Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-05, 22:40
  #1
Medlem
Jag har kikat lite på wikipedia, där man kan läsa att Ebba & Didrik spelades in i orten Skälderviken utanför Ängelholm, samt på Lidingö. Det vore skoj att besöka platserna där serien spelades in, finns det någon som vet var på Lidingö jag bör åka, t ex? Någon som känner igen sig?

Gissar att Skälderviken är ganska litet, borde väl bara vara att åka dit och cruisa lite ..

/J
Citera
2009-06-11, 06:54
  #2
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparriskrigaren
Jag har kikat lite på wikipedia, där man kan läsa att Ebba & Didrik spelades in i orten Skälderviken utanför Ängelholm, samt på Lidingö. Det vore skoj att besöka platserna där serien spelades in, finns det någon som vet var på Lidingö jag bör åka, t ex? Någon som känner igen sig?

Gissar att Skälderviken är ganska litet, borde väl bara vara att åka dit och cruisa lite ..

/J

En del spelades in i Båstad vid en villa på Karstrupsvägen, tror jag den heter?
Citera
2009-07-28, 20:10
  #3
Medlem
Opilus5500s avatar
I trollhettan tror jag
Citera
2009-07-28, 21:40
  #4
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
I trollhettan tror jag

Helge Skoog sjöng väl opera vid havet, så nja .. kanske vissa saker i Trollhättan
Citera
2009-08-11, 15:44
  #5
Medlem
Sent svar kanske, men skolscenerna spelades in på Lidingö. Närmare bestämt i Käppala Skola. Jag var själv statist.
Citera
2010-01-18, 11:46
  #6
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Sent svar kanske, men skolscenerna spelades in på Lidingö. Närmare bestämt i Käppala Skola. Jag var själv statist.

En polares syrra var en av coola gänget hahaha, hon är 32 år nu har egna barn.. Tiden har runnit väg kan man säga..
Citera
2010-01-18, 12:38
  #7
Medlem
snurreskvätts avatar
Huset Ebba bodde i var ett övergivet hus i Vaxholm som användes som stach för de lokala ungarnas porrblaskor.
Gick snack om att pundare ibland huserade där men såg aldrig något själv.
Huset är numera rivet och det ligger 4st "nya" kåkar där. Hamngatan 51 är adressen.
Äh vilken gammal tråd
Citera
2017-08-17, 08:35
  #8
Avstängd
Katapultens avatar
Ingen som vet vart huset där yrla bodde i?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback