2011-06-28, 21:58
Medlem
King Pins avatar
T-dojja + skogaholms. De blir lite tystare och bjuder på osynkroniserad akrobatik. Testade när jag var ung och inte lika snäll och fin som nu.
Citera
2011-06-28, 22:05
Medlem
iBOTs avatar
Kan ju erbjuda er denna info;

För två dagar sen ramlade två måsungjävlar ner från sitt bo (YEAH!!!), men nu sitter de på gångvägen och deras mamma vakar över dessa två små hormåsar från taket.

Hon och två andra måsvuxenjävlar låter så jag dör, och om man går inom en radie av 10 meter diameter så attackerar dessa tre mig eller andra. De har tagit över en HEL JÄVLA PORT!

FRÅGA; när FAN börjar SMÅJÄVLARNA ATT FLYGA? om de gör det så slipper jag att mamman skyddar de från människor iaf.

mvh
en GLAD grabb.

edit; gick ut på balkongen nu för att de började låta IGEN. de två måsungjävlarna är ute på vägen igen och en kille skulle gå in i sin port. han fick SPRINGA in för att inte bli fågelmat. slutedit.
Senast redigerad av iBOT 2011-06-28 kl. 22:13.
Citera
2011-06-28, 22:10
Medlem
iBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belac
Sitter i samma sits som TS, förutom att jag har cirka 9-15 stycken utanför fönstret.
Tänkte göra ett experiment inom kort och mata måsarna med bröd doppat i vodka , någon som prövat denna metod?

FAN VAD SMART!
Citera
2011-06-28, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Kan ju erbjuda er denna info;

För två dagar sen ramlade två måsungjävlar ner från sitt bo (YEAH!!!), men nu sitter de på gångvägen och deras mamma vakar över dessa två små hormåsar från taket.

Hon och två andra måsvuxenjävlar låter så jag dör, och om man går inom en radie av 10 meter diameter så attackerar dessa tre mig eller andra. De har tagit över en HEL JÄVLA PORT!

FRÅGA; när FAN börjar SMÅJÄVLARNA ATT FLYGA? om de gör det så slipper jag att mamman skyddar de från människor iaf.

mvh
en GLAD grabb.

Ditt problem förvinner lättast med ett baseboll trä och börjar att veva mot de stora asen
Citera
2011-06-28, 22:34
Medlem
Det finns fan inget djur jag hatar mer än fiskmåsar. Tillochmed myggor är mer välkomna än de skriande hemfridskränkande jävla asen.
Flaggar fan för utrotning.
Citera
2011-06-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
En till inspelning från i kväll när det började låta så jävligt:
http://dl.dropbox.com/u/5601617/OS-invigning.mp3

Lyssna noga vid 1:08, så hör ni hur en typ av albatross flyger förbi och utstöter ett läte.

Alltså fyhelvete lider med dig! Köp ett luftgevär! Och till den människa som föreslog att köpa en katt.. Jaja, vår granne har 5 och inte en enda av dem har vågat sig i närheten av dessa onda varelser. De hackar dem sönder innan de ens hunnit rycka en fjäder.

Och för övrigt, skitsamma om grannarna ser dig skjuta. Tror alla bara blir jävligt tacksamma att du fått tyst på de små djävulsskapen-
Citera
2011-06-28, 22:39
Medlem
Ttoclaws avatar
Ett skapligt bra sett att lösa detta problem på kan väl vara att inskaffa en stor örn. Bind ett långt rep runt klorna så att den inte rymmer. Sen kan du ju bussa örnen på måsarna när dom börjar väsnas. Du håller i repet--> Du bestämmer om örnen ska gå hela vägen eller inte. Se gärna till så att den är ganska hungrig också.
Citera
2011-06-28, 22:41
Medlem
Hade en tam mås inomhus en gång, lite tonfisk och ligga på magen med en hand över sig och den somnade på stubinen.
Citera
2011-06-28, 22:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordvvs10
Hade en tam mås inomhus en gång, lite tonfisk och ligga på magen med en hand över sig och den somnade på stubinen.
Tog du den som tidig unge då?

Själv haft ett par då jag bor på västkusten, en vuxen som rev halva fiskeboden.
Citera
2011-06-28, 22:55
Medlem
poiKa99s avatar
Samma problem här med, förut sket de rakt ner på bilen som stod parkerad under mitt fönster. Efter att jag hade iakttagit dem i ungefär en vecka så visste jag vilka fåglar det var som såg min bil som en toalett!

Problemlösningen:

Dagen innan hade jag och en kompis tagit en tur till Jula för att inhandla ett luftgevär (minns jag rätt var det 200m/s i skottet) och redigt med skott.

Vi satt vaken till en fyra på morgonen då jag märkt att det är då som de är mest aktiva och flyger och frossar på fyllekäket som folk har spritt runt efter krogen. Eftersom taket som dessa måsar sitter på är i ungefär samma höjd som mitt fönster så kastade vi ut lite pommes från donken på det och satt långt bak i rummet så ingen granne skulle se två gevärspipor sticka ut När måsarna skulle återvända till basen så hittade de våra pommes vi kastat ut och de blev helt till sig! Gapade som aldrig förr njöt av maten. Sen knäppte vi jävlarna! Fick 4 utav 7, sen dess har de jävlarna aldrig skitit på min bil! Och tyst är det utanför mitt fönster C:
Citera
2011-06-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiKa99
Samma problem här med, förut sket de rakt ner på bilen som stod parkerad under mitt fönster. Efter att jag hade iakttagit dem i ungefär en vecka så visste jag vilka fåglar det var som såg min bil som en toalett!

blabla etc C:

fan vad mysigt det lät=) sitta där med kaffe o hela skiten säkert, måste gå ut och spika ett kulfång på gården redan ikväll, hoppas en softairgun räcker,
Citera
2011-06-28, 23:12
Medlem
nero1s avatar
Fan vilken kul tråd. Jag känner igen allt som ts beskriver. Själv bor jag på Hisingen/Göteborg och här är ett förbannat liv på måsarna. Särskilt känner jag igen det ts skrev om att dom vrålar rätt ner i skorstenen. Jag bor i ett femvåningshus och själv bor jag längst ner. Trots detta så känns det som fjäderfäna är inne i köket och skriker. Vilken resonans det är i ventilationsrören!

Jag skulle dock aldrig kunna skada dessa små liv. Jag vet inte vad det är, men jag tycker bara dom är för söta när dom skriker... Jag sover med öroproppar ja. Låt fjäderfäna leva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in