Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-06-21, 15:10
  #37
Medlem
Extreme75s avatar
Känner någon till fallet där en äkta man efter att frun ville skiljas, blev arg och av svartsjuka gasdödade sig själv och hela familjen på 5 personer i korsningen Blekingegatan/ Grindsgatan på Söder.
Det kan säkert vara 25-30 år sedan.
När grannarna larmade polisen efter att ha känt gaslukt så hittades kropparna och fönstren och dörrspringor var igentejpade.

Jag kommer inte ihåg om han mördade familjemedlemmarna innan han släppte på gasen men det måste han nog ha gjort.
Om han tänkte bränna dem inne efter mordet, vilket man kan anta, så var det någonting som gick fel, när det inte började brinna.

Har någon hört talas om fallet.
Citera
2015-06-21, 15:33
  #38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tråd finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Extreme75
Känner någon till fallet där en äkta man efter att frun ville skiljas, blev arg och av svartsjuka gasdödade sig själv och hela familjen på 5 personer i korsningen Blekingegatan/ Grindsgatan på Söder.
Det kan säkert vara 25-30 år sedan.
När grannarna larmade polisen efter att ha känt gaslukt så hittades kropparna och fönstren och dörrspringor var igentejpade.

Jag kommer inte ihåg om han mördade familjemedlemmarna innan han släppte på gasen men det måste han nog ha gjort.
Om han tänkte bränna dem inne efter mordet, vilket man kan anta, så var det någonting som gick fel, när det inte började brinna.

Har någon hört talas om fallet.

Finns en tråd om detta tragiska familjedrama. Minns emellertid inte vad tråden kan ha haft för namn. Har letat men har inte kunnat hitta den.

Efter ytterligare några sökningar hittade jag tråden.

(FB) Stockholm, hel familj mördas/självmördas gas-80 tal?
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-21 kl. 15:35.
Citera
2015-06-22, 14:03
  #39
Medlem
Skarnfogdens avatar
En till artikel om ett helt annat gasmord. Mannen som först hypnotiserade sina offer att sitta stilla innan han vred på gaskranen. Låter som en Hollywoodhistoria, men är faktiskt sant.
http://www.magasinetparagraf.se/hist...de-i-sjalvmord
Citera
2015-06-22, 15:12
  #40
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarnfogden
En till artikel om ett helt annat gasmord. Mannen som först hypnotiserade sina offer att sitta stilla innan han vred på gaskranen. Låter som en Hollywoodhistoria, men är faktiskt sant.
http://www.magasinetparagraf.se/hist...de-i-sjalvmord


Det var ett märkligt fall. Det var första gången jag hört talas om Paragraf. Tack.
Citera
2016-07-04, 03:09
  #41
Medlem
Grandiosos avatar
Flickmördaren

https://www.youtube.com/watch?v=an1euiQV6CM

Legendariske mordutredaren Lars Kollander medverkar här.
Citera
2017-06-17, 00:45
  #42
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2017-06-17 kl. 00:47.
Citera
2018-10-30, 13:40
  #43
Medlem
Leipreachans avatar
Bump!

Hördes talas om denna man faktiskt inte alls för långesedan. Tror det var i Brott som skakat Sverige. Kan han vara Sveriges svar på Ottis Toole?
Citera
2020-01-25, 20:25
  #44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ny artikel om John Ingvar Lövgren.

Ny artikel i tidskriften Svenska öden & äventyr #2/2020 om John Ingvar Lövgren och återfinns på sidorna 82-85.

Illustrerat med en hel del foton varav de flesta av dem har jag sett tidigare.

Citat rubriken:

"Seriemördaren satte Stockholm i skräck - först efter fem år kunde invånarna andas ut."

På Expressens första sida från onsdagen den 16 december 1964 finns ett foto där Lövgren syns i profil. Citerar av tidningens rubrik:

"HAN ERKÄNNER SITT F-J-Ä-R-D-E MORD."
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback