Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-24, 02:21
  #6241
Medlem
Detevigaavigas avatar
Varför är New York, Yorkers, New York bor typ Gröna i ansiktet- Jag är aockså typ Grön!
Citera
2015-03-01, 08:32
  #6242
Medlem
Happymasks avatar
Vilket produktset rekommenderar ni för att få så bra hy som möjligt? Tränar en hel del och märker att det dyker upp finnar ju intensivare träningsperioder jag har så tänkte ge det ett försök..
Citera
2015-03-02, 23:03
  #6243
Medlem
Gå och besök en person som kan hudvård och ta reda på den grundliga orsaken så är det mycket enklare att hitta produkter. Naturliga brukar funka bäst, tipsar om Maria Åkerbergs produkter, de är väldigt naturliga och snälla mot huden.
Citera
2015-03-03, 07:13
  #6244
Medlem
A.Apanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Jag har personligt slutat med ansiktsvatten då jag köra lite på less is more, tycker faktiskt att huden har blivit bättre efter det. Om du har torr hud så skulle jag satsa på en snäll rengörare, alltså en som inte skummar. Har hört bra saker om Eucerin Dermatoclean Milk som finns på apoteket, själv så använder jag en konjaksvamp, perfekt för torr hud! Tänk på att du ska ta basiron på hela ansiktet för att förebygga, men om du har torr hy så kan ju det bli lite knepigt.

Jag har testat nu att inte ta ansiktsvatten men jag tycker att det har gjort varken eller. Har blivit snustorr av basironen. Försöker smörja in ansiktet flera gånger per dag men det vill inte ge sig ändå. Som sagt är jag redan torr sedan innan.

Vad är en konjaksvamp förnågot?
Jag känner att jag börjar bli lite desperat nu Vill fan inte ha det såhär. Fattar inte vad felet är. När inte ens Basironet vill få det att sluta
Citera
2015-03-04, 11:57
  #6245
Medlem
klassdifferenss avatar
Under det senaste året har jag varit ganska fet i pannan och näsan, samt haft en del knottror/finnar i pannan. Köpte hem detta set: http://skincity.se/sv/product/3948/m...tskit-normalhy i januari och hoppas att det skulle hjälpa. Använde samtliga produkter dagligen men märkte ingen direkt skillnad, trots att det gått 1,5 månad..

Började googla lite om vad som sägs ligga bakom oljig/fet hud i pannan och märkte att dem flesta angav matsmältningen/magen som bov till det hela. Och visstfan har jag ätit godis/glass/chips/chilinötter 2-3 gånger i veckan senaste året!

För 1.5 vecka sedan slutade jag helt med ovanstående snacks och har direkt märkt en markant skillnad. Min panna är inte oljig överhuvudtaget längre, finnarna i pannan är i princip helt borta och min mage mår betydligt bättre.

Ang. det där hudvårdsetet använder jag fortfarande rengöringen och den vanliga återfuktaren dagligen, dock inte ansiktsvattnet och oljan - det tar för lång tid och känns ganska överflödigt.

Så om ni likt mig, på senare år, börjat få problem med hyn - Se över kosten!! Jag trodde verkligen inte det kunde göra så stor skillnad, men det kunde det. Äter väldigt fiberrik mat, en avokado per dag, fiskolja, dricker ca 3 liter etc..om det skulle vara av intresse.

Mvh
Citera
2015-03-08, 17:16
  #6246
Medlem
Dickenss avatar
Ni som använder äpplecidervinäger på huden, hur använder ni den och när lägger ni på den på huden?

Just nu består min "process" av ansiktstvål, ansiktsvatten och sedan återfuktare. Byter ni ut ansiktsvattnet till äpplecidervinägern då eller?
Citera
2015-03-12, 01:04
  #6247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happymask
Vilket produktset rekommenderar ni för att få så bra hy som möjligt? Tränar en hel del och märker att det dyker upp finnar ju intensivare träningsperioder jag har så tänkte ge det ett försök..

DMK Cosmetics!! det är ett märke som lanserades i USA av en hudläkare men som endast jobbar med naturliga extrakt nu. Finns dock bara hos utvalda hudterapeuter runt om i Sverige & min hudterapeut använder sig av denna hudvårdsserie (bor i Helsingborg) alltså, jag hade acne, gick på antibiotika invändigt & kräm utvändigt, höll ut i ca 6 månader men sen ville jag inte ta mer tabletter & vände mig till min hudterapeut. Har i princip ingenting kvar, verkligen att rekomendera
Citera
2015-03-12, 23:15
  #6248
Medlem
BadassRolfs avatar
Tjo, fick duac mot acne av läkare som funkade mkt bra, får typ inga finnar längre. Problemet är dock att jag har massa envisa röda märken kvar överallt som spår. Kan man få dom att försvinna snabbare istället för att bara låta dom blekna med tiden? Tar ju evigheter :b
Citera
2015-03-14, 19:30
  #6249
Medlem
Painted-Birds avatar
Behöver hjälp. Har använt basiron i ett par månader nu och det fungerar rätt så bra, men har problem med alla röda märken som finnarna lämnar efter sig. Varenda finne som jag får i pannan (det är typ bara där som jag får finnar) lämnar efter sig ett rött märke som tar månader att läka. Läste precis att benzoyl peroxide kan göra märkena värre, så nu blev jag lite villrådig om jag ska fortsätta med basiron eller inte...

Ska jag kanske börja med Retin-A istället? Vad tycker experterna?
__________________
Senast redigerad av Painted-Bird 2015-03-14 kl. 19:42.
Citera
2015-03-15, 11:48
  #6250
Medlem
Jag använder mig utav PC:s BHA-syra samt solskydd och det funkar bra för mig! Klart det inte funkar för alla men värt o testa i några månader innan man utvärderar, tålamod o ge produkterna tid att verka är viktigt inom hudvård.
Citera
2015-03-19, 13:18
  #6251
Medlem
Varje gång jag klipper mig får jag små finnar/utslag vid nacken, där håret slutar. Kan det vara inåtväxande år eller vad det nu kallas? Om jag sparar mitt hår får jag inget utslag.

Klippte mig för 2-3 veckor sen, efter mindre än en vecka börja jag få 1-2 småfinnar på nacken igen. Jag tror egentligen inte det är finnar då det inte går att klämma bort dem.
Citera
2015-03-19, 23:29
  #6252
Medlem
Q: Hur blir jag av med finnar?

Hej! Det är så att min hy börjar gå loss just nu och det är en och annan finne som kommer fram lite här och var. Obviously. Men min fråga är om ni har några tips på hur jag behandlar och blir av med dem samt motverka att det inte återkommer? Kan bero på mitt preventiv-medel samt att jag äter en del choklad. Har ni några tips får ni mer än gärna dela med er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback