Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-25, 12:28
  #1
Medlem
var och besökte drömhuset med en polare här om dagen, ganska fin liten stuga det där

här är lite bilder
www.fotolog.com/korvmedmos

om någon vill veta mer om detta hus pma.

edit, det är dålig kvalitet på bilderna men kanske åker dit igen o tar lite mer
edit2, kom på att det är bara en bild länkar nere i comments
Citera
2009-05-25, 12:35
  #2
Medlem
Opium66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33k
var och besökte drömhuset med en polare här om dagen, ganska fin liten stuga det där

här är lite bilder
www.fotolog.com/korvmedmos

om någon vill veta mer om detta hus pma.

edit, det är dålig kvalitet på bilderna men kanske åker dit igen o tar lite mer
edit2, kom på att det är bara en bild länkar nere i comments

Schysst att du röjer dig själv på bdb. Det står att du är 93:a.
Ofta du inte gick in i kåken?
Värdelösa bilder förövrigt.
Citera
2009-05-25, 12:58
  #3
Medlem
Easyskankings avatar
Asså förlåt men vafan är drömhuset?
Citera
2009-05-25, 12:59
  #4
Medlem
Opium66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easyskanking
Asså förlåt men vafan är drömhuset?

Det är en övergiven kåk på Lidingö.
Ingen aning om varför den kallas drömhust.
Citera
2009-05-25, 18:05
  #5
Medlem
Jakksens avatar
bilderna var inge vidare.
Citera
2009-05-25, 22:00
  #6
Medlem
Ser mer ut som någons sommarstuga.

/h
Citera
2009-05-25, 23:34
  #7
Medlem
Såg ganska trevligt ut.
Gillar ödehus...

Men hur öde är det där huset?
Är det inte så att det är en sommarstuga?
Citera
2009-05-26, 14:18
  #8
Medlem
Jag tycker att det ser ut som att det vita huset med eteritplattor har varit någon slags offentlig bygnad, t.ex. skola eller folkets hus. Dörrarna i entrén tyder på det.
Citera
2009-05-26, 16:13
  #9
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abacus
Jag tycker att det ser ut som att det vita huset med eteritplattor har varit någon slags offentlig bygnad, t.ex. skola eller folkets hus. Dörrarna i entrén tyder på det.

Är böjd att hålla med. Kolonnerna på vardera sida om dörrarna ger ju också intrycket av att vara lite väl färgglada; ungefär som det är ungar som har dekorerat dem.

Så jag röstar nog också för att det åtminstone någon gång har varit en skola eller ett kollo eller nått ditåt.
Citera
2009-05-26, 16:33
  #10
Medlem
elitzs avatar
Hahahaha underbart att detta hus dyker upp här på FB!

Det var ca 1år sen tror jag. Jag och några kompisar hade varit på fest på Lidingö. På vägen hem drar jag och en polare in på tomten där detta hus står. Vi hittar ungefär 3 kartonger fyllda med något som såg jag tror var vuxenblöjor. Kartongerna var oöppnade och blöjorna var helt inplastade i förpackningar. Vi börjar såklart direkt kasta dessa mot varandra samtidigt som vi fäktades med blöjorna också. Efter ca 10 minuter var ALLA blöjor slut (ca 100st) och sönderslitna.

Så om du hittade lite spår av något som skulle kunna vara en blöja där på tomten så är jag troligtvis skyldig.

Sen va fan är "Drömhuset" för namn egentligen ?
Citera
2009-05-26, 17:30
  #11
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Hahahaha underbart att detta hus dyker upp här på FB!

Det var ca 1år sen tror jag. Jag och några kompisar hade varit på fest på Lidingö. På vägen hem drar jag och en polare in på tomten där detta hus står. Vi hittar ungefär 3 kartonger fyllda med något som såg jag tror var vuxenblöjor. Kartongerna var oöppnade och blöjorna var helt inplastade i förpackningar. Vi börjar såklart direkt kasta dessa mot varandra samtidigt som vi fäktades med blöjorna också. Efter ca 10 minuter var ALLA blöjor slut (ca 100st) och sönderslitna.

Så om du hittade lite spår av något som skulle kunna vara en blöja där på tomten så är jag troligtvis skyldig.

Sen va fan är "Drömhuset" för namn egentligen ?

Gör en kvalificerad gissning på att det har rört sig om nån typ av impulsstöld.

Tänk vad besvikna den/de som snodde skiten måste ha blivit när de öppnade kartongerna och upptäckte att det var blöjor!

Skulle ge mycket för att fått se deras miner!

__________________
Senast redigerad av -deviant- 2009-05-26 kl. 17:33.
Citera
2009-05-26, 18:40
  #12
Medlem
Celerons avatar
Intressant det här med blöjorna. Undrar när någon bott i huset sist ?. Hemma boende gamla och sjuka som behöver sådana brukar få hemsänt ett par-tre lådor åt gången. Eller har det använts som sommarhus av äldrevården dit några boende och personal kunde åka och övernatta ?. Då lägger man också ofta upp ett "lager" av tex blöjor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback