2010-01-05, 00:03
Medlem
Isbjörnar helt klart.

700 kg ren jävla mördarmaskin, tar fan alla andra rovdjur som finns, sen är björnar smarta som fan också.
Citera
2010-01-06, 00:20
Medlem
Masamunes avatar
Alligatorsnappsköldpaddan (Macrochelys temminckii) är en av mina favoriter; den är en riktigt otäck, men likväl fascinerande predator inom reptilsläktet. De ser så bastanta och förskräckliga ut, och de är dessutom kannibaler. De besitter en oerhörd styrka och försvarar sig med kraftfulla bett. Något man inte vill trampa på, med andra ord.
Citera
2010-01-06, 00:22
Medlem
Masamunes avatar
Jag bör väl också nämna att jag är svag för kattsläktet.
Citera
2010-01-10, 00:06
Medlem
Funkes avatar
Jag fattar inte att ingen har nämnt leoparden än. Grymmare djur för sin storlek är väl svårt att hitta. Att döda och släpa upp ett djur som väger betydligt mer än sig själv i ett flera meter högt träd kräver extrem styrka. Den är dessutom extremt anpasslig och lever i allt från täta skogar till näst intill öken. Tyvärr är den oerhört skygg och jagar mest på natten men ändå finns det ett antal helt sagolika klipp på youtube där vi kan se leoparder in action.

På tal om att döda djur större än sig själv finns det uppgifter som säger att en leopard en dödade en gorilla som vägde 3-4 gånger så mycket som leoparden. Att ens komma på tanken att försöka säger ju en hel del om djurets psyke. Tänk om leoparder hade blivit lika stora som tigrar. Inte ens elefanter hade gått säkra

Lite länkar att imponeras av. BADASS!!
http://www.youtube.com/watch?v=eey3bRzP0ZE
http://www.youtube.com/watch?v=NbjPFq-2eN0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QVhFm...eature=related

Tigrar är också ganska coola men med tanke på deras storlek så ska de dominera men leoparder är ganska små och ändå helt galna.
Citera
2010-03-03, 23:43
Medlem
Cptowns avatar
Mitt favorit djur sen barndomen är Krokodiler.
Har alltid fascinerats av dem speciellt för deras förmåga att smyga sig nära bytet.
Vissa blir ju uppemot 8 meter.
Sen att de har ett av djurvärldens hårdaste bett är inget minus.
Tror jag har 10st gamla VHS inspelade filmer bara om krokodiler.

Var en som handlade om människor som blivit attackerade.
Not so pretty.
Skulle aldrig vilja bli slängd i en så kallad ''Death Roll''
var en som fick hela armen avsliten från axeln.

Mäktigt djur helt enkelt
Citera
2010-03-04, 03:40
Medlem
St. Pinocchios avatar
Fossan. Tänk att ligga och lura i trädkronorna i väntan på att ens värsta ovän skall passera, och sedan vips bautaskuttet Sune, bara för att låta käftarna slita sönder skallbenet och suga i sig hjärnsubstansen. http://images.google.se/imgres?imgur...26tbs%3Disch:1
Citera
2010-03-04, 03:41
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cptown
Mitt favorit djur sen barndomen är Krokodiler.
Har alltid fascinerats av dem speciellt för deras förmåga att smyga sig nära bytet.
Vissa blir ju uppemot 8 meter.
Sen att de har ett av djurvärldens hårdaste bett är inget minus.
Tror jag har 10st gamla VHS inspelade filmer bara om krokodiler.

Var en som handlade om människor som blivit attackerade.
Not so pretty.
Skulle aldrig vilja bli slängd i en så kallad ''Death Roll''
var en som fick hela armen avsliten från axeln.

Mäktigt djur helt enkelt

Och ändå är det ett djur som en vuxen man relativt lätt kan döda med en kniv.
Citera
2010-03-04, 15:23
Medlem
Cptowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Och ändå är det ett djur som en vuxen man relativt lätt kan döda med en kniv.

Frågan var väll inte det farligaste djuret?
Det var om ens favorit rovdjur.
Sen tror jag inte änns du trots dina dödliga knivkunskaper skulle hoppa ned i en flod
fylld med krokodiler.
Citera
2010-03-09, 13:17
Medlem
Människor skulle jag säga!
Men om ni tycker att människor inte är rovdjur, så kan jag välja Pandan
Citera
2010-03-09, 17:59
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumana
Människor skulle jag säga!
Men om ni tycker att människor inte är rovdjur, så kan jag välja Pandan

Jag tror inte att TS hade människan i tanke när han skapade tråden men om inte människan räknas som rovdjur så gör ju definitivt inte pandan det. Den äter ju nästan bara bambu.
Citera
2010-03-09, 18:07
Medlem
Vattenspanns avatar
Nu är det visserligen ett vattenlevande djur men jag är fascinerad av de stora hajarna. Framför allt för att dom inte utvecklats speciellt mycket sen dom först dök upp på jorden, även om dom blivit mindre. Men det om något är bevis på vilka perfekta mördarmaskiner dom är. Framför allt tänker jag då på hammarhajen, vithajen, tigerhajen och tjurhajen men jag gör det lätt för mig själv och drar alla fyra över samma kam.

Ruskigt imponerande djur!
Citera
2010-03-22, 22:20
Medlem
Jag gillar krokodiler. De ser coola ut, nästan kamoflagefärgade och sen ser man tänderna även när munnen är stängd som gör att den ser mer hemsk ut.

Var på en krokodilfarm där de berättade att de kan lära sig ens rutiner, t.ex. campar man vid en flod och går ner kl 8 varje dag och hämtar vatten, så lär den sig det. Därför ska man göra det olika tider varje dag. Sen har deras bett styrkan 2 ton/cm2. De kan flyta runt som stockar på floden så de knappt syns, men när de väl attackerar gör de det blixtsnabbt.

Måste vara hemskt o bli uppäten av en krokodil

Bjuder på en bild: http://yfrog.com/1nimg2437fj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in