Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-04, 16:01
  #1
Medlem
daviscos avatar
Går andra ring nu på gymnasiet så har rätt stor överblick på mina betyg, (går naturvetenskap förövrigt).
Har ett problem dock...
Jag snittar VG-MVG i alla ämnen, har inget G, men däremot ett IG i bild (50 p), vad kommer hända om jag ska söka vidare till universitetet?
Citera
2009-06-04, 16:04
  #2
Medlem
erkifnasks avatar
Du är körd för all framtid!

Citera
2009-06-04, 16:09
  #3
Medlem
daviscos avatar
Så bild aka. estetiskt val spelar i stort sett inte ett skit när jag söker in på universitetet senare?

Citera
2009-06-04, 16:38
  #4
Medlem
wises avatar
Inget problem så länge det inte är streck.
Du bör dock vara berättigad till att pröva ämnet!
Citera
2009-06-04, 16:43
  #5
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davisco
Så bild aka. estetiskt val spelar i stort sett inte ett skit när jag söker in på universitetet senare?

Universitetet bryr sig inte om att du har IG i ett pissämne som bild.
Citera
2009-06-04, 17:38
  #6
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davisco
Så bild aka. estetiskt val spelar i stort sett inte ett skit när jag söker in på universitetet senare?


Oavsett om det är kärnämne, karaktärsämne, projektarbete eller fan hans moster, så är det ingen fara att ha IG i ämnet. Så länge man har betyg i det och IG inte går över 10 % av 2500 poäng, har man grundläggande behörighet.

Tvivlar även på att nån utbildning skulle ha bild som särskild behörighet, så TS, du kan vara lugn.
Citera
2009-06-04, 19:28
  #7
Medlem
daviscos avatar
Jag har aldrig varit någon begåvning i bild eller någon annan estetisk verksamhet, så för mig var det rätt väntat..
Citera
2009-06-04, 22:03
  #8
Medlem
orkarNs avatar
OT raderat.

/mod
Citera
2009-06-04, 23:16
  #9
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davisco
Jag har aldrig varit någon begåvning i bild eller någon annan estetisk verksamhet, så för mig var det rätt väntat..

Betyget kan väl knappast avspegla din eventuella begåvning? Klart att du inte är något MVG-fall enligt vad du beskriver, men du borde väl kunna få G om du är närvarande och gör som de säger o testar på olika saker ?

Jag är helt JÄVLA omusikalisk men fick ändå G där.
Citera
2009-06-04, 23:17
  #10
Medlem
mjohan84s avatar
http://www.ro.edu.jonkoping.se/betygskrit/bildbetyg.doc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback