Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-16, 02:00
  #541
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Det här måste vara Tysons mest iconiska utbrott. Jag tittar på det varje morgon innan jag går till jobbet för att preppa mig ordentligt.

https://www.youtube.com/watch?v=eIhHZuwIsvs

Ja, riktigt bra

Ska köra den nästa gång före jag springer hem och gråter.
Citera
2023-01-16, 02:27
  #542
Medlem
Han var så överlägsen att endast ett ställe tillät folk att satsa på Tyson-Douglas, vilket är ironiskt då förlorade titeln där.

Tyson borde dock vunnit. Douglas fick en 13 sekunder lång räkning när Tyson däckade honom.
Citera
2023-01-16, 02:42
  #543
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Han var så överlägsen att endast ett ställe tillät folk att satsa på Tyson-Douglas, vilket är ironiskt då förlorade titeln där.

Tyson borde dock vunnit. Douglas fick en 13 sekunder lång räkning när Tyson däckade honom.

Det bästa är när han säger "scared of a real man" direkt copycattat från Rocky (nästan samma tonläge också).
Citera
2023-06-14, 12:11
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Mike Tyson är vad Paris Hilton är, överskattad nolla. Visst han hade sin tid men skulle inte haft en chans idag mot de bjässar som finns. Tyson är liten till växten och lever mkt på en falsk image som en slag mördarmaskin vilket är en PR-grej. Har man haft Don -King som promoter så har man säkerligen deltagit i uppgjorda matcher.

Man kan starkt ifrågasätta Tysons kapacitet. Han fick rejält med stryk när ville göra comeback om titeln.

En liten man som Tyson hade som sagt inte haft en chans mot dagens fighters i boxning, K1, den blandade stilen som körs på TV etc.

Jag tror sättet han boxades var det människorna kommer minnas av honom. Hans highlights slår alla andras.
Citera
2023-07-16, 12:22
  #545
Medlem
Ollonets avatar
Det där med längden på sina motståndare hade ingen större betydelse när Mike Tyson var på topp.Namn som Tyrell Biggs, Jose Ribalta, Tony Tucker ,Mitch Green alla låg över 1.95 och Ribalta var 1.98 .Och det hade han inte mycket hjälp av när han möte en prime Tyson.
Citera
2023-08-05, 22:52
  #546
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Definitivt överskattad. Men det är för han är så jäkla känd. Idag vet ju väldigt få vem Wilder är (som går att jämföra som KO-maskin+att han också är amerikan. Ingen jämförelse i övrigt) jämfört med Tyson. Han var mästare under en tid när boxning var mycket större. Nu finns det så mycket annat och massa andra kändisar osv. När Tyson fightades blev han rejält upphajpad i en tid då det inte fanns en miljard andra grejer att göra än att kolla på boxning. Även innan UFC startade 1993 (som tog 20år för att bli mainstream) Han var rätt person i rätt tid för att bli känd och så var han en galning så blev en profil pga. det (och tyvärr också en brottsling)

Sen tycker jag han är rätt skön nuförtiden men har svårt att förlåta det dåliga han gjorde. Men han är ju ett levande bevis på att cannabis och psykedelika fungerar iaf. Tycker det är konstigt att han är pro Ngannou nu i fighten mot Fury. Förut har han sagt att han alltid håller på Tyson Fury för han är döpt efter honom men nu ska han istället hjälpa Furys motståndare?
Citera
2023-08-29, 14:54
  #547
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Det där med längden på sina motståndare hade ingen större betydelse när Mike Tyson var på topp.Namn som Tyrell Biggs, Jose Ribalta, Tony Tucker ,Mitch Green alla låg över 1.95 och Ribalta var 1.98 .Och det hade han inte mycket hjälp av när han möte en prime Tyson.

Det handlar mest om mentalitet. Om en kort och en lång har samma mentalitet så kommer givetvis den längre att trycka till den kortare, det är helt naturligt. Buster Douglas dominerade ju Mike
Citera
2023-08-29, 16:36
  #548
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Definitivt överskattad. Men det är för han är så jäkla känd. Idag vet ju väldigt få vem Wilder är (som går att jämföra som KO-maskin+att han också är amerikan. Ingen jämförelse i övrigt) jämfört med Tyson. Han var mästare under en tid när boxning var mycket större. Nu finns det så mycket annat och massa andra kändisar osv. När Tyson fightades blev han rejält upphajpad i en tid då det inte fanns en miljard andra grejer att göra än att kolla på boxning. Även innan UFC startade 1993 (som tog 20år för att bli mainstream) Han var rätt person i rätt tid för att bli känd och så var han en galning så blev en profil pga. det (och tyvärr också en brottsling)

Sen tycker jag han är rätt skön nuförtiden men har svårt att förlåta det dåliga han gjorde. Men han är ju ett levande bevis på att cannabis och psykedelika fungerar iaf. Tycker det är konstigt att han är pro Ngannou nu i fighten mot Fury. Förut har han sagt att han alltid håller på Tyson Fury för han är döpt efter honom men nu ska han istället hjälpa Furys motståndare?

Vi bör skapa en egen tråd om just Deontay (one punch man) Wilder, men jag håller med dig. Förmodligen ettan av de mest slagkraftigaste genom historien i samma liga som Foreman, Sims, och Shavers. Om han bara kunde lära sig att börja boxas på riktigt och inte bara förlita sig på sin näve, så tror jag att han är odödlig

Det intressanta var ju att han inte ens var intresserad av boxning, vilket påminner mig om något som Micke Tornving sade om de vänpliktiga. Det var de som inte ville vara där som var de bästa
Citera
2023-09-01, 22:25
  #549
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Mike Tyson är vad Paris Hilton är, överskattad nolla. Visst han hade sin tid men skulle inte haft en chans idag mot de bjässar som finns. Tyson är liten till växten och lever mkt på en falsk image som en slag mördarmaskin vilket är en PR-grej. Har man haft Don -King som promoter så har man säkerligen deltagit i uppgjorda matcher.

Man kan starkt ifrågasätta Tysons kapacitet. Han fick rejält med stryk när ville göra comeback om titeln.

En liten man som Tyson hade som sagt inte haft en chans mot dagens fighters i boxning, K1, den blandade stilen som körs på TV etc.
Min tränare nämnde honom sist. Även haft en boxningskompis som nämnde honom och sa att han var kompakt i kroppen och vann med det. Så en nolla skulle jag inte säga, han hade fighterkropp.
Citera
2024-03-19, 10:51
  #550
Medlem
Lite hård tråd faktiskt.

Mike Tyson är nog det enda namnet hela världen mer eller mindre känner till och inför denna match mot Jake Paul lär han bli mycket mer relevant hos den yngre generationen som är född under 2000-talet.

Han var en bra boxare på sin tid , alla vet vem han är och hans highlights tilltalar mer än Mohammed Ali, George Foreman och Anthony Joshua tillsammans.
Citera
2024-03-19, 10:52
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Han var tungviktsmästare i nästan 4 år. Det blir man inte om man är värdelös på att boxas.

Som 19-åring dessutom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback