Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 19:20
  #14077
Medlem
Oakenshields avatar
Nån som har nåt tips angående messenger efter senaste uppdateringen?

Kör på en Galaxy S5 Mini, okej inte världens snabbaste lur men messenger och kamerafunktionen däri funkade utmärkt tidigare. Nu efter uppdatering är bilden hoptryckt, skärpan mkt sämre och kameran seg så in i helskotta. Hittar ingenstans där jag kan korrigera heller. Antar att det har med den här jävla snapchat-liknande funktionen att göra?

Kan man ens avinstallera messenger och återgå till en tidigare version? Och om så är möjligt, försvinner konversationerna eller ligger de kvar i själva Facebook? Eller går det att trimma ner det här nya spektaklet något så man slipper allt laggande?
Citera
2017-01-18, 23:49
  #14078
Medlem
Ganonitos avatar
Hur får man fram en arkiverad facebook-konversation med en person som har blockerat en?
Citera
2017-01-19, 07:48
  #14079
Medlem
Varför fungerar det aldrig att slå på aviseringar för ett evenemang? Att varje gång någon postar i evenemanget vill jag få en notis. Har ändrat inställningen i evenemanget men funkar fortfarande inte.
Citera
2017-01-19, 15:01
  #14080
Medlem
cerns avatar
Varför fungerar chatten aldrig när man har sämre lina? kan ju inte så mycket mb/sekunden.
Går det göra något annat för att lösa det?
Citera
2017-01-21, 15:02
  #14081
Medlem
Larseverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Nån som har nåt tips angående messenger efter senaste uppdateringen?

Kör på en Galaxy S5 Mini, okej inte världens snabbaste lur men messenger och kamerafunktionen däri funkade utmärkt tidigare. Nu efter uppdatering är bilden hoptryckt, skärpan mkt sämre och kameran seg så in i helskotta. Hittar ingenstans där jag kan korrigera heller. Antar att det har med den här jävla snapchat-liknande funktionen att göra?

Kan man ens avinstallera messenger och återgå till en tidigare version? Och om så är möjligt, försvinner konversationerna eller ligger de kvar i själva Facebook? Eller går det att trimma ner det här nya spektaklet något så man slipper allt laggande?

Mitt problem är detsamma, har också en s5 mini. Funktionen är kass efter senaste uppdateringen. Dessutom hänger sig Facebook ofta.
Exempel på hur det ser ut.
http://i.imgur.com/diMtjTp.jpg

Nöjd med luren annars, en lösning på problemet vore bra.
Citera
2017-01-21, 20:33
  #14082
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Nån som har nåt tips angående messenger efter senaste uppdateringen?

Kör på en Galaxy S5 Mini, okej inte världens snabbaste lur men messenger och kamerafunktionen däri funkade utmärkt tidigare. Nu efter uppdatering är bilden hoptryckt, skärpan mkt sämre och kameran seg så in i helskotta. Hittar ingenstans där jag kan korrigera heller. Antar att det har med den här jävla snapchat-liknande funktionen att göra?

Kan man ens avinstallera messenger och återgå till en tidigare version? Och om så är möjligt, försvinner konversationerna eller ligger de kvar i själva Facebook? Eller går det att trimma ner det här nya spektaklet något så man slipper allt laggande?

Citat:
Ursprungligen postat av cern
Varför fungerar chatten aldrig när man har sämre lina? kan ju inte så mycket mb/sekunden.
Går det göra något annat för att lösa det?

Citat:
Ursprungligen postat av Larsevert
Mitt problem är detsamma, har också en s5 mini. Funktionen är kass efter senaste uppdateringen. Dessutom hänger sig Facebook ofta.
Exempel på hur det ser ut.
http://i.imgur.com/diMtjTp.jpg

Nöjd med luren annars, en lösning på problemet vore bra.

Jag har facebook lite som backup, det appen till tredje världen
Inte tillgänglig i sverige (än:P) så man får googla facebook lite apk

2 frågor:
Kan man avaktivera så folk inte ser typ "Active 5h ago"?
Har chatten av men syns ändå

Läsa meddelanden utan "seen"? mark as unread funkar ibland
Innan kunde man på vissa browsers och appar stänga av internet och
sen läsa meddelandet och sen rensa cookies, kanske funkar på facebook messenger
Citera
2017-01-22, 00:19
  #14083
Moderator
Arne.Ankas avatar
Admin för en grupp, vill göra ett massutskick, går det?
Citera
2017-01-25, 00:46
  #14084
Medlem
MisterMonkeys avatar
Om jag väljer att dölja någons inlägg från min tidslinje, får denna person en notis om detta då?
Citera
2017-01-25, 23:09
  #14085
Medlem
GonerStoners avatar
Någon som vet hur man får bort "fler kontakter" från sidofältet?
Hatet är starkt.
Citera
2017-01-25, 23:14
  #14086
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Om jag väljer att dölja någons inlägg från min tidslinje, får denna person en notis om detta då?

Det tror jag inte, jag har slutat följa flera av mina vänner men har inte hört någonting
Citera
2017-01-25, 23:19
  #14087
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Om jag väljer att dölja någons inlägg från min tidslinje, får denna person en notis om detta då?
Nej, jag är ganska säker på att det inte kommer något meddelande. De kan ju däremot lägga märke till det om de skulle gå in på din profil.
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det tror jag inte, jag har slutat följa flera av mina vänner men har inte hört någonting
Det var inte vad frågan gällde.
__________________
Senast redigerad av Samizdat 2017-01-26 kl. 00:04.
Citera
2017-01-27, 10:52
  #14088
Medlem
Ganonitos avatar
Hur stänger man av ljudet för facebook-appen HELT? Har slagit av ljud under inställningar, men får ljud ändå när jag får aviseringar om att någon skrivit i samma tråd som mig eller besvarat min kommentar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback