Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 22:10
  #14749
Medlem
Använde du ett mobilnummer som redan använts där? Samma namn som ditt andra konto?
Citera
2018-08-16, 22:10
  #14750
Medlem
Du får scanna ditt körkort eller id-kort.
Båda sidorna av dem.
Jag har själv gjort det i ett annat ärende.
Citera
2018-08-16, 22:12
  #14751
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Ja som rubriken lyder. Startade upp ett nytt och allt var frid och fröjd. Verifiera med mitt mobilnummer. Helt plötsligt låses kontot och rutans text lyder; Verifiera ett kort på dig så att vi vet att du är du. Min fråga till er härmed; detta var absolut inte något som krävdes förut. Vad har inträffat att facebook helt plötsligt kräver ett kort på mig, som jag inte ens vet var det kommer ta vägen senare? Räcker inte mobilnumret gott och väl som verifiering gott nog?? Det känns lite som att. Ge oss ett privat kort på dig, och tillbaka först får du behålla kontot hos oss. Förlåt mig, men vad är det för jäkla utpressarstil Facebook börjat med?

(FB) Den officiella tråden för Facebook för support / frågor / annat tips
Citera
2018-08-16, 22:13
  #14752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Använde du ett mobilnummer som redan använts där? Samma namn som ditt andra konto?

Nopp! Allt var unikt! Och använde det egna namnet då tidigare försök till "smeknamns-konton" inte fungerat.

Använde ej emailadress till kontot, utan ett mobilnummer. Då det alternativet fungerar.
Citera
2018-08-16, 22:13
  #14753
Medlem
Tjabos avatar
Det är inte något nytt utan har funnits i minst 2-3 år. Enligt olika källor används det främst när folk anmält ett misstänkt fejkkonto men det kan säkert tillämpas även när Facebook själva misstänker något.

Vad skulle vara sjukt med det? De vill väl ha lite koll bara.
__________________
Senast redigerad av Tjabo 2018-08-16 kl. 22:15.
Citera
2018-08-16, 22:14
  #14754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Du får scanna ditt körkort eller id-kort.
Båda sidorna av dem.
Jag har själv gjort det i ett annat ärende.


Fast i detta fall var inte detta aktuellt. Utan de ville ha en bild på mig rätt och slätt efter någon enstaka minut. Kontot är låst i detta nu. Har någon lust och testa om det händer samma sak för den personen? Tacka vet jag Facebook för några år sedan. Helt absurt vad de blivit skitnödiga nuförtiden. Det känns som att de tar betalt för ett jäkla konto idag. Ni som har gamla konton sparar en jäkla massa bekymmer ska tilläggas.
Citera
2018-08-16, 22:15
  #14755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Det är inte alls nytt utan har funnits i minst 2-3 år. Enligt olika källor används det främst när folk anmält ett misstänkt fejkkonto men det kan säkert tillämpas även när Facebook själva misstänker något.

Vad skulle vara sjukt med det? De vill väl ha lite koll bara.


Fast jag uppgav alla korrekta uppgifter. Därtill ett nummer. Och på det vill de att jag laddar upp ett kort på mig och skickar? Ursäkta men var tog den personliga integriteten vägen? Räcker det inte att jag laddar upp kort utan de vill ha ett unikt kort skickat till sig också? Hur vet jag vad de gör med bilden?
Citera
2018-08-16, 22:17
  #14756
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har det inte med den nya datalagen som kom nu i sommar? Facebook fick ju en massa kritik för falska konton och allt möjligt.
Citera
2018-08-16, 22:19
  #14757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har det inte med den nya datalagen som kom nu i sommar? Facebook fick ju en massa kritik för falska konton och allt möjligt.


Kan låta sannolikt. Men jag har aldrig stött på en sida där de kräver mer än mobilnr för verifiering. Förstår de inte att detta försvårar nya användare att överhuvudtaget registrera sig?
__________________
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-08-16 kl. 22:21.
Citera
2018-08-16, 22:22
  #14758
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Fast jag uppgav alla korrekta uppgifter. Därtill ett nummer. Och på det vill de att jag laddar upp ett kort på mig och skickar? Ursäkta men var tog den personliga integriteten vägen? Räcker det inte att jag laddar upp kort utan de vill ha ett unikt kort skickat till sig också? Hur vet jag vad de gör med bilden?

Tja, en tjejkompis fick skanna körkortet (hon kunde välja mellan körkort eller pass eller id) och skicka in. Det är nog två år sedan om inte mer ändå.
Citera
2018-08-21, 19:58
  #14759
Avstängd
Har en kompis som är inne på Facebook dagligen. Står att han är aktiv,men han får inte mina meddelanden. Det står att de ``skickas``, men inte att de ``levererade``.

Så undrar kan man typ blocka en person så att man inte får personens meddelanden,att de står att de är skickade men inte levererade? Eller att de står för mig att de är skickade men inte levererade,men att de är levererade?

För förstår inte hur han är inne dagligen,det står att han är aktiv men alla mina meddelanden levereras inte utan de står att de är skickade bara.

Han lägger även ut storys, som han filmat med telefonen.

Någon som kan förklara detta dilemma för mig?
Citera
2018-08-21, 23:29
  #14760
Medlem
NightWalker1s avatar
jag pratade massor med en person via messenger under några dagar men sen när vi inte pratade på ett par dagar och när jag gick in för att skriva till personen igen så stod det att chatten var låst. personen kunde inte skriva till mig under dessa dagar.
någon som känner igen det och vet vad det beror på? jag hittar ingen inställning om detta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback