2009-06-04, 17:26
Medlem
Hej!
Jag lirar lite gura och letar efter ett bra program till datorn där man kan skriva in gitarrackord (även bas och trummor om det går) och sedan spela upp dessa. Det får inte vara allt för avancerat heller
Citera
2009-06-04, 17:29
Medlem
Här får du en liten hjälp på traven: http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=
Citera
2009-06-04, 17:32
Medlem
Tackar
Citera
2009-06-04, 17:45
Medlem
Noetlovskijs avatar
Guitar-Pro
Citera
2009-06-04, 19:25
Medlem
Foorgs avatar
Varför kan inte folk söka?
Det är inte svårt.
Senast redigerad av Foorg 2009-06-04 kl. 19:28.
Citera
2009-06-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foorg
Varför kan inte folk söka?
Det är inte svårt.
Det är faktiskt lite sorgligt.
Jag fick lära mig att söka på nätet i grundskolan (7an om jag inte minns fel), japp det stämmer! Alla skulle lära sig det. Idag är internet det bästa som finns för att hitta info och då är det bra att veta hur det fungerar. Skulle jag inte kunna detta så skulle jag känna mig gravt handikappad.

Tack min gamla skola för att ni förstod vart världen var på väg!
Citera
2009-06-05, 00:25
Som tidigare nämnts är guitar pro ett starkt tips. Ingen not-kunskap kräves utan du skriver bara in tablatur och vips så är det klart. Fin fin export i midi format också vilket kan importeras i fruity loops eller dylikt för mer avancerat bruk.
Citera
2009-06-05, 00:34
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Som tidigare nämnts är guitar pro ett starkt tips. Ingen not-kunskap kräves utan du skriver bara in tablatur och vips så är det klart. Fin fin export i midi format också vilket kan importeras i fruity loops eller dylikt för mer avancerat bruk.
Jo.. man måste lära sig hur en 1/2-not och 1/16-not ser ut etc.
Citera
2009-06-05, 01:20
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Jo.. man måste lära sig hur en 1/2-not och 1/16-not ser ut etc.

Vadå ser ut? Du behöver bara veta att noter har olika tidsverkan, vilket i min uppfattning är omöjligt att inte fatta när man sitter med guitar pro. Men det jag egentligen menade var att man inte behöver kunna läsa noter, bara förstå tablatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in