Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-08, 22:48
  #1
Medlem
Tjenare!

Jag har nu haft en Sony Ericsson Z710i i ca 2½ år som jag har trivts väldigt bra med. Allt har varit perfekt med den för mina behov. Det enda som trasslat genom åren är att knapplåset på utsidan av mobilen har låsts upp ibland när man stoppat ner den i byxan vilket leder till att musiken har kunnat satt på sig själv ibland, men det har inte varit ett stort problem. Ett annat problem som uppstod efter runt 2 års användning var att mobilen stängdes av, av sig själv ibland. Detta löstes dock genom att lägga en pappersbit mellan batteriet och batteriluckan, så att batteriet satt fast bättre.

Nu är det dock dags för en ny mobil eftersom vibrationssignalen på den jag har nu helt har lagt av att fungera, vilket gör att man missar massa samtal när man har mobilen på ljudlös. Jag har tänkt mig att betala runt 2000kr, men skulle kunna tänka mig att gå upp till 2500kr om det verkligen verkar vara ett bra köp.

Jag hade förmodligen köpt en likadan mobil om de fortfarande såldes, men så är inte fallet. Det jag är ute efter är en mobil som:
  • håller bra och som kan förväntas hålla i flera år
  • har bra batteritid
  • är snabb i menyer m.m.

Det enda jag vill kunna göra med mobilen är att ringa och skicka SMS - jag behöver alltså inte någon speciellt bra kamera, mycket minne, bra ljud osv.

Något som gärna får finnas är en spärr så att inte batteriluckan kan åka upp av sig själv, viket fanns på Z710i:an, men som inte fanns på en ännu äldre mobil jag hade.

Samtidigt som ni hjälper mig att hitta rätt, får ni gärna diskutera de olika alternativen som kommer fram och gärna vara kritiska mot varandras förslag. På detta sätt är jag säker på att jag kommer finna den perfekta mobilen för mig!

Tacksam för hjälp!
Citera
2009-06-09, 00:33
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Gammal men beprövad, Nokia E51. 2195 kronor. http://www.dustinhome.se/pd_5010217789.aspx
Citera
2009-06-09, 13:47
  #3
Medlem
Den verkade faktiskt vara riktigt bra! Det kändes som den hade lite fler funktioner än vad jag kräver, men så länge det inte gör mobilen segare är det ju inga problem.

Någon som har några andra förslag eller har något att säga om Nokia E51 som hasenfrasen föreslog?
Citera
2009-06-11, 16:37
  #4
Medlem
Kom igen nu!

Någon måste ha ett annat förslag eller något att säga om förslaget ovan?
Citera
2009-06-11, 17:50
  #5
Medlem
köp nån för under 1000lappen om du endast vill ha något som du ska enbart ringa och smsa med. annars får du bara med dig massa onödiga funktioner.
Citera
2009-06-11, 18:38
  #6
Avstängd
Krikks avatar
http://www.dustinhome.se/pd_5010168208.aspx

Citera
2009-06-11, 19:24
  #7
Avstängd
olajuwons avatar
Nokia N78.
Citera
2009-06-12, 11:28
  #8
Medlem
Archer-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimble
Den verkade faktiskt vara riktigt bra! Det kändes som den hade lite fler funktioner än vad jag kräver, men så länge det inte gör mobilen segare är det ju inga problem.

Någon som har några andra förslag eller har något att säga om Nokia E51 som hasenfrasen föreslog?


Har bara bra saker o säga ang E51, har haft 3st själv totalt.

Lätt den telefon jag varit mest nöjd med. Bra skärm, bra format, sjukt snabb i menyerna. Har typ alla funktioner som behövs (för mig iaf),, wlan, sip telefoni, stödjer push mail. Kan spara meddelanden på minneskortet, så i princip med obegränsat lagringsutrymmet. Stödjer 8gb minneskort, helt ok batt.tid, kan i princip allt, vad gäller affärs segmentet. Ska man ha en kamera/mp3 lur, så ska man dock satsa på annat.
Citera
2009-06-18, 12:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Har bara bra saker o säga ang E51, har haft 3st själv totalt.

[...]

Låter ju bra, men hur kommer det sig att du har behövt byta telefon tre gånger?
Citera
2009-06-23, 18:53
  #10
Medlem
Någon som har något att säga om de förslag som redan kommit upp eller har något annat förslag?

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback