Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-13, 02:21
  #673
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Klarade nyss Hades på Titan, fyfan vilken fight! Kämpade med honom i ca 1,5 timme

Jag klarade han efter 40 minuter på högsta svårighets grad (chaos). Han är ganska lat ifall man memoriserar hans combos och mönster. Dock är fas 3 svår när han slår 4 gånger och sen en aoe attack som ej går att blocka och man måste ducka.
Citera
2016-11-24, 19:55
  #674
Medlem
KattPerssons avatar
Köpte precis liret utan att ha spelat föregångarna, är det någon vettig story man missar?
Citera
2016-11-24, 20:33
  #675
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Köpte precis liret utan att ha spelat föregångarna, är det någon vettig story man missar?

Kan bara svara för mig själv men jag tycker ju verkligen inte att storyn är något att hänga i julgranen. Så nej, du missar inget speciellt.

Däremot är det ju bra spel, så kan vara värt att skaffa av den anledningen.
Citera
2016-11-25, 02:20
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kan bara svara för mig själv men jag tycker ju verkligen inte att storyn är något att hänga i julgranen. Så nej, du missar inget speciellt.

Däremot är det ju bra spel, så kan vara värt att skaffa av den anledningen.
Nja håller inte med där, tvåan tycker jag att du ska ha kört innan du ger dig in på trean.
Tvåan var dessutom den jag gillade mest av god of war spelen.
Speciellt slutet var väldigt episkt.
Citera
2017-03-15, 15:16
  #677
Medlem
Geomeisters avatar

Har nyligen köpt God of War Collection (I & II) till PS3. Dags för mig att dyka ner i denna serie. Har bara kommit in en bit i första spelet än så länge.

Grafiken känns givetvis lite daterad idag (God of War I), men inte farligt alls. Tycker den duger. Det som imponerat mest är hur dom byggt upp banorna. Bra balans mellan hack n' slash, pussel och annat. Gillar alla olika vinklar och hur man kommer tillbaka till gamla platser utan att man knappt uppfattat det. Jag kör på normal svårighetsgrad och tycker det är svårt nog. Eller ja.. En del plöjer jag igenom enkelt men det som är svårt är svårt nog.

Hatar dom där Medusorna som fryser en

För tolv år sedan ettan släpptes på PS2 och det håller rätt fint till PS3. Inte illa!
Citera
2018-09-24, 21:58
  #678
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelade nyss igenom remastered på ps4 då det var gratis på ps plus denna månad. Och vilken härlig nostalgikick! Fick mig å längta tillbaka både till gamla god of war och ps2/3 eran. Såna spel ser man inte så många av nuförtiden. Linjära action och äventyrsspel. Allting ska vara så öppet och stort nuförtiden. Jag gillar absolut nya god of war också, men föredrar nog det gamla god of war ändå och det är tyvärr dött och begravet. Enda lilla förhoppningen är väl att dem kanske släpper ps2 och vita spelen som collections. Men det lär ju inte heller hända.
Citera
2018-09-26, 07:41
  #679
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelade nyss igenom remastered på ps4 då det var gratis på ps plus denna månad. Och vilken härlig nostalgikick! Fick mig å längta tillbaka både till gamla god of war och ps2/3 eran. Såna spel ser man inte så många av nuförtiden. Linjära action och äventyrsspel. Allting ska vara så öppet och stort nuförtiden. Jag gillar absolut nya god of war också, men föredrar nog det gamla god of war ändå och det är tyvärr dött och begravet. Enda lilla förhoppningen är väl att dem kanske släpper ps2 och vita spelen som collections. Men det lär ju inte heller hända.

Har de collections till min ps3 hårddisk. De spelen plus mgs spelen var stor anledning till att jag behöll mitt ps3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback