1
Medlem
jesusfreaks avatar
I Vänersborgs Tingsrätt idag dömdes en 21-årig man till fängelse och böter för barnporrsinnehav. På hans dator ska det ha funnits flera hundra bilder och trettio filmer enligt Sveriges Radio. Över hälften av filmerna och bilderna innehöll material där barnen utnyttjades på "olämpligt" sätt.

Mannen är bosatt i Vänersborg.

Någon som vet vem det är?
Citera
2009-06-11, 12:05
  #2
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
På hans dator ska det ha funnits flera hundra bilder och trettio filmer enligt Sveriges Radio. Över hälften av filmerna och bilderna innehöll material där barnen utnyttjades på "olämpligt" sätt.

vad var det på dom andra bilderna? barn som badade med baddräkt, eller gungade gunga? är det olagligt att ha sådana bilder?

någon som bor i vänersborg och kan hämta ut papper?
Citera
2009-06-11, 12:23
  #3
Medlem
Ärkepuckots avatar
Vore trevligt att lyncha den jäveln
Citera
2009-06-11, 17:31
  #4
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Brott och brottsbekämpning --> Veckans brott

// Mod
Citera
2009-06-11, 23:04
  #5
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
vad var det på dom andra bilderna? barn som badade med baddräkt, eller gungade gunga? är det olagligt att ha sådana bilder?

någon som bor i vänersborg och kan hämta ut papper?

Jag skulle tro att det är lättklädda barn det gäller fortfarande, men att de inte utnyttjas sexuellt på de övriga bilderna.

Jag bor i Vänersborg, men måste man inte veta diarienummer för att få hämta ut papprena?
Citera
2009-06-11, 23:17
  #6
Medlem
21 år... har är ju nästan ett barn själv :/

Trodde man fortfarande var ute efter "milfs" i den åldern och inte börjat med barnporr redan.
Citera
2009-06-12, 01:14
  #7
Medlem
eroms avatar
Jag är också från trakterna och undrar också starkt vem denne personen är.
Citera
2009-06-12, 08:57
  #8
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
I Vänersborgs Tingsrätt idag dömdes en 21-årig man till fängelse och böter för barnporrsinnehav. På hans dator ska det ha funnits flera hundra bilder och trettio filmer enligt Sveriges Radio. Över hälften av filmerna och bilderna innehöll material där barnen utnyttjades på "olämpligt" sätt.

Mannen är bosatt i Vänersborg.

Någon som vet vem det är?

Var någonstans hittade du informationen, att han skulle vara bosatt i Vänersborg? Det kan i och för sig stämma men ttela-artikel hävdar att han kommer ifrån Trollhättan. Det tycks handla om 190 bilder och 79 filmer, varav merparten av filmerna enligt åklagaren visar barn som utsatts för särskilt hänsynslös behandling.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.492201
Citera
2009-06-12, 11:25
  #9
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Var någonstans hittade du informationen, att han skulle vara bosatt i Vänersborg? Det kan i och för sig stämma men ttela-artikel hävdar att han kommer ifrån Trollhättan. Det tycks handla om 190 bilder och 79 filmer, varav merparten av filmerna enligt åklagaren visar barn som utsatts för särskilt hänsynslös behandling.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.492201

Det kan ha varit jag som hört fel, när P4 rapporterade om det i och för sig, men jag har för mig att de sa bosatt i Vänersborg. Men det är alltså inte hundra. Däremot tycker jag fortfarande det är intressant om personen i fråga är bosatt i Trollhättan.
Citera
2009-06-12, 12:54
  #10
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Det kan ha varit jag som hört fel, när P4 rapporterade om det i och för sig, men jag har för mig att de sa bosatt i Vänersborg. Men det är alltså inte hundra. Däremot tycker jag fortfarande det är intressant om personen i fråga är bosatt i Trollhättan.

Du hörde alldeles rätt. Frågan är bara hur rätt det var. P4-väst har rapporterat att det handlar om en 21-årig vänersborgare.
http://www.sr.se/cgi-bin/vast/nyhete...rtikel=2894516

Andra medier gör gällande, att han kommer ifrån Trollhättan. Visst är det lika intressant oavsett. Jag ville bara något kolla om din källa var annan än just P4-väst.
Citera
2009-06-12, 13:14
  #11
Medlem
Det är väl bara att gå in på www.kriminellt.com?

Där listar dom väl alla sådana här Avskum och även deras domar.

Eller har jag helt fel?
Citera
2009-06-12, 15:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Det är väl bara att gå in på www.kriminellt.com?

Där listar dom väl alla sådana här Avskum och även deras domar.

Eller har jag helt fel?
Någon måste skicka in det till de som har sidan, ovanligt att de lägger upp sånt på eget bevåg.
Det ligger en del jobb bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback