Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-15, 19:28
  #265
Medlem
Citat:
Är detta tjejen som Rätz skulle ha våldtagit enligt en mindre nogräknad person?


Ja.
Citera
2010-08-15, 22:22
  #266
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Innan man dömer ut Sundevalls bok, ska man nog läsa om den.
Oavsett vad man tycker om råttan Rätz, så slår boken hårdast mot snuten och rättsväsendet.

Varför hålls fittan Götblad om ryggen? Och fittan Jenneqvist?
Läs även "Hanteraren" så får ni en bättre bild.

Visst vinglar även Rätz ut i lite mytomanier, men hittills är det ingen inom rättsväsendet som kunnat slå på honom en lögn...

Det man kan utläsa är att snuten och rättsväsendet är den värsta procentarklubben.
Den enda egentliga brottsliga organisationen. Där alla lagbrott görs i klubbens namn. Oftast utan risk att ställas till svars för skiten.

Det är lite som i Rio och favelorna där. Snuten ses bara som ett gatugäng bland alla andra och möter samma motstånd utanför sin sfär. Lite så är det även i Sverige.

Sundevalls böcker visar bara hur mycket skit som göms i rättsapparaten.
Vill man inte se den sanningen så är man förmodligen blind.

Sundevalls bild av Rätz stämmer klockrent med den bild jag fått av folk som haft med fanskapet att göra. Böckerna är klart läsvärda, ifall man läser dem på rätt sätt.

Njaa visst rehabiliteras Liljegren delvis i mina ögon av hanteraren.
Rätz sänker sig själv eller av Sundevall i hans egen bok. Han framstår som en skrävlande mytoman med Sundevall som imponerad bisittare. Man får väl ha i åtanke att Sundevall måste tjäna lite flis nu när han inte är så välkommen på tv4 längre. Det är väl därför han drar på så passhårt som han gör.
Hanteraren går hårt åt polisen, problemet är väl att informatörs/infiltratörssystemet är en gråzon så man måste köra fula trix för att få det funka effektivt.
Vore bättre om man delvis legaliserade det.
Citera
2010-08-18, 15:53
  #267
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gramsen
Känns mer som att du är här inne för att uppvisa attityd mer än du kan bevisa beläggen för dina påståenden...

Hur menar du?
Min attityd är det inga större fel på.

Mina påståenden?
Måste jag verkligen skriva allting?
Lite fort då, jag sa att han våldtagit en brud, true story, sen skrev jag: "...men eftersom jag inte har fotobevis så kan jag inte bevisa något. så det förblir ett rykte för er, men inte för mig."
Och då får jag en rätt dum fråga, imo, från dig: "Som du själv säger så har ju inte du heller varit på platsen och inga fotobevis, så kan ju igentligen inte du heller veta om en väldtäkt har inträffat eller ej?"
Frågan är ju redan besvarad, därför är du dum.
Dubbeldum för att du inte kan stava till egentligen också. "väldtäkt"
Sluta spela allan och bete dig istället.
Citera
2010-08-18, 17:42
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Hur menar du?
Min attityd är det inga större fel på.

Mina påståenden?
Måste jag verkligen skriva allting?
Lite fort då, jag sa att han våldtagit en brud, true story, sen skrev jag: "...men eftersom jag inte har fotobevis så kan jag inte bevisa något. så det förblir ett rykte för er, men inte för mig."
Och då får jag en rätt dum fråga, imo, från dig: "Som du själv säger så har ju inte du heller varit på platsen och inga fotobevis, så kan ju igentligen inte du heller veta om en väldtäkt har inträffat eller ej?"
Frågan är ju redan besvarad, därför är du dum.
Dubbeldum för att du inte kan stava till egentligen också. "väldtäkt"
Sluta spela allan och bete dig istället.


Jag är inte svensk så därför lite stavfel. Men dum är nog det sista jag är.
Sen är det en tolkningsfråga hur Du uppfattade det jag skrev. Det jag menade var nog mer hur du kunde vara så övertygad om att den skett, du måste ju själv ha någon slags övertygelsebevis för att du själv ska tro på det, eller?
Citera
2010-08-18, 21:29
  #269
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gramsen
Jag är inte svensk så därför lite stavfel. Men dum är nog det sista jag är.
Sen är det en tolkningsfråga hur Du uppfattade det jag skrev. Det jag menade var nog mer hur du kunde vara så övertygad om att den skett, du måste ju själv ha någon slags övertygelsebevis för att du själv ska tro på det, eller?

Som jag sagt innan så kände jag henne.
Och om man inte litar på sina vänner och bekanta så har man nog ett fördjävla meningslöst liv, eller?
Citera
2010-08-18, 21:31
  #270
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Som jag sagt innan så kände jag henne.
Och om man inte litar på sina vänner och bekanta så har man nog ett fördjävla meningslöst liv, eller?
Eller så är man jävligt naiv.
Citera
2010-08-22, 15:48
  #271
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Eller så är man jävligt naiv.

Litar man inte på sina vänner så är man dum i huvudet, true story.
Nog med offtopic nu, ni vill ju bara jiddra.
Citera
2010-08-22, 19:42
  #272
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Litar man inte på sina vänner så är man dum i huvudet, true story.
Nog med offtopic nu, ni vill ju bara jiddra.
Ja lita på dina vänner du, så tvivlar jag. Om man tror på allt som ens vänner och bekanta säger, så är man som sagt jävligt naiv. Då har man levt ett jävligt skyddat liv.
Citera
2010-08-22, 22:34
  #273
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Ja lita på dina vänner du, så tvivlar jag. Om man tror på allt som ens vänner och bekanta säger, så är man som sagt jävligt naiv. Då har man levt ett jävligt skyddat liv.


Vet inte om du snackar om dig själv och dina pundarpolare som ljuger för varandra?
Men mina vänner är bra folk som jag litar på, vad dom än säger, för mina vänner ljuger inte.
Sen om du mår dåligt och inte kan lita på folk är ditt problem.
Litar man blint på nån man inte känner så är man naiv.
Vet man, som du verkar veta, att ens vänner ljuger så borde man tänka om och skaffa nya vänner.

Hade du nåt att säga om Rätz?
Citera
2010-08-22, 22:39
  #274
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Vet inte om du snackar om dig själv och dina pundarpolare som ljuger för varandra?
Men mina vänner är bra folk som jag litar på, vad dom än säger, för mina vänner ljuger inte.
Sen om du mår dåligt och inte kan lita på folk är ditt problem.
Litar man blint på nån man inte känner så är man naiv.
Vet man, som du verkar veta, att ens vänner ljuger så borde man tänka om och skaffa nya vänner.

Hade du nåt att säga om Rätz?
Har sagt det jag har att säga om den råttan, det är bara att plöja tråden från början så ser du. Hur fan vet du att dina vänner och bekanta alltid talar sanning?
__________________
Senast redigerad av Roadrage 2010-08-22 kl. 22:47.
Citera
2010-08-22, 23:19
  #275
Medlem
Parkours avatar
Vet man ens om Peter är bosatt i Sverige?
Citera
2010-08-23, 07:23
  #276
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Vet man ens om Peter är bosatt i Sverige?
Kan inte tro dett
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback