Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-11, 22:59
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Ännu en boxnings Expert som bor hemma hos mamma pappa.



Töntiga oneliners du kommer med.

Lägg upp lite fakta om vad du vet istället så du tillför något i diskussionen, det är inte farligt att skriva vad du tycker i ämnet och som kan hålla tråden levande.
Citera
2016-09-12, 02:36
  #290
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Ännu en boxnings Expert som bor hemma hos mamma pappa.

bara kolla dom s.k video highlights och se vilka det var han dominerade mot.
Citera
2016-11-13, 14:09
  #291
Medlem
Rust-Lees avatar
Tyson överskattad?

Jag vill faktiskt säga underskattad.

Vad jag menar med det är att ingen pratar idag om de kvalitéer han faktiskt hade på 80-talet.
Och då pratar jag inte om "punching power".

Faktum är att Tyson slog inte speciellt hårt om man jämför med andra boxare med punching power.
Titta på Shavers, Foreman etc - där pratar vi kraft i slagen.

Tyson kvalitéer handlade om snabbhet, precision och FÖRSVAR.

Titta på hans matcher från 85 och fram tills han knockade Spinks på 90 sek 1988.
Vi pratar om ett nästan perfekt försvar.

1. Händer tätt intill revben och ansikte.
2. Weave mot raka slag.
3. Bob mot krokar.
4. Ett fotarbete utan dess like - perfekt omfördelning av sin vikt vilket möjliggör snabba och precisa slag från nästan alla vinklar. Han kunde plantera perfekta slag när motståndaren inte såg dem komma.

Jag utmanar er att hitta 1 enda match innan Spinks-matchen där det någonstans ser ut som om Tyson är i fara på något sätt.

Efter Spinks-matchen då hela första Team Tyson försvann var han aldrig "great" igen. Redan nästa match mot Bruno visade han tecken på förfall. Plattfotad, dåligt förberedd och envisades med att leta efter knockouten med 1 slag. Någon match senare mötte han Buster Douglas. Han hade i princip slutat träna inför matcher då, festade hårt och hans privatliv var i spillror (Givens).
När han sedan kom tillbaka från fängelset var de flesta tidiga kvalitéer som bortblåsta. Circus Tyson var igång. Resten är en tragisk historia.
Citera
2016-11-13, 20:30
  #292
Medlem
rex144s avatar
Precis, det som möjliggjorde hans knockouter var hans försvar, alla som han mötte var längre och hade lägre räckvidd, vissa hade riktigt långa armar, efter ett tag visste alla hur han boxas, det var iongen överraskande taktik, men hans förvar var så bra att de kunde inte stoppa honom med sina jabb och hålla honom på distans viket är receptet mot korta swearmers,

men Tyson hade fantastiska reflexer och timing
Citera
2016-11-14, 02:16
  #293
Medlem
Att säga att han inte har någon chans mot dagens mästare är löjligt. Spelar ingen roll vem det är, den nuvarande generationen kommer alltid slå den gamla med tanke på att sport alltid utvecklas.

Tyson i sin peak och för sin tid är den mest dominerande boxaren i historien. Knockout efter knockout. Hade inte kallat honom en av de bästa nånsin med tanke på hur kort hans peak var men i sin peak är det få om någon som ens kommer i närheten.
Citera
2016-11-14, 08:48
  #294
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Att säga att han inte har någon chans mot dagens mästare är löjligt. Spelar ingen roll vem det är, den nuvarande generationen kommer alltid slå den gamla med tanke på att sport alltid utvecklas.

Tyson i sin peak och för sin tid är den mest dominerande boxaren i historien. Knockout efter knockout. Hade inte kallat honom en av de bästa nånsin med tanke på hur kort hans peak var men i sin peak är det få om någon som ens kommer i närheten.

Det stämmer att idrott utvecklas och generellt blir folk skickligare över generationer.
Dock vill jag påstå att Tyson hade haft en utmärkt chans mot dagens boxare.
I princip ingen idag har hans försvar - ingen rör på huvudet - ingen omfördelar sin vikt på samma sätt - och ingen är i närheten så snabb.

Håller med om att "peaken" var kort. Tyson kommer för alltid vara boxningens största "What if".
Tänk om Cus D'amato hade levt några år till: Rooney hade varit kvar i hörnan, ingen Don King, troligtvis ingen Givens och Steve Lott hade funnits kvar i hans team. Tyson var som bäst när han var glad och avslappnad och jag är övertygad om att han hade slagit Marcianos rekord och vi hade idag pratat om honom som en kandidat till GOAT.
Citera
2016-11-14, 16:45
  #295
Medlem
Tyson va aldrig i närheten av Lennox Lewis.
Citera
2016-11-14, 17:06
  #296
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Tyson va aldrig i närheten av Lennox Lewis.

Jag håller inte alls med.

Tyson var en bra mycket skickligare boxare än vad Lewis någonsin var.
Och då pratar jag självklart om den Tyson som figurerade 85-88.

All respekt till Lewis - han slog de bästa som fanns under hans tid och slutade när han låg på topp.
Men den Lewis som körde över Tyson 2002 hade troligtvis inte klarat sig mot en Tyson 88.
Citera
2016-11-16, 19:34
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Jag håller inte alls med.

Tyson var en bra mycket skickligare boxare än vad Lewis någonsin var.
Och då pratar jag självklart om den Tyson som figurerade 85-88.

All respekt till Lewis - han slog de bästa som fanns under hans tid och slutade när han låg på topp.
Men den Lewis som körde över Tyson 2002 hade troligtvis inte klarat sig mot en Tyson 88.
Helt meningslöst att snacka om vad som hade kunnat hända istället för vad som hände. Man kan hitta oändligt med ursäkter. Lewis slog Tyson och andra boxare som Tyson förlorade emot.
Citera
2016-11-17, 09:10
  #298
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Helt meningslöst att snacka om vad som hade kunnat hända istället för vad som hände. Man kan hitta oändligt med ursäkter. Lewis slog Tyson och andra boxare som Tyson förlorade emot.

Okej, vi spelar efter dina regler då.

Trevor Berbick slog Muhammad Ali 1981 - alltså är Berbick bättre än Ali.

Helt meningslöst att snacka om vad som kunde ha hänt istället för vad som hände.

Inga ursäkter om ålder och sjukdomar nu.

Kör!!
Citera
2016-11-20, 21:05
  #299
Medlem
withnonames avatar
Att försvara Tyson är som att jaga älg med ärtrör för vem fan orkar argumentera mot renodlat hat.Det är ungefär lika vettigt att försöka göra en vänsterextremist till supporter av Trump.Bara Ali kan matcha Tyson.
Citera
2016-11-21, 00:30
  #300
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Helt meningslöst att snacka om vad som hade kunnat hända istället för vad som hände. Man kan hitta oändligt med ursäkter. Lewis slog Tyson och andra boxare som Tyson förlorade emot.

Helt idiotiskt att påstå att Lewis slog Tyson då de aldrig möttes på riktigt.

Finns många nerknarkade boxare som t.o.m jag eller du med lätthet skulle banka in pannbenet på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback