Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-16, 12:53
  #37
Medlem
Uespindeln-Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nexz22
Var där förra helgen! Allting var som det ska. Mycket sevärt ställe måste jag säga! Vi hade turen när vi kom dit var det alltid en öppning till varje lägenhetshus dvs bort plockade spånskivor som ska sitta över fönstren samt dörrar. Var riktigt spännande att utforska igenom alla husen alltid någon ny upptäckt i varje lägenhetshus. Vissa var på började renovering men verkade helt övergivet det med. Några andra utav lägenhetshusen var helt normala rätt coolt att utforska platser som Norrbacka. Hittade även en tidning i en utav källorna från 1997 Ica tidningar låg det överallt nästintill.

Ngn som vet hur de ser ut där nu? Börjat riva?
Citera
2017-02-25, 15:49
  #38
Medlem
invenios avatar
Ser likadant ut Feb 2017. Kamera-atrapper från Biltema sitter uppe och några arbetslampor lyser på toppvåningen på ett hus. Igenbommade fönster, men lätt att slita loss vissa brädor, annars ta med en kofot eller skruvdragare.
Citera
2017-08-15, 16:36
  #39
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Rivning?
Stället ska renoveras och bli bostäder igen, inom sin tid
Securitas åker förbi stället emellanåt och kollar efter knarkare

8 år senare har inget hänt annat än att husen har fler igenspikade fönster. Såg att några arbetade där igår, så de håller kanske på att renovera trots allt.
Citera
2017-09-09, 20:45
  #40
Medlem
megasinned1s avatar
Skulle varit nice och dra in i en av lägenheterna och ta det allmänt lugnt och lighta en holk tillsammans med någon E och tjej.
Citera
2018-11-29, 01:54
  #41
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uespindeln-Ivan
Ngn som vet hur de ser ut där nu? Börjat riva?

Lyfter tråden lite. Bor bara några minuter ifrån och sen en tid tillbaka så renoveras det för fullt på Norrbacka. Något jag och många andra är otroligt glada över. De börjar ganska smått men kommer förhoppningsvis renovera mer i framtiden. Detta var faktiskt en liten dröm jag hade när jag flyttade tillbaka till viken för länge sen, att just Norrbacka skulle bebos igen och inte rivas som det var tal om länge.

En enkel artikel om renoveringen:https://unv.is/nt.se/nyheter/valdema...om5334146.aspx

/AY
Citera
2019-03-22, 23:38
  #42
Medlem
Hur går det med det här stället?
Är allt renoverat?
Citera
2019-11-08, 13:11
  #43
Medlem
Jag var en av underentreprenörerna där.

2 huskroppar renoverades varav en blev 100% färdig under min tid där.

Vet inte hur dom tänkte med att bygga lägenheter i den standarden. Bor bara blattar och knarkare i närliggande hus en bit ner och Valdemarsvik måste vara den sämsta staden som någonsin existerat.

Lyxigt blev det i alla fall. Tror att 3orna går loss att hyra från 10 000. Läste över 11 000 för 4or i alla fall. Lycka till 😂
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback