Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 22:42
  #1
Medlem
Hej - hur får jag min Hårddisk DvD att fungera ihop med Com Hems digitaltv ? Dvd:n är nämligen inte digital utan analog....
Bilden blir åt helvete o den hittar inga kanaler när jag kopplar ihop den med digital-tv. Kan jag på något sätt få dom att lira ihop utan att jag måste köpa en ny Dvd/Hårddisk ?

Tacksam för all hjälp.
Micke
Citera
2009-05-29, 18:00
  #2
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turberg
Hej - hur får jag min Hårddisk DvD att fungera ihop med Com Hems digitaltv ? Dvd:n är nämligen inte digital utan analog....
Bilden blir åt helvete o den hittar inga kanaler när jag kopplar ihop den med digital-tv. Kan jag på något sätt få dom att lira ihop utan att jag måste köpa en ny Dvd/Hårddisk ?

Tacksam för all hjälp.
Micke

Tja, du säger ju DVD:n har analog tuner så där har du svaret. Du kan bara ta emot analoga utbudet Comhem erbjuder och bilden är tyvärr inte den bästa då. Har du LCD-tv kommer den analoga signalen se riktigt dålig ut. Vill du inte köpa ny DVD recorder är alternativet digital mottagare för kabelnät. Eller använda tevens inbyggda tuner (inte säkert den har digital tuner för kabeltv dock).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback