Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-11-13, 02:54
  #1
Banned
thompas avatar
http://www.gt.se/expressen/jsp/polop...?d=112&a=79138
Citat:
Linda Rosing och Meral Tasbas nya tv-program "Paparazzia" ska i veckan avslöja en manlig svensk artiststjärnas hemliga sexliv - framför kameran.
- Vi ska avslöja honom när han är otrogen, säger Meral Tasbas.
Adam Alsing på Kanal 5 ser fram emot programmet.

Hur mycket lägre kan de kommersiella tv-bolagen sjunka?
Jag såg att det här även låg under "Dagens BB-Linda", men jag vill ta upp en diskussion om Kanal 5, Adam Alsing och alla andra hjärndöda idioter som står bakom det. Att Linda är en uppenbart mobboffer som måste ta igen det genom sin törst på publicitet är allmänt känt vid det här laget. Men hur mycket lägre ska tv-programmen och bolagen få sjunka, innan det borde inrättas en lag om dödsstraff på alla sjuka tv-idéer?

Visserligen är det även allmänt känt att Kanal 5 är som en enda stor freakshow (med missfostret Alsing i spetsen), och de säljer på att försöka att vara en freakshow. Ta till exempel den där bantningsserien. De lockade (de förbannat naiva som litade på Kanal 5 måste tilläggas) deltagarna med att det skulle vara med i programmet att det skulle vara en seriös serie som skulle belysa problemet med övervikt. De gick ut med att programmet skulle ha ett seriöst namn ("Ett lättare liv"), men när allt var inspelat och det var till att sändas så bytte de genast namn till "Tjockholmen", vilket ju direkt satte ribban för hur pass seriöst programmet kan tänkas ha varit (jag har dock aldrig sett det, så jag kan inte bedöma innehållet, men jag skulle bli förvånad om det var seriöst).
Citera
2003-11-13, 03:31
  #2
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
http://www.gt.se/expressen/jsp/polop...?d=112&a=79138vilket ju direkt satte ribban för hur pass seriöst programmet kan tänkas ha varit (jag har dock aldrig sett det, så jag kan inte bedöma innehållet, men jag skulle bli förvånad om det var seriöst).

Man kan ju fråga sig hur seriöst det är att kritisera ett program utan att ha sett det... Ungefär lika smart som snacket på högstadiet när en bok skulle recensceras: "Amen va faaan, den här boken är ju skiiiittjock ju, den kan ju inte va nå bra"
Citera
2003-11-13, 03:55
  #3
Medlem
"Artiststjärna", det var ett ord jag inte kunde. *noterar*
Är väl ungefär som "spritfest".

För övrigt så är jag glad att jag bara har SVT1, SVT2 och TV4.
Ser knappt på TV i vilket fall som helst, missar iofs lite trevliga
serier som CSI, Scrubs, m.m.

Serien blir säkerligen Se & Hör fast på TV.
Citera
2003-11-13, 08:54
  #4
Medlem
det har inte tagits fram av ngn av tv-kanal. Det hela är ett projekt av Brinkenstierna.net som ligger bakom diverse löst folk som "agent". Vad som håller på att göras är enbart ett pilotavsnitt som dem hoppas på att lyckas sälja in till ngn kanal

TV ser inte ens ut att vara intresserade http://www.gt.se/expressen/jsp/polop...?d=112&a=79138

Läs en av de senare intervjuerna på http://www.mingel.se/03/artikel.asp?...e=03_0311_12_1

"Förutom en del modelluppdrag, så jobbar jag med ett program som heter ”Paparazzia”, som kommer på tv i vår. Det mesta är hemligt ännu så länge, jag får inte ens säga vilken kanal det gäller, men jag kan lova att det blir kul och avslöjande!" Det kunde lika gärna stå. . "vi gör en pilot, vi har dock inte lyckats intressera några tv-bolag, men med större mediaitnresse kring programidén så kan vi lyckas skapa efterfrågan".

Kanske skulle kunna vara ett program för Animal Planet
Citera
2003-11-13, 09:02
  #5
Medlem
psygnosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Man kan ju fråga sig hur seriöst det är att kritisera ett program utan att ha sett det... Ungefär lika smart som snacket på högstadiet när en bok skulle recensceras: "Amen va faaan, den här boken är ju skiiiittjock ju, den kan ju inte va nå bra"

Eller så kan man av erfarenhet lista ut hur bra boken eller filmen är.
Inte så svårt när det är två jubelidioter som Meral och Linda som helst plötsligt tror att dem vet hur man gör TV...
Dem var med för dem är dumma i huvudet från början.
Knappast nåt material för någon TV-produktion.
Citera
2003-11-13, 09:28
  #6
Medlem
Hercule Poirots avatar
Skulle tippa på att det aldrig blir något eget program för slynorna.

De vill ju bara ha uppmärksamhet. Idag TV-program, nästa vecka kanske de ska starta en ny radiokanal... eller en strippklubb för överviktiga...
Citera
2003-11-13, 10:06
  #7
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psygnosis
Eller så kan man av erfarenhet lista ut hur bra boken eller filmen är.
Inte så svårt när det är två jubelidioter som Meral och Linda som helst plötsligt tror att dem vet hur man gör TV...
Dem var med för dem är dumma i huvudet från början.
Knappast nåt material för någon TV-produktion.

Jo, men nu var det ju Tjockholmen du kritiserade utan att ha sett, och där är ju varken Meral eller Linda med...
Citera
2003-11-13, 10:09
  #8
Medlem
psygnosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Jo, men nu var det ju Tjockholmen du kritiserade utan att ha sett, och där är ju varken Meral eller Linda med...

VA?

När har jag skrivit eller kritiserat Tjockholmen?
Citera
2003-11-13, 10:15
  #9
Medlem
enverhoxha99s avatar
Vad som är dumt med Tjockholmen är just namnet som Thompa nämnde. Det lär skrämma bort en del från att se det, för som jag uppfattat det så är det iaf semi-seriöst (för att vara från femman) och kanske skulle förtjäna fler tittare än dom har. Sedan BB-Lindas och Merals show......det kan ju knappast bli något annat än lyteskomik av det, men som sagt, femman vill ju profilera sig med såna program.....passar bäst för den svenska befolkningsmotsvarigheten till det amerikanska fenomenet Trailer Park Trash:-)....(as seen on Jerry Springer Show)
Citera
2003-11-13, 15:24
  #10
Medlem
jag hittade den här idag!

http://www.meral.tk

Lite små rolig faktiskt....
Citera
2003-11-13, 15:46
  #11
Medlem
moles avatar
LOL
"OM du har synpunkter så kan du, höra av dig till: Daniel Nylén på Aftonbladet -han e sketsmart! (noooog...)"

Jag kanske ta upp mitt korståg mot Nylén igen
Såg honom och Terras Rööfberg sida vid sida bli intervjuade av nyheterna
Trodde fan jag skulle kräkas
Citera
2003-11-13, 15:54
  #12
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psygnosis
VA?

När har jag skrivit eller kritiserat Tjockholmen?

Ett missförstånd. Jag förväxlade dig med Thompa. Han kallade Tjockholmen för "en freakshow", men skrev samtidigt att han aldrig sett programmet. Det var det jag kritiserade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback