Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-06-17, 19:13
  #25
Medlem
ogos avatar
Fredrik sa till mig att Mona har betalt för att få PP startat.
Citera
2009-06-17, 19:35
  #26
Medlem
svampdamps avatar
Ja, PP skapades av staten. Det är deras fel att PP finns, hade de hanterat internetfrågor mer seriöst så hade förmodligen inte PP skapats.
Citera
2009-06-17, 23:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
redan på piratpartiets första sida hittade jag följande



Internet idag är dominerande ja, men att kalla telefon och brev för internet är nog lite galet.
Sen att det mycket är just internet som det pratas om beror nog på att det är dom flesta lagarna slår rätt hårt.



Men att säga att PP enbart är för ett privatliv på internet är fel.

Handlar också om intregritet och säkerhet men har inte så mycket med internet att göra.

a nu tänkte jag visseligen på telefon å sånt när jag sa internet.


a okej, dom har vissa grejer som inte bara handlar om internet. men i det stora hela så är det ju endå det som är huvudpunkten. Men det med "terrorister" är ju typ en sån lag som fra. den avlyssnar ju allt som går genom en sladd. och det kallade jag för internet. blir lite fel när man gör det men sak samma.
Citera
2009-06-18, 19:55
  #28
Medlem
martin_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
På tal om research så kan man inte tala om en paraplyorganisation för det s.k. "etablissemanget". I synneret inte som de sällan drar jämnt med varandra.
Det sämsta med internet/sms är att ironin i det man skriver sällan uppfattas utav läsaren :/
Citera
2009-07-07, 03:50
  #29
Medlem
Något som jag inte förstår är varför sverige är det mest övervakande landet när det gäller internet. Tror det är för att dem fick en chock när internet kom när dem insåg hur mycket frihet med omvärlden vi fick. Speciellt för att svenskar är dator nördar. Förr var TV i stort sätt vår enda möjlighet att få information, dem kunnde bestämma vilken info dem ville visa och dölja.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback