2009-06-10, 17:42
Medlem
Tjena, var dags att köpa nya högtalare då mina just la av. Är inte alltför sugen på ett par Logitech Z-2300 då dom verkar vara... finner inte ordet men, alltför Svensson.
Låter kanske lite dumt men finns nog någon som förstår vad jag menar. Lutar lite åt : http://www.fynda.se/index.php?prodid=3247 .
Någon som har erfarenhet av dessa samt förstärkaren? Kanske någon som äger ett par och kan berätta lite?

Alternativt, någon som har tips på ett par andra? Har dock ej plats för golvhögtalare

Budgeten ligger på 0 - 3000kr som det verkar just nu.

Ber att få tråden flyttad till Hemelektronik, ljud och bild då jag postade fel
Senast redigerad av Xulz 2009-06-10 kl. 18:19.
Citera
2009-06-10, 19:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag köpte nyligen ett par Creative T40 Series II. De är helt underbara. Klart fint ljud.
Citera
2009-06-10, 21:18
Medlem
Dom verkar ju rätt kraftlösa imo =/
Är det något tryck i dom?
Citera
2009-06-11, 00:51
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xulz
Dom verkar ju rätt kraftlösa imo =/
Är det något tryck i dom?

Många gnäller på bristande bas, men jag rekommenderar att du lyssnar själv.

Själv har jag Logitech Z2300, mycket bra, enda nackdel? För mycket bas men kan sänkas.
Citera
2009-06-11, 20:25
Medlem
jansson_s avatar
Yepp om du vill ha tryck är det z-2300 från logitech du ska ha! Har haft mitt över 1 och ett halft år. Funkar mycket bra och låter otroligt bra!
Citera
2009-06-11, 21:19
Medlem
BlueBlacks avatar
Vill man inte lägga så mycket pengar kan Logitech X-230 vara ett alternativ. Jag är nöjd med dem med mitt behov i alla fall. (Lägsta pris prisjakt: 395:-). Basen känns som den tillhör dyrare högtalare. Kanske det mest prisvärda 2.1 systemet som finns och ändå har de funnits på marknaden i ca 3 år. Kommer inte byta ut mina inom en snar framtid och ändå har jag spelat skiten ur dem!
Senast redigerad av BlueBlack 2009-06-11 kl. 21:24.
Citera
2009-06-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBlack
Vill man inte lägga så mycket pengar kan Logitech X-230 vara ett alternativ. Jag är nöjd med dem med mitt behov i alla fall. (Lägsta pris prisjakt: 395:-). Basen känns som den tillhör dyrare högtalare. Kanske det mest prisvärda 2.1 systemet som finns och ändå har de funnits på marknaden i ca 3 år. Kommer inte byta ut mina inom en snar framtid och ändå har jag spelat skiten ur dem!

Har ett par likadana, helnöjd.
Kan spela hyffsat högt utan att förlora kvalitet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in