Samma problem här med, förut sket de rakt ner på bilen som stod parkerad under mitt fönster. Efter att jag hade iakttagit dem i ungefär en vecka så visste jag vilka fåglar det var som såg min bil som en toalett!
Problemlösningen:
Dagen innan hade jag och en kompis tagit en tur till Jula för att inhandla ett luftgevär (minns jag rätt var det 200m/s i skottet) och redigt med skott.
Vi satt vaken till en fyra på morgonen då jag märkt att det är då som de är mest aktiva och flyger och frossar på fyllekäket som folk har spritt runt efter krogen. Eftersom taket som dessa måsar sitter på är i ungefär samma höjd som mitt fönster så kastade vi ut lite pommes från donken på det och satt långt bak i rummet så ingen granne skulle se två gevärspipor sticka ut

När måsarna skulle återvända till basen så hittade de våra pommes vi kastat ut och de blev helt till sig! Gapade som aldrig förr njöt av maten. Sen knäppte vi jävlarna! Fick 4 utav 7, sen dess har de jävlarna aldrig skitit på min bil! Och tyst är det utanför mitt fönster C: