Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-22, 19:03
  #277
Medlem
adopted-husnegers avatar
Mike tysons Guard var det som gjorde honom farlig om du frågar mig. En kill or be killed counter puncher som gjorde honom till en stjärna och tungviktsmästare vid 18 års åldern...inte så dåligt . Vad som blev hans downfall var det som gjorde honom så bra...hans aggressivitet som han utlösde i ringen som poesi... kan inte säga att man blev förvånad vad som hände i hans senare liv. Våldtäkt, skattefusk, misshandel etc listan kan göras lång. Typiskt neger beetende om du frågar mig.
Citera
2016-08-26, 19:37
  #278
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adopted-husneger
Mike tysons Guard var det som gjorde honom farlig om du frågar mig. En kill or be killed counter puncher som gjorde honom till en stjärna och tungviktsmästare vid 18 års åldern...inte så dåligt . Vad som blev hans downfall var det som gjorde honom så bra...hans aggressivitet som han utlösde i ringen som poesi... kan inte säga att man blev förvånad vad som hände i hans senare liv. Våldtäkt, skattefusk, misshandel etc listan kan göras lång. Typiskt neger beetende om du frågar mig.

Ja det lönar sig att läsa på först innan man öppnar truten.
Citera
2016-08-26, 20:58
  #279
Medlem
adopted-husnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Ja det lönar sig att läsa på först innan man öppnar truten.
?
Citera
2016-08-26, 23:51
  #280
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adopted-husneger
Mike tysons Guard var det som gjorde honom farlig om du frågar mig. En kill or be killed counter puncher som gjorde honom till en stjärna och tungviktsmästare vid 18 års åldern...inte så dåligt . Vad som blev hans downfall var det som gjorde honom så bra...hans aggressivitet som han utlösde i ringen som poesi... kan inte säga att man blev förvånad vad som hände i hans senare liv. Våldtäkt, skattefusk, misshandel etc listan kan göras lång. Typiskt neger beetende om du frågar mig.

Tänk dig hans uppväxt på gatan i New York och sen får du groteska summor pengar,extremt känd och tillgång till kokain,kvinnor och massa lyx med privatflyg/lyxyachter och karibiska hav.Vi är många som hade svalt det betet utan att tänka två gånger och gått samma väg.Han ska ha en medalj för att han överlevde om du frågar mig.
Citera
2016-09-04, 15:16
  #281
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Det största skitsnacket om Tysons karriär är att han vann mot svagt motstånd och förlorade mot bra motstånd.

Tyrell Biggs, Tony Tucker , Tony Tubbs och Michael Spinks var alla absolut världsklass boxare både som amatörer och proffs .Dessutom var dom (med undantag för Tubbs) obesegrade när dom mötte Tyson. Även Larry Holmes segern är underskattad. Holmes var late bloomer och ingen gammal 38 åring.Larry Holmes som 38 åring motsvarar Tyson som 30 åring (10 år hade gått efter deras första titelmatch och det är under dom åren som boxare åldras)

Om man hävdar att Tysons mötte dåligt motstånd så bör man för att vara konsekvent även hävda att hela tungviktsdivisionen var dålig även under 90 talet. Alltså att även Bowe, Holyfield och Lewis var kassa vilket Tysonkritiker inte känner att dom behöver hävda då dom inte förlorade .......mot just Tyson

Två exempel på inkonsekventa Tysonkritiker är hur Spinks och Holyfield värderades före och efter deras matcher mot Tyson. Ingen snackade om att Spinks var en mellanviktare som inte hade i Tungviktsdivisionen att göra förräns efter förlusten. Före Holyfield matchen (då folk trodde att Tyson skulle vinna enkelt)gick snacket om att Holyfield inte var en naturlig tungviktare,dessutom hade han ju hjärtproblem ,var på nedgång och hade inte åstadkommit något speciellt förutom en seger mot Bowe.Så en Tysonvinst skulle inte betyda någonting för hans legacy. Efter matchen är det annat ljud i skällan. Helt plötsligt snackade folk om att Tyson förlorar så fort han möter bra motsånd

För mig är det obegripligt att vissa inte fattar att Tysons karriär var tvådelad. ATG 87-88 , Medioker 89-05.Ser man inte det har föraktet tagit över förnuftet.
Citera
2016-09-04, 16:28
  #282
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Haha! TS måste blivit vald till Troll of the year 2009
Tror inte han levde på Järnmickes tid ens
Citera
2016-09-09, 11:49
  #283
Avstängd
Glufsglufs30s avatar
Tyson var en knockout-maskin och totalt dominant visserligen mötte han många ggr slagpåsar också men han var en grym boxare inget snack. Stenhårda slag
Citera
2016-09-09, 21:12
  #284
Medlem
Tyson var en dumschmuck slugger som fegade ur mentalt så fort han stötte på lite motstånd.
Hans earbite emot en åldrad cruiserviktare i form av Holyfield är ett svårslaget fegmärke.
Tyson som person var och är ett kräk och det visade sig i ringen också.
Tyson var en poor mans Dempsey.Han tillhör på inga sätt eller vis de femton bästa tungviktarna genom tiderna.Det är för övrigt ingen åsikt,det är ren och skär fakta.
En snubbe som blir utklassad av Buster Douglas nära sitt prime och som blir Evanders bitch två gånger om samt blir förstörd av Lennox hör inte hemma i något som helst snack om de bättre tungviktsmästarna.
Tyson cashade in på en lost generation of heavyweights.Det finns ingen storhet i sådant.
Citera
2016-09-09, 21:43
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tyson var en dumschmuck slugger som fegade ur mentalt så fort han stötte på lite motstånd.
Hans earbite emot en åldrad cruiserviktare i form av Holyfield är ett svårslaget fegmärke.
Tyson som person var och är ett kräk och det visade sig i ringen också.
Tyson var en poor mans Dempsey.Han tillhör på inga sätt eller vis de femton bästa tungviktarna genom tiderna.Det är för övrigt ingen åsikt,det är ren och skär fakta.
En snubbe som blir utklassad av Buster Douglas nära sitt prime och som blir Evanders bitch två gånger om samt blir förstörd av Lennox hör inte hemma i något som helst snack om de bättre tungviktsmästarna.
Tyson cashade in på en lost generation of heavyweights.Det finns ingen storhet i sådant.


det där är bara skitsnack skitsnack det vet även alla tysonhatare


http://www.boxinginsider.com/headlin...-kevin-rooney/

denna intervjun är intressant undra hur långt tyson kunde gått om han inte valt don king
Citera
2016-09-10, 01:32
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
det där är bara skitsnack skitsnack det vet även alla tysonhatare


http://www.boxinginsider.com/headlin...-kevin-rooney/

denna intervjun är intressant undra hur långt tyson kunde gått om han inte valt don king
Rooney har nog väldigt rätt, Holyfield studerade alla Tysons matcher och ansåg att han var omöjlig att beräkna när Rooney tränade honom men att de senare tränarna gav honom en förutsägbar rytm som Holyfield kunde utnyttja.
Citera
2016-09-10, 08:23
  #287
Avstängd
tyson var ju faktiskt en rätt liten tungviktare även om man inte ska lägga för mycket snack på det.

men allt talar för si själv när man ser vilka han förlorade mot. Det var stora, orädda snubbar som hade någorlunda teknik och kunde ta smällar.

haha, minns jär jag såg nån highlightvideo av tyson och han sänkte nån spinkig kille med en sjuk kombination/huvudrörelse och man ba wooooow. sen när man kollade upp vem killen va var han nån medioker boxare bara.

det iaf jag tycker gör tyson unik är hans fantastiska teknik fast han var tunviktare. bara kolla på träningsvideorna det är som en liten supersnabb lättviktare .
Citera
2016-09-11, 20:48
  #288
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
tyson var ju faktiskt en rätt liten tungviktare även om man inte ska lägga för mycket snack på det.

men allt talar för si själv när man ser vilka han förlorade mot. Det var stora, orädda snubbar som hade någorlunda teknik och kunde ta smällar.

haha, minns jär jag såg nån highlightvideo av tyson och han sänkte nån spinkig kille med en sjuk kombination/huvudrörelse och man ba wooooow. sen när man kollade upp vem killen va var han nån medioker boxare bara.

det iaf jag tycker gör tyson unik är hans fantastiska teknik fast han var tunviktare. bara kolla på träningsvideorna det är som en liten supersnabb lättviktare .

Ännu en boxnings Expert som bor hemma hos mamma pappa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback