Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-29, 23:30
  #1
Medlem
Har den senaste tiden sett att min tv börjat ge ifrån sig rött flimmer när jag spelar tvspel ( PS3) Eller när jag kollar på film.
Vad fan är detta, och hur kan jag åtgärda?
Har testat Vit-rengöring som är någon funktion på tv:n men detta har inte hjälpt nämnvärt.

Tilläggas bör att tv:n är dryga tre år gammal. Är den redan förbrukad?
Citera
2009-06-04, 10:59
  #2
Medlem
Kör du med komponentkabel? Isåfall kan det vara sladden/kontakten som är dålig.
Citera
2009-06-04, 11:32
  #3
Medlem
fick detta på min förra LG tv. ett vanligt fenomen tydligen. fick den utbytt mot en ny, nu har problemet dykt upp igen. det visar sig dock bara 2-3 gånger i månaden oavsett om man tittar på film via ps3 eller tv. för mig försvinner det efter ett par minuter. Vad jag hört så är det ett fel på panelen, dvs hela skiten måste bytas ut.
Citera
2009-06-04, 12:09
  #4
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_Chriss
Har den senaste tiden sett att min tv börjat ge ifrån sig rött flimmer när jag spelar tvspel ( PS3) Eller när jag kollar på film.
Vad fan är detta, och hur kan jag åtgärda?
Har testat Vit-rengöring som är någon funktion på tv:n men detta har inte hjälpt nämnvärt.

Tilläggas bör att tv:n är dryga tre år gammal. Är den redan förbrukad?

Välkänt problem för många särskilt bla vissa av LG och Samsungs plasmor

http://www.minhembio.com/forum/index...st=60&start=60

Strömförsörjningdelen brukar vara en bov i dramat och i vissa fall
även panel. De älrde plasmorna repareras inte idag utan byts ut.

LG har haft 3 års garanti..kolla av om du har garanti kvar.
Citera
2009-06-13, 23:30
  #5
Medlem
andrewcs avatar
Jag har drabbats av detta fenomenet nu, och som tur är så tog jag 5 års drulle på skiten. Det borde väl täcka detta?

Tvn är nämligen över tre år nu.. :S
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback