Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-04, 17:54
  #16537
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastomte
Söker namnet på ett spel jag hade som demo när jag var yngre. Runt 2003 kanske? Man var inbrottstjuv, det var i 3d har jag för mig. I demon kunde man bryta sig in i en bensinmack och ett större hus. Man körde bil mellan ställena tror jag och såg då bilen ovanfrån.

Tack på förhand!

I The Sting! från 2001 spelar man en inbrottstjuv som gör inbrott på diverse platser i en stad. Man använder taxi för att ta sig till de olika platserna, och spelet är i 3D. Kan tänka mig att det är liret du söker.
Citera
2014-01-04, 20:34
  #16538
Medlem
Knastomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
I The Sting! från 2001 spelar man en inbrottstjuv som gör inbrott på diverse platser i en stad. Man använder taxi för att ta sig till de olika platserna, och spelet är i 3D. Kan tänka mig att det är liret du söker.
Tackarrr!
Precis vad jag sökte!
Citera
2014-01-06, 13:03
  #16539
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Helt rätt

Synd bara att det inte var så roligt och att de använde sig av mikrobetalningar (om man vill).

nä jag körde väl i 5 minuter eller nått innan jag stängde av men snygg trailer på tv hade dom allt
Citera
2014-01-08, 22:32
  #16540
Medlem
MartinStLouiss avatar
Söker ett 2D-spel som jag tror är relativt nytt, i spelet så kan man rotera vinkel på "plattformen" man springer på, och på sätt utforska banan på nya sätt. Någon som känner igen min beskrivning?
Citera
2014-01-08, 22:34
  #16541
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Söker ett 2D-spel som jag tror är relativt nytt, i spelet så kan man rotera vinkel på "plattformen" man springer på, och på sätt utforska banan på nya sätt. Någon som känner igen min beskrivning?

PEZ.
Citera
2014-01-08, 22:40
  #16542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
PEZ.

heter det inte FEZ?
Citera
2014-01-09, 05:39
  #16543
Medlem
ett gammalt rts spel, början av 2000
Det är 3 raser, indianer är röda och har byggnader av skelett typ
marines är blå, sen finns det någon grön också, minns kartor också. En med grönt gräs, man börjar längst ned som marine, en öken bana där mycket är rött å man spelar som indian i vänstra hörnet å en map som är en stad i ruiner å gröna gifter lite överallt tror man är alien
Citera
2014-01-09, 09:55
  #16544
Medlem
Tjo, nu ska vi se om ni kan hjälpa mig o.O

Jag är sugen på att spela ett spel jag körde för länge sedan.

Jag har för mig att det var till NES (men inte omöjligt att var snes). Spelet är ett sidescroller beat em upp där man kan spela upp till två spelare.
Fighterna är största delen på "streets" mot många fiender. Så samlar man på sig mynt eller något. Som man senare kan använda i "byar" för att köpa "skills", healing och eller något sådant (var ett tag sedan så kommer inte helt ihåg vad man kunde handla)
En av attackerna som man kunde göra var att plocka upp sin kompis och slänga iväg h*n på fienderna.
Tror inte man fick välja karaktärer eller något sådant (detta är jag dock osäker på).

edit : Kom på vad de hette strax efter ja postade, Street Gang

xD
__________________
Senast redigerad av tnkanubite 2014-01-09 kl. 09:56. Anledning: AAAH!
Citera
2014-01-10, 16:20
  #16545
Medlem
Koskens avatar
Det är ett lära sig / skolspel från sent 90 tal tidigt 2000 tal tror jag. Det fanns ett hål i väggen där det var en råttbar som sålde pogs. Det fanns också en matsal där man skulle lägga rätt saker på matbrickan.
Det fanns en skolgård där man kunde spela pogs mot en ful unge. Man kunde åka iväg med en buss på utflykter.
Vet någon vad detta är för spel?
Citera
2014-01-10, 16:25
  #16546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken
Det är ett lära sig / skolspel från sent 90 tal tidigt 2000 tal tror jag. Det fanns ett hål i väggen där det var en råttbar som sålde pogs. Det fanns också en matsal där man skulle lägga rätt saker på matbrickan.
Det fanns en skolgård där man kunde spela pogs mot en ful unge. Man kunde åka iväg med en buss på utflykter.
Vet någon vad detta är för spel?

Låter som "Första klass". Tror det är gjort av Levande Böcker. Fanns även dagis, förskola, 2:a, 3:e och 4:e klass.
Citera
2014-01-11, 16:33
  #16547
Medlem
DunderKs avatar
Letar efter gammalt gratis(?) spel. Man kör med en motorcross på olika banor, grafiken är väldigt enkel och inte alls realistiskt. Man hoppar, snurar runt, åker loopar osv. Spelet är säkerert 10-15år gammalt till PC. Har fått för mig att de hete nåt med "elmia" eller dyl..

Spelet går ut på att hitta äpplena på mapen.

Elasto Mania heter spelet, hittade...
__________________
Senast redigerad av DunderK 2014-01-11 kl. 16:36.
Citera
2014-01-12, 13:54
  #16548
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
http://funplanet.se/
spelet heter puppy

Först (runt år 2000) hette det Doggy. Antar att någon gjorde sexuella kopplingar till namnet...

Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Behöver också hjälp med ett andra spel, till PC, som jag lirade mellan typ 2001-2003. Ett racingspel där man såg bilarna ungefär ovanifrån. Man hade ett gäng bisarra figurer att välja mellan, och alla såg typ seriefigursaktiga ut. Minns iaf en av dem, nån gangster i lila kostym som gled omkring i en bil med flera mil långt motorutrymme, påminner lite om Z-Type:en i GTA 5 för er som vet hur den ser ut!

Tacksam för hjälp här, naturligtvis!

Death Rally? Vet inte vad du menar med "flera mil långt motorutrymme".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback