Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-24, 01:17
  #1
Medlem
Sopgubbes avatar
Måste bara tipsa om Svenskmud som jag nyligen fastnat för. Är ett svenskt riktigt skönt textbaserat MMORPG-spel(typ som wow) under ständig utveckling med anor ända från 1991!

Helt gratis, och intresset har gått upp rejält på sistone.

www.mudda.se

Prova gärna, lätt att komma igång.
__________________
Senast redigerad av Sopgubbe 2009-05-24 kl. 01:23.
Citera
2011-03-31, 05:30
  #2
Medlem
Rofers avatar
Fler gamla SvenskMuddare borde börja igen.
Citera
2011-04-16, 02:24
  #3
Medlem
Mmhm, det var länge sedan! Själv var jag aktiv under sena delen av 90-talet och oj vad roligt det var!
Citera
2011-04-16, 16:22
  #4
Medlem
Rofers avatar
Lika roligt nu! In med sig.
Citera
2011-08-09, 07:05
  #5
Medlem
tchs avatar
svenskmud regerar!

Akt 1 igen nu.

Anslut er på:

88.80.20.26 port: 2046
Citera
2011-08-09, 08:09
  #6
Medlem
ragfaces avatar
MUME ftw .P

OnT: Vågar inte logga något mud för rädsla att bli beroende igen. Var ett tag sen nu och får förbli så.
Citera
2011-08-09, 08:26
  #7
Medlem
N3ss3s avatar
Nån som kan förklara lite mer om mud? Blev nyfiken men kan inte kika allt då jag sitter på jobbet.

d&d baserat?
Citera
2011-08-15, 07:55
  #8
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nån som kan förklara lite mer om mud? Blev nyfiken men kan inte kika allt då jag sitter på jobbet.

d&d baserat?

Anslut och pröva, text baserat rollspel är det som utspelar sig i fornnordisk miljö.
Citera
2011-08-15, 09:31
  #9
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tch
Anslut och pröva, text baserat rollspel är det som utspelar sig i fornnordisk miljö.
Problemet är att jag inte haft möjlighet att ansluta, fungerar varken på datorn hemma eller på jobbet.
Citera
2011-08-15, 10:46
  #10
Medlem
Phazarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Problemet är att jag inte haft möjlighet att ansluta, fungerar varken på datorn hemma eller på jobbet.

Fungerar tyvärr inte för mig heller.
Citera
2011-08-16, 00:37
  #11
Medlem
Flakons avatar
Funkar prima för mig! Har spelat lite grann idag och är nästan helt färsk på muddande... Har fått lite fina råd och försökt googla mig till lite vetskap (hittat ett par charmiga 90-talshemsidor med lite info om Svenskmud ), men har ändå en hel del oklart för mig.

Just nu är det mest att jag vill ansluta mig till Ljusorden. Jag har hittat dit, men vet inte riktigt vad jag ska göra för att gå med. Hur interagerar man förresten vettigt med NPC:er? Står en riddare och hindrar mig från att gå in i Ljusordens borg för jag inte är medlem... Kan jag få ut info av honom exempelvis?

Edit: Var ju inte svårare än att skriva "Gå med i orden".

För er som inte kan ansluta förresten... Ni försökte med: 88.80.20.26 port: 2046?

Lyckades bli lite vilseledd av någon gammal ip som låg kvar någonstans och inte gällde längre... Ovanstående funkar för mig. Vore fint med lite fler nybörjare, så jag slipper känna mig så underlägsen allt och alla! :P
__________________
Senast redigerad av Flakon 2011-08-16 kl. 01:04.
Citera
2011-08-16, 08:36
  #12
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Funkar prima för mig! Har spelat lite grann idag och är nästan helt färsk på muddande... Har fått lite fina råd och försökt googla mig till lite vetskap (hittat ett par charmiga 90-talshemsidor med lite info om Svenskmud ), men har ändå en hel del oklart för mig.

Just nu är det mest att jag vill ansluta mig till Ljusorden. Jag har hittat dit, men vet inte riktigt vad jag ska göra för att gå med. Hur interagerar man förresten vettigt med NPC:er? Står en riddare och hindrar mig från att gå in i Ljusordens borg för jag inte är medlem... Kan jag få ut info av honom exempelvis?

Edit: Var ju inte svårare än att skriva "Gå med i orden".

För er som inte kan ansluta förresten... Ni försökte med: 88.80.20.26 port: 2046?

Lyckades bli lite vilseledd av någon gammal ip som låg kvar någonstans och inte gällde längre... Ovanstående funkar för mig. Vore fint med lite fler nybörjare, så jag slipper känna mig så underlägsen allt och alla! :P


Vilken av spelen är den ipn? För jag hittade inte den över huvud taget. Jag använde först den på anslutningssidan och sen den på nyhetssidan. Ska testa 88.80.20.26 ikväll. Beroende på hur sugen jag är på att mudda :>
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback