Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-29, 06:24
  #7381
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
vad menar du med det?
beroendeframkallande?
Nej nej, men som får din hud att må bra på naturliga vägar.
Citera
2018-03-29, 06:28
  #7382
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Nej nej, men som får din hud att må bra på naturliga vägar.


intressant
kan du ge några tips på produkter som är nyttiga för huden?
Citera
2018-03-29, 06:38
  #7383
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
intressant
kan du ge några tips på produkter som är nyttiga för huden?
Maria Åkerberg, Weleda, Dr Hauschka, Rosenserien, Eila, Estelle & Thild, Börlind, Cicamed, Grown Alchemist är några som jag tycker är bra.
Citera
2018-03-29, 06:45
  #7384
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Maria Åkerberg, Weleda, Dr Hauschka, Rosenserien, Eila, Estelle & Thild, Börlind, Cicamed, Grown Alchemist är några som jag tycker är bra.


undrar hur bra det är med "nyttiga" krämer
ordet "nyttig" missbrukas ofta
Citera
2018-03-29, 06:58
  #7385
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
undrar hur bra det är med "nyttiga" krämer
ordet "nyttig" missbrukas ofta
Nyttig är kanske fel ordval, jag använder istället naturlig, då jag vet dte inte är skitgrejer jag smetar in mig i. I mainstream produkter finner du mestadels utfyllnadsämnen som också gör din hud beroende, allt för att hålla nere produktionskostnaderna men även för att kunderna ska behöva deras produkter allt eftersom.

jag tycker sånt här är noga iomed att huden är kroppens största organ, och allt du smetar på dig faktiskt kommer ut i dina blodbanor.
Citera
2018-03-29, 17:26
  #7386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Nyttig är kanske fel ordval, jag använder istället naturlig, då jag vet dte inte är skitgrejer jag smetar in mig i. I mainstream produkter finner du mestadels utfyllnadsämnen som också gör din hud beroende, allt för att hålla nere produktionskostnaderna men även för att kunderna ska behöva deras produkter allt eftersom.

jag tycker sånt här är noga iomed att huden är kroppens största organ, och allt du smetar på dig faktiskt kommer ut i dina blodbanor.

Helt korrekt.
Huden har en acceptans till naturliga medel, och därav skapas inget beroende att smeta på som artificiella ämnen gång på gång som endast är en ytlig fasad.
Citera
2018-03-30, 13:00
  #7387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nu ska du få några helt ovärderliga tips. Glöm allt som har med cremer och skit att göra. Fin hud kommer inifrån.

Jag har gjort detta i ett par år nu och jag ser yngre ut nu än för 10 år sedan enligt de flesta jag känner.

Det viktigaste är hälsosamma hormonnivåer, främst tillväxthormon, och god fysik. Det krävs rätt kost och träning. Följ dessa tips och jag kan garantera dig finare hy inom 3 månader.

Varje punkt är viktig och har sina förklaringar. Jag går inte på djupet nu. Pma om du undrar över något. De kommer inte i kronologisk ordning. Ju fler du följer desto bättre.

1. Fasta. Skippa alltid frukost, den bryter hgh-cykeln. Ät mellan lunch och 21:00. Eller helst mellan 15-21. Alltså fasta i 16-18 timmar per dygn.

2. Träna HIT och HIIT 2-3 ggr i veckan. Googla vad det är. Glöm alla mastodontpass. 30 min intensiv styrka räcker och 5-10 HIIT efter håller.

3. Ät ingenting innan passen. Helst inte under hela dagen. Bryt fastan efter träningen istället. Här skjuter hgh som en raket.

4. Basta. Studier visar att 85 gradig bastning 2 timmar om dagen ökar hgh med 1600 %. Det är extremt, men försök basta En halvtimme varje dag eller så ofta du kan.

5. Ät inte socker, raffinerade kolhydrater, laktosprodukter och helst ingen gluten. Hamna i ketos, alltså en ketogen diet. Sök på ketogenic diet. Men ät så mycket du vill.

6. Ha en ätardag i veckan där du kan fylla på glykogenet med högglykemisk socker och skit. Ät vad vill. Förslagsvis lördag och påbörjas med fördel efter ett hårt träningspass.

7. Ät mycket fett och kött. Animaliskt mättat fett är oerhört viktigt. Din Kost ska bestå av 60-70% animaliskt fett. Helst ekologiskt från kor som äter gräs. Köp även massa talg. Finns billigt på nätet.

8. Gå inte över styr med grönsaker. Behövs inte jättemycket. Ät hellre lever en gång i veckan och ägg. Ska du ha grönsaker så koka/steama broccoli och spenat ibland. Gör krasse på broccolifrön och lägg i exakt 78 grader C någon minut. Innehåller ämnen som är bra för att hålla sig ugn. Sök på Ronda Patrick broccoli sprouts. Hon refererar även till bastning. Hon är forskare.

9. Tvätta inte huden med tvål eller annan rengöring. Duscha utan och skrubba med ren handduk istället, förslagsvis efter bastu. Smörj in huden med lite kokosolja efteråt. Det ska du även äta en hel del av. Enda produkt du behöver externt.

10. Kallduschar. Så ofta du kan/klarar.

Lycka till.

Jäklar vilken lista!

plockar russinet ur kakan här o väljer att äta mycket fett & kött samt smörja in mig med kokosoljan!

Tack för tipsen!
Citera
2018-03-31, 12:39
  #7388
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Nej nej, men som får din hud att må bra på naturliga vägar.

Citat:
Ursprungligen postat av kubbspel
Jäklar vilken lista!

plockar russinet ur kakan här o väljer att äta mycket fett & kött samt smörja in mig med kokosoljan!

Tack för tipsen!

Kokosolja är skitdåligt för ansiktet. Den har alldeles för stora molekyler för att kunna tränga ner i huden och täpper till porerna.
Kokosolja kan funka på kroppen och för en del som har en naturligt skitbra hy i ansiktet men har man orenheter i ansiktet förvärrar den snarare.
Citera
2018-04-03, 14:35
  #7389
Medlem
Kan någon copy paste en guide för att bekämpa finnar? mina är ganska normala så det som funkar för vanliga finnar borde funka för mina!
Citera
2018-04-06, 01:04
  #7390
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag ville föryngra min hud, jag ville hindra fortsatt uppkomst av finnar, jag rörde
ihop en häxbrygd & ansiksmaskade mig under flertalet månader, jag har fått två små brunaktiga formationer på ansiktshuden, som jag nu istället kommer att operera bort ihop med gamla fläckar som jag hatat genom livet, för det här ska min misslyckade hudtyp få komma undan med.

Formeln för dessa fläckar som jag vill rekomendera är

*Mjölk*
*Honung*
*MSM pulver*
*Vitamin A pulver med alfalfa*

Jag funderar på att skippa mjölken, eller inte...någon som har några ideer
över dom felande länkarna?, skippar nog alla utom mjölk & honung och får addera
Gotu kola, och kanske Niacin?.
Citera
2018-04-12, 20:06
  #7391
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Kokosolja är skitdåligt för ansiktet. Den har alldeles för stora molekyler för att kunna tränga ner i huden och täpper till porerna.
Kokosolja kan funka på kroppen och för en del som har en naturligt skitbra hy i ansiktet men har man orenheter i ansiktet förvärrar den snarare.

Fast nu har kokosolja små molekyler och är en tunn olja vilket lätt tar sig igenom hudens alla hudlager och återfuktar bra på djupet. Du kanske menar olivolja.
Citera
2018-04-12, 20:46
  #7392
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Fast nu har kokosolja små molekyler och är en tunn olja vilket lätt tar sig igenom hudens alla hudlager och återfuktar bra på djupet. Du kanske menar olivolja.

Nej, jag menar kokosolja som har alldeles för stora molekyler för ansiktet. Det tillför bara fett och ingen fukt och täpper igen porer. Den har alldeles för komedogna egenskaper. Det vill säga, lägger sig ovanpå och går inte in i huden.
Den kan dock funka ett kort tag för vissa eksem och rosacea-tillstånd och extremt torr hy. Men på en hy som har problem med orenheter ska den absolut inte användas, och inte heller som en konstant creme (i annat än till kroppen och håret) då den snarare kommer ge problem med tiden. Då finns det ett antal bättre oljor för ansiktet, neoril-, mandel-, arganolja osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback