Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-22, 16:52
  #625
Medlem
Pojkekorvs avatar
Det här börjar bli mycket underhållande.

Nu är det någon musikant som tycker hör och häpna att en sådan omröstning är fascistisk och rasideologi. Är verkligen allt man inte tycker om och håller med om fascism och rasideologi? Är det kanske rent så att alla städer är lika mycket värda? Står inte Arkitektupproret upp för alla människor lika värde?
Tycker någon inte om broccolli, är det rent av så att då står inne den upp för alla grönsakers lika värde och i förlängningen inte heller på alla människor lika värde?


Eller är det så enkelt att fult kanske bara är fult och att musiker kanske knarkar för mycket och är sköra snöflingor. Det är ju inte kul att vara ful varken som människa eller som stad.

https://www.dalademokraten.se/logga-...vad-ar-skonhet
Citera
2018-10-22, 21:46
  #626
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Borlänges näringslivschef säger att Borlänge är Sveriges minsta storstad. Vad men hon? Borlänge är väl för fan ingen storstad. En ful stad är det iallafall, skitful.
Citera
2018-10-22, 22:15
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Borlänges näringslivschef säger att Borlänge är Sveriges minsta storstad. Vad men hon? Borlänge är väl för fan ingen storstad. En ful stad är det iallafall, skitful.

Ja. Dock får jag säga att hon (och vilka nu andra som har varit inblandade) har skött det här skickligt. De har ju till och med haft en film färdigproducerad för att "bemöta" denna utnämning som de såg komma.

Jag har själv aldrig gillat Borlänge på något sätt ska tilläggas. Har de gånger jag hamnat där fått en jäkligt neggig känsla i hela kroppen. Och riktigt fult är det, ja.

Det börjar bli lite konkurrens om titeln "Sveriges Manchester" för övrigt. Har hört så väl Göteborg, Borås, Västerås som Norrköping aspirera på denna titel...
Citera
2018-10-22, 22:19
  #628
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det börjar bli lite konkurrens om titeln "Sveriges Manchester" för övrigt. Har hört så väl Göteborg, Borås, Västerås som Norrköping aspirera på denna titel...

Jo men både Helsingborg och Malmö har väl ändå rätt estetisk "nordeuropeisk arkitektur" även om själva städerna är förstörda av multikulturell vansinne.
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2018-10-22 kl. 22:21.
Citera
2018-12-03, 18:36
  #629
Medlem
Karmans avatar
Är inte Örebro rätt fult? Tyckte det såg rätt fallfärdigt ut när jag var där senast. Och en fyrfilig motoväg mitt genom centrum.
Citera
2023-06-11, 08:35
  #630
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Jag har hört att Borås ska vara riktigt fult och att skälet för detta ska vara industrilokaler blandat med bostadshus och annat.

Någon som kan bekräfta?

Korrekt.
Det ligger flera fula gamla industrilokaler i centrum. Plus Norrby, ett problemområde som ligger väldigt centralt.
Så fort man kommer till Borås känns det som om någon slår luften ur en...
Citera
2023-06-11, 22:33
  #631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Korrekt.
Det ligger flera fula gamla industrilokaler i centrum. Plus Norrby, ett problemområde som ligger väldigt centralt.
Så fort man kommer till Borås känns det som om någon slår luften ur en...
Och motorvägen slingrar sig mellan husen nära centrum
Citera
2023-06-11, 23:42
  #632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och motorvägen slingrar sig mellan husen nära centrum
Ja Borås är förskräckligt. Förstår inte hur man kan bo där. Göteborg är väl rätt nära, bättre att flytta dit.
Citera
2023-06-12, 07:12
  #633
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och motorvägen slingrar sig mellan husen nära centrum

Korrekt. Dessutom är själva staden huller om buller. Känns som dom har slängt upp några hus där dom gamla stånden stod, knallarna...

Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Ja Borås är förskräckligt. Förstår inte hur man kan bo där. Göteborg är väl rätt nära, bättre att flytta dit.

Bättre att välja nån byhåla i närheten, typ Svenljunga eller Aplared...
Citera
2023-06-12, 16:09
  #634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
stockholm..

Invandrare orten Malmö fulaste i Sverige.
Citera
2023-06-14, 15:52
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jo men både Helsingborg och Malmö även om själva städerna är förstörda av multikulturell vansinne.

Jag trodde att alla invandrare var dåliga.
Citera
2023-06-14, 15:57
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
stockholm..
Inte en chans, vackraste staden och huvudstaden, i Norden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback