Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-06, 16:45
  #1
Medlem
frankensteins avatar
Insändaren Bo Grapenskog leker opinionsbildare på kvällstidningarnas debattsidor. För ett par veckor sedan läste jag en insändare i City undertecknad Bo Grapenskog och av någon anledning la jag namnet på minnet. Förra veckan dök han upp igen och när jag satt i Malmö Folkets Park, njöt av solen och läste Kvp. Då "rasade" Bo mot att det är "För lite kött i våra grillkorvar". Enligt Bo är "cirka en centimeter i vanlig korv kött, det andra är tillsatser och annat jox!". Vad jox är för något låter jag vara osagt. Hur många cm som är jox skriver han inte. Bo avslutar med "Så jag tror att det bara är vår Herre och slaktaren som vet vad det finns i en vanlig korv".

Så här skrev han förra veckan i Metro.

Raka av ett vackert hår är en styggelse
Skallighet. Man har en känsla av att skalligheten har ökat på män i Sverige. Då undrar man ju naturligtvis varför. Är det vårt sätt att leva, eller har det andra orsaker? När jag var barn såg man inte många unga som var skalliga utan först när mannen kom upp i mogen ålder. Jag förstår att detta är genetiskt. Att man ärver skallighet. Men kan det inte vara så att dålig luft förorsakar detta?
Att man väljer att raka sitt huvud för att se sexigare ut är väl en sanning med modifikation. Det är ju naturligtvis upp till var och en, men att att raka av ett vackert hår är en styggelse mot skönhetssinnet. Den enda som har passat i rakad skalle är skådespelaren Yul Brynner, för det är nog så med allt, att alla passar inte i det. För visst är en härlig björkskog vackrare än ett kallhygge?
Bo Grapenskog

Jag googlad Bo Grapenskog och hittade bland annat den här debattartikeln http://www.aftonbladet.se/debatt/article471987.ab
Där skriver Bo bland annat om sin barndom i fosterhem, han avslutar med "Barnavårdsnämnden är ett begrepp i den svenska historien som borde stå i alla skolböcker att behandlas under ämnet “Barnarovsnämnden”.
Denna epok hoppas jag verkligen inte ska komma upp på agendan igen."

Enligt Eniro finns det förresten bara en Bo Grapenskog i Sverige så det borde vara han.

Men i vilket fall som helst, är det bara jag som reagerat över debattsidornas motsvarighet till Sebastian från Farmen? Och om det är så är mitt råd till dig: Ut och sök din egen Bo Grapenskog och dela med dig av honom!
Citera
2009-06-25, 12:45
  #2
Medlem
puttrics avatar
Hans signatur dyker för jämnan upp bland insändare och SMS i Metro och City i Sthlm också. Antagligen är det väl en allmänt använd pseudonym..?
Citera
2009-06-28, 01:46
  #3
Medlem
Lord Ralphs avatar
Eller en människa med mycket mycket fritid som han använder till att upplysa oss dödliga om vilken skitvärld vi lever i
Citera
2009-07-28, 10:50
  #4
Medlem
Conceptions avatar
Nu är han visst en gammal dansbandsmusiker också.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article5572231.ab
Citera
2011-04-11, 15:32
  #5
Medlem
ProfessorOaks avatar
Jag har också funderat över denna kille, kan det verkligen vara endast en person, eller signerar flera olika människor sina inlägg med detta namn? Till vilket syfte isåfall?

Är det en person som skriver alla dessa inlägg på debattsidor har vi att göra med en mycket, mycket sjuk person!

Hur som helst så anser jag att det roligaste jag läst av honom var en insändare i Metro där han var ordentligt uppretad över att man på en ICA-butik bjöd på indisk kryddstark mat. Detta eftersom att alla inte tycker om den typen av mat, och då ansåg han att de fick lov att ha husmanskost som alternativ om de skulle bjuda.
Citera
2011-04-12, 15:56
  #6
Medlem
Orm Ondes avatar
Kanske läge att börja skriva galna insändare till tidingarna och signera dem "Bo Grapenskog"? Detta skulle kunna bli en ny folkrörelse.
Citera
2011-04-21, 01:05
  #7
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Enligt birthday.se existerar det en Helge Bo Håkan Grapenskog. Har alltid trott att det är en pseudonym. Gubben är 65 år och uppenbarligen torrare än den torraste champagne.
Citera
2011-04-21, 01:12
  #8
Medlem
Chronicals avatar
Hans insändare är själva höjden av snusförnuftighet, fast han skojar nog
Citera
2011-12-14, 21:15
  #9
Medlem
Har länge funderat på vad det är för en stackars tokstolle. Varannan dag publiceras hans synnerliga absurda insändare i Expressen, men de tillför absolut ingenting. En insändare skulle kunna skriva och förespråka rätten att våldta, det skulle inte Bo Grapenskog bry sig om utan fokusera på att beklaga sig över hur hans omgivning väljer att leva sina liv oaktat det drabbar någon annan (allra minst honom själv). Han deltar inte i debatten. Det enda han ältar dag ut och dag in är hur förfärligt det är att folk väljer att skicka e-post istället för snigelpost med mera... En stackare med mängder av i-landsproblem och som inte har särskilt mycket kul i sitt eget liv, verkar det vara som vi har att göra med. Han har även en sällsynt förmåga att framställa hans egna, ofta sinnessjuka, åsikter som om det var självklart att de även tillhörde gemene man. Tala för dig själv, Bo Grapenskog! Är du ledsen över att folk skickar e-post till varann så får du va det, det skiter nog alla vi andra i.
Citera
2013-01-22, 17:31
  #10
Medlem
frankensteins avatar
Något nytt på Grapenskog-fronten? Har varit tyst ett tag från hans sida tycker jag. Har gubben förtorkat?
Citera
2013-01-24, 19:45
  #11
Medlem
Kusin Klusters avatar
Jag tycker att hans namn dyker upp på insändarsidorna jämt och ständigt. I Metro i fredags hade han t.ex. fått in en insändare med titeln "Att titta på TV idag är lite av en tortyr".
http://www.readmetro.com/en/sweden/stockholm/20130118/ (sidan 23)
Citera
2013-01-26, 18:13
  #12
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusin Kluster
Jag tycker att hans namn dyker upp på insändarsidorna jämt och ständigt. I Metro i fredags hade han t.ex. fått in en insändare med titeln "Att titta på TV idag är lite av en tortyr".
http://www.readmetro.com/en/sweden/stockholm/20130118/ (sidan 23)

Skönt att höra att han fortsätter att kämpa mot väderkvarnar!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback