2009-06-08, 16:20
Medlem
gahhhraws avatar
Hej fb:s samlade datorelit.

Som den novis inom data/it teknologi jag är, vänder jag mig nu till er som kan hjälpa mig, efter att ha googlat och konsulterat den vän jag har med mest kunskaper inom detta område.

är så att jag laddat ner nya drivrutiner till mitt nätverkskort, men kan ej nu finna något sätt att installera skiten, då det är en sys. fil och jag fattar nada.

Har laddat ner min drivrutin på denna sidan http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7090&mode=threaded

Jag har nu packat upp de erhållna filerna så dom ligger på mitt skrivbord, men hur gör jag för att installera dom?

Mitt nätverkskort är av sorten Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet BCM5750, om det nu har någon relevans, och mitt operativ system är windows xp proffesional.

Tacksam för all hjälp!
Citera
2009-06-08, 16:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Långskott, men värt ett försök.

Kontrollpanelen | System | Enhetshanteraren | Leta upp nätverskortet | Egenskaper | Uppdatera drivrutin | Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn.

Detta är ifrån en Vista-maskin, men bör ser ungefär likadant ut under XP.
Citera
2009-06-08, 16:54
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Långskott, men värt ett försök.

Kontrollpanelen | System | Enhetshanteraren | Leta upp nätverskortet | Egenskaper | Uppdatera drivrutin | Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn.

Detta är ifrån en Vista-maskin, men bör ser ungefär likadant ut under XP.

Prövade det, men svaret jag fick var att det inte gick att hitta någon bättre drivrutin.

Det intressanta tycker jag är att det står att mitt nätverkskort heter 1397 net adapter när jag går in och ska uppdatera men det är ju inte det nätverksdkort jag har...
Citera
2009-06-08, 18:36
Medlem
gahhhraws avatar
Ingen som har någon ide?

Har alltså laddat ner drivers, och namnet på den fil jag vill hitta platsen till är b57xp.sys

Har letat och letat efter lösningen men finner den icke....
Citera
2009-06-08, 19:22
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gahhhraw
Det intressanta tycker jag är att det står att mitt nätverkskort heter 1397 net adapter när jag går in och ska uppdatera men det är ju inte det nätverksdkort jag har...

Det står nog snarare "1394 net adapter" och är helt riktigt inte ditt nätverkskort utan ditt Firewire-interface.
Citera
2009-06-08, 19:31
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Det står nog snarare "1394 net adapter" och är helt riktigt inte ditt nätverkskort utan ditt Firewire-interface.

Jo precis. Men det är ännu inte nära en lösning på mitt problem...
gahhh!
Citera
2009-06-08, 20:02
Medlem
gahhhraws avatar
PROBLEM LÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Citera
2009-06-08, 20:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gahhhraw
PROBLEM LÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berätta gärna din åtgärd.
Citera
2009-06-08, 22:20
Medlem
gahhhraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Berätta gärna din åtgärd.

Jag gick in på kontrollpanel=system=nätverkskort. Där raderade jag det som dök upp, dvs 1397 blaha. Sen dök det upp ett alternativ i enhetshanteraren att lägga till nätverk eller nåt i den stilen, är full och har ionte riktigt koll, men jag valde det alternativet och fick där välja att bläddra bland mappar, och uppdatera min drivrutin till mitt egentliga nätverkskort... så det gjorde jag och vips så funkade det....
rena rama turen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in