Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2009-06-26, 15:00
  #85
Medlem
lolques avatar
Kör man Windows XP SP3 så fungerar det som det ska.

Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Hade inga kompisar som ville lana, och har det inte nu heller . 90-talets underbara spel går inte att få tag på/spela längre på de nyare systemen.
Citera
2009-06-26, 15:02
  #86
Medlem
Har aldrig riktigt gillat att lana, man känner sig smutsig, trött och så har man tröttnat på alla spel efter första natten.
Citera
2009-06-26, 16:27
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustPaintIt
Håller med, synd att de är så. Alltid något dom låser sig vid medans jag vill testa på allt från WC3,TF2, L4D, CS, Starcraft osv

Eller SWAT 4. Underbart LAN-spel, där teamet aldrig riktigt lyckas
Citera
2009-06-26, 18:09
  #88
Medlem
Jag tillhör en av dem som lanade väldigt mycket i min "glada ungdom", 13-17 år gammal. Detta var på den tiden då de flesta i min umgängeskrets inte hade bredband (umgicks med massa löst folk från skogshålor runtom "staden"). Enda sättet för oss datorspels-tokiga var således att träffas och lana.

Var väldigt aktiv i en lan-förening som fanns häromkring. Vi arrangerade lan ca. 2 ggr / månad under ett par års tid och varje lan brukade ha mellan 30-50 deltagare... sen blev föreningen av med lokalen etc etc...

Därefter startade jag och brorsan upp ett löst sammansatt nätverk med kompisar och kompisars kompisar som brukade träffas och lana i en lokal som farsans jobb lånade ut till oss. Vi hade en sk. "studiecirkel" så jag och brorsan som arrangörer fick in lite pengar. Vi började köra med kioskverksamhet, utlåning av TP-kablar, grenuttag etc. och det hela började mer och mer likna den gammla föreningen. På dessa lan brukade vi vara runt 30 pers.

Nu börjar jag närma mig 20, alla gammla lanare har bredband, flickvänner, jobb, studier... ja folk, inklusive mig själv, har väll blivit vuxna helt enkelt. Det lanas således inte särskilt mycket längre. Kanske ett par gånger per år... Sorgligt. Det är en fin hobby som lagt grunden till mycket av den kunskap jag har idag gällande nätverk, bygga ihop datorer, felsökning osv.

Sen söp man inte lika ofta på den tiden heller...
Citera
2009-06-27, 05:21
  #89
Medlem
Eobolas avatar
jag lanar nu
Citera
2009-06-27, 12:28
  #90
Medlem
Baseballbats avatar
Ja då, då och då blir det nog alltid lan.

Dock saknar jag nätcafé tiderna ooh så synd att alla nätcafé i min stad skulle gå i konkurs >.<
Citera
2009-06-27, 13:38
  #91
Medlem
BigFatCones avatar
lan är ju oslagbart egentligen.. visst, man kan sitta och lira online hur mycket man vill men det är ju en helt annan känsla när man har sina medspelare i närheten så man kan skrika åt dom och kasta saker på dom när dom fraggar en för miljonte gången..

jag minns ett tillfälle då vi spelade det första rainbow six spelet och man satt och gapade åt varandra vad man skulle göra osv.. helt annan känsla än att göra det över ventrilo eller what ever..

dreamhack är fan inget lan, de riktiga lan/copypartyn dog när folk fick bredband..
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback