Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-28, 20:00
  #1
Medlem
DenLedes avatar
När jag var i Italien med min flickvän noterade jag att dom inte har någon form av respekt för att en kvinna är upptagen, även fast man som pojkvän är med.

Aldrig sett maken till ohövlighet när man går omkring i deras land. Dom visslar och är oförskämda så in i helvete när det gäller svenska kvinnor.

Min tjej berättade att det inte gick att gå ut där när hon var där sist, då hon och hennes bror var där, utan att italienarna betedde sig på det mest vidriga äckliga sättet man kan tänka sig.
Dom var tvungna att bli kompis med en amerikansk jätteneger för att kunna freda sig mot dom svinaktiga italienarna.

Har även sett samma tendenser i Tunisien.
Har dom ingen känsla för vett och etikett i dessa länder?

Roligt att vissa amerikaner har sett samma tendenser bland Italienare.
http://www.youtube.com/watch?v=32wC5pC5LBQ
(Ursäktar för det dåliga klippet, men hittar inget bättre)
Citera
2009-05-28, 20:06
  #2
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
När jag var i Italien med min flickvän noterade jag att dom inte har någon form av respekt för att en kvinna är upptagen, även fast man som pojkvän är med.

Aldrig sett maken till ohövlighet när man går omkring i deras land. Dom visslar och är oförskämda så in i helvete när det gäller svenska kvinnor.

Min tjej berättade att det inte gick att gå ut där när hon var där sist, då hon och hennes bror var där, utan att italienarna betedde sig på det mest vidriga äckliga sättet man kan tänka sig.
Dom var tvungna att bli kompis med en amerikansk jätteneger för att kunna freda sig mot dom svinaktiga italienarna.

Har även sett samma tendenser i Tunisien.
Har dom ingen känsla för vett och etikett i dessa länder?

Roligt att vissa amerikaner har sett samma tendenser bland Italienare.
http://www.youtube.com/watch?v=32wC5pC5LBQ
(Ursäktar för det dåliga klippet, men hittar inget bättre)

Har du tänkt lite på vad skådespel är ? Tänker på klippet du länkade till.
Ta dig en funderare och tänk ut noga vad skådespel handlar om

Italien har ca 8-9 ggr mer befolkning än Sverige. Vet inte om din flickvän lyckats träffa alla italienare än

Vad du borde jobba mer med är att inse att alla kulturer är inte som den svenska där man tycker det är jobbigt om någon står för nära en, eller pussar en på kinden för att hälsa. Där all kontakt är jobbigt. Jag tycker synd om svenskar som måste stå ut med människor som dig när jag läser detta. Svenskar är ett bra folk och Sverige är ett bra land men människor som dig, som verkar totalt iq-befriad, tycker jag verkligen synd om.

Ta dig en sväng ner till medelhavsområdet och studera kulturen, sederna, människorna så kommer du att inse att det är så det funkar. Va glad att dem ens tittar på din flickvän
Citera
2009-05-28, 20:11
  #3
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Har du tänkt lite på vad skådespel är ? Tänker på klippet du länkade till.
Ta dig en funderare och tänk ut noga vad skådespel handlar om

Italien har ca 8-9 ggr mer befolkning än Sverige. Vet inte om din flickvän lyckats träffa alla italienare än

Vad du borde jobba mer med är att inse att alla kulturer är inte som den svenska där man tycker det är jobbigt om någon står för nära en, eller pussar en på kinden för att hälsa. Där all kontakt är jobbigt. Jag tycker synd om svenskar som måste stå ut med människor som dig när jag läser detta. Svenskar är ett bra folk och Sverige är ett bra land men människor som dig, som verkar totalt iq-befriad, tycker jag verkligen synd om.

Ta dig en sväng ner till medelhavsområdet och studera kulturen, sederna, människorna så kommer du att inse att det är så det funkar. Va glad att dem ens tittar på din flickvän
Har varit i Spanien, Gekland, och tillochmed Turkiet. Inga beter sig så som Italienarna (och möjligtvis Tunisierna) gör.

Sketchen bygger ju på iakttagelser komikerna gjort, eller hur?

Anser fortfarande att Italienarna är Europas avskum, när det gäller hyfs och respekt.
Citera
2009-05-28, 20:14
  #4
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Har varit i Spanien, Gekland, och tillochmed Turkiet. Inga beter sig så som Italienarna (och möjligtvis Tunisierna) gör.

Sketchen bygger ju på iakttagelser komikerna gjort, eller hur?

Anser fortfarande att Italienarna är Europas avskum, när det gäller hyfs och respekt.

Din flickvän måste ha legat i för att kunna dra alla italienare över en kam sucks too be you.

Så att komiker kryddar gärna inte till det menar du för att få publiken att skratta. Sjuka ställen du måste ha varit på om det är så du upplevt det.
Du kanske var i den hemska staden Gomorra .....
Citera
2009-05-28, 20:19
  #5
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Din flickvän måste ha legat i för att kunna dra alla italienare över en kam sucks too be you.

Så att komiker kryddar gärna inte till det menar du för att få publiken att skratta. Sjuka ställen du måste ha varit på om det är så du upplevt det.
Du kanske var i den hemska staden Gomorra .....
En annan sak jag märkt med just Italienarna är deras porrfilmer.
Som ofta går ut på gruppsex med en tjej. Där dom Italienska porrfilms-killarna verkar mer upptagna med att kolla in varandra än tjejen. Så något skumt är det med denna avart av Européer.
Citera
2009-05-28, 20:24
  #6
Medlem
Squalos avatar
Ja, det är ett jävla slödder till folkslag. Andra länder med liknande kultur som Egypten är ungefär likadant. En undersökning som fick utrymme i media visade att typ 98 av kvinnliga turister blivit sexuellt trakasserade.

Men vad gör den här tråden i detta forum?
Citera
2009-05-28, 20:32
  #7
Medlem
Ramaskriets avatar
Jag har samma erfarenheter från just Italien där min stora syster för ett antal år sedan blev rejält visslad och biltutad på. Slutade med ett slagsmål på en strandkrog i slutet av veckan när jag ledsnade på det hela. Jag vara bara sexton då och fick en jävla massa spö av tre personer, dessa var dock inte italienare utan portugiser Men hur som, respektlösa är dem.
Citera
2009-05-28, 20:39
  #8
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Åk dit med din blonda flickvän, så får du se.

Lite livserfarenhet istället för Wikipedia!

Been there done that
Svensk, blond, blå ögon, fin kropp etc.

Om du bara vågar visa att du har bulor så händer inte så mycket, går du med henne hand i hand och spelar mes som du antagligen måste ha gjort så blir det tuffare.

Skaffa lite stake så är det inte så jobbigt
Citera
2009-05-28, 20:40
  #9
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
När jag var i Italien med min flickvän noterade jag att dom inte har någon form av respekt för att en kvinna är upptagen, även fast man som pojkvän är med.

Aldrig sett maken till ohövlighet när man går omkring i deras land. Dom visslar och är oförskämda så in i helvete när det gäller svenska kvinnor.

Min tjej berättade att det inte gick att gå ut där när hon var där sist, då hon och hennes bror var där, utan att italienarna betedde sig på det mest vidriga äckliga sättet man kan tänka sig.
Dom var tvungna att bli kompis med en amerikansk jätteneger för att kunna freda sig mot dom svinaktiga italienarna.

Har även sett samma tendenser i Tunisien.
Har dom ingen känsla för vett och etikett i dessa länder?

Roligt att vissa amerikaner har sett samma tendenser bland Italienare.
http://www.youtube.com/watch?v=32wC5pC5LBQ
(Ursäktar för det dåliga klippet, men hittar inget bättre)

Alltså, var exakt i Italien är det du har åkt? Jag har visserligen bara varit i Rom för ett par år sedan. Men jag upplevde inget av det som du nämner. Det kan inte vara så att du är ytterligare en nordeuropé med komplex?
Citera
2009-05-28, 20:49
  #10
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeshi
Been there done that
Svensk, blond, blå ögon, fin kropp etc.

Om du bara vågar visa att du har bulor så händer inte så mycket, går du med henne hand i hand och spelar mes som du antagligen måste ha gjort så blir det tuffare.

Skaffa lite stake så är det inte så jobbigt
Är väl kanske en kulturkrock.
Jag är då inte van vid att behöva ta till nävarna när jag ska gå ut och ta en fika med flickvännen. Kanske är vanligt i länder som Italien, Tunisien och Egypten.
Jag är ju svensk och finner det väldigt störande. Har aldrig varit med om dessa saker i andra länder.
Man kanske ska börja vara oförskämd mot dessa nationaliteter här i Sverige med. Så dom känner sig hemma?
Eller?
Citera
2009-05-28, 20:55
  #11
Medlem
MAS74s avatar
Men snälla italien avskum? är detta tecken på skit kultur?

http://en.wikipedia.org/wiki/Achieve...of_Western_Art
Citera
2009-05-28, 20:57
  #12
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Alltså, var exakt i Italien är det du har åkt? Jag har visserligen bara varit i Rom för ett par år sedan. Men jag upplevde inget av det som du nämner. Det kan inte vara så att du är ytterligare en nordeuropé med komplex?
Ok!
Jag har inte varit överallt i Italien. Har hört att Italien ska skilja sig rätt mycket beroende vart i landet man befinner sig.
Har bara hört gott om tex. Sicilien , men har aldrig varit där.
Mina erfarenheter handlar bara om fastlandet.
Kan säkert vara skillnad. Men ändå så visar dom Italienarna jag mött i deras hemland inte mycket respekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback