Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-09, 23:33
  #1
Medlem
Lich.queens avatar
Är på jakt efter elektroniska prylar som kommunicerar på 2.4 ghz, helst trådlösa handtelefoner! är inte riktigt bredd att plocka isär en mikrovågsugn riktigt än
Tänkte kolla hur bra de är på att störa trådlösa nätverk samt Blåtand.

Så om någon har någon/några liggandes och skräpar hemma så hör av er för guds skull! Annars blir det att köpa från ebay och det känns omständigt
Citera
2009-06-09, 23:46
  #2
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lich.queen
Är på jakt efter elektroniska prylar som kommunicerar på 2.4 ghz, helst trådlösa handtelefoner! är inte riktigt bredd att plocka isär en mikrovågsugn riktigt än
Tänkte kolla hur bra de är på att störa trådlösa nätverk samt Blåtand.

Så om någon har någon/några liggandes och skräpar hemma så hör av er för guds skull! Annars blir det att köpa från ebay och det känns omständigt
http://alatest.se/produkttester/ovri...-54175335,264/ ??
Citera
2009-06-10, 09:23
  #3
Medlem
Lich.queens avatar
sådana går inte att köpa i butik längre tyvärr
Citera
2009-06-10, 12:24
  #4
Medlem
gammgubbes avatar
hmm

Videosändare sänder oftast på 2.4GHz och de stör jäkligt bra trådlös internet på samma frekvens. Mitt internet dök när jag kopplade in trådlösa videosändaren. Det var bara att koppla ur den igen.

Varför vill du ha just en telefon? Ska du jävlas med någon eller? Isåfall kanske du har en trådlös videosändare liggandes du kan testa. Oftast har de en strömadapter så du får fixa batteripack som lämnar samma spänning.
Citera
2009-06-10, 15:18
  #5
Medlem
Lich.queens avatar
En telefon känns bekväm i handen samt att det inte verkar så svårt att koppla antennen till en hemmagjord cantenna för lite mer förödande effekt Jag gillar inte skolans it--kille och just nu är han väldigt stolt för sitt nya fina trådlösa nätverk på skolan
Citera
2009-07-08, 22:48
  #6
Medlem
Lich.queens avatar
Hej, sorry för bumpning.

Har kollat runt lite och funderar på att beställa denna:

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se109395

den sänder på 2.4 ghz. Dock har den endast 4 kanaler. Leder detta till att den endast sänker nätverk på dessa 4 kanaler eller stryker hela wifi bandet med? Tror ni för övrigt att man kan stärka signalen genom en hemmabyggd antenn byggd av en konservburk, female N-connector och koppartråd, eller ger den medföljande antennen bättre resultat?

En ytterligare fråga: Om man bygger ihop ett batteripack på 7.5 v som prylen behöver, hur går man till väga och vad bör man tänka på? Min tanke är att koppla ihop 5 st 1.5 volt batterier men lite osäker på hur jag hanterar amperen då den ska ha 400 mA. Tyvärr ingen elexpert
__________________
Senast redigerad av Lich.queen 2009-07-08 kl. 23:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback