2011-07-21, 13:20
Medlem
Hatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenJew
Någon som har tips på serier som liknar Spartacus, Game of Thrones och Legend of the Seeker?
Rome kanske?
Citera
2011-07-21, 16:16
Kollat på:

Weeds
Prison Break
South Park
Family Guy
The Simpsons
OZ
Dexter
Criminal Minds
Seinfeld.

Funderar på att börja kolla på typ American Dad eller The Sopranos, någon som har något annat tips?
Senast redigerad av AALF 2011-07-21 kl. 16:29.
Citera
2011-07-21, 18:23
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
Kollat på:

Weeds
Prison Break
South Park
Family Guy
The Simpsons
OZ
Dexter
Criminal Minds
Seinfeld.

Funderar på att börja kolla på typ American Dad eller The Sopranos, någon som har något annat tips?

NCIS eller kanske Lost?
Citera
2011-07-21, 20:06
Medlem
azon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
Kollat på:

Weeds
Prison Break
South Park
Family Guy
The Simpsons
OZ
Dexter
Criminal Minds
Seinfeld.

Hawaii five O , Game of thrones, The Wire, The Sheild
Citera
2011-07-21, 20:08
Medlem
Tips på nån serie som liknar 24, Prison break, Dexter, The event eller typ Game of Thrones?

Kan handla om lite vad som helst men polis serier är en favorit, det viktigaste är att det är sammanhängande avsnitt likt PB/24 där man bara vill se mer och mer och inte mycket enskilda avsnitt som i CSI serierna/criminal minds osv.
Senast redigerad av zim91 2011-07-21 kl. 20:09. Anledning: ,
Citera
2011-07-21, 22:24
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zim91
Tips på nån serie som liknar 24, Prison break, Dexter, The event eller typ Game of Thrones?

Kan handla om lite vad som helst men polis serier är en favorit, det viktigaste är att det är sammanhängande avsnitt likt PB/24 där man bara vill se mer och mer och inte mycket enskilda avsnitt som i CSI serierna/criminal minds osv.

Kolla in Fringe!
Citera
2011-07-22, 02:07
Medlem
analbastards avatar
De TV-serier jag gillat mest så här lång är väl:

The Sopranos
OZ
The Wire
Mad Men
Six Feet Under
Band of Brothers
The Pacific
Generation Kill

Ska kolla Boardwalk Empire och kanske Breaking Bad och Deadwood snart. Skulle vilja ha lite tips på serier likt de ovannämnda, rekommendera inga halvdana serier så som Prison Break, Criminal Minds eller Lost, har redan sett dem. Det ska vara kvalité, helst HBO eller liknande.

Har även börjat se på Blue Bloods så jag tänkte jag lika gärna kunde ta mig tid att spana in några andra nya polis draman, vilka rekommenderar ni mest, Southland eller Detroit 1-8-7?
Senast redigerad av analbastard 2011-07-22 kl. 02:15.
Citera
2011-07-22, 09:01
Medlem
Skulle behöva tips på bra komediserier som är hyffsat nya så man inte har sett dem. Även andra nya serier om de är bra.
Citera
2011-07-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
De TV-serier jag gillat mest så här lång är väl:

The Sopranos
OZ
The Wire
Mad Men
Six Feet Under
Band of Brothers
The Pacific
Generation Kill

Ska kolla Boardwalk Empire och kanske Breaking Bad och Deadwood snart. Skulle vilja ha lite tips på serier likt de ovannämnda, rekommendera inga halvdana serier så som Prison Break, Criminal Minds eller Lost, har redan sett dem. Det ska vara kvalité, helst HBO eller liknande.

Har även börjat se på Blue Bloods så jag tänkte jag lika gärna kunde ta mig tid att spana in några andra nya polis draman, vilka rekommenderar ni mest, Southland eller Detroit 1-8-7?
Lost, en halvdan serie? Haha, jo, visst. Om du följde det på TV4 och väntade ett år mellan varje säsong, då kan jag till viss del förstå varför du skriver som du gör. Om du har sett alla säsonger på DVD utan någon som helst väntan mellan varje säsong, då förstår jag inte hur du kan säga så. En stor anledning till att så många dissar Lost är ju för att det inte går att se ett avsnitt i veckan, en säsong om året av en sån avancerad serie. Det går inte att vänta år mellan säsongerna. Det mänskliga minnet klarar inte av att memorera allt och därför blir Lost "urflippat" i mångas ögon.

Hur som helst, det går inte att skriva upp åtta serier som inte liknar varandra alls (Jaja, BoB, The Pacific och Generation Kill liknar visserligen varandra). Det går inte att skriva att: "Jag gillar How i Met Your Mother, Dexter och The OC! Rekommendera mig en serie som liknar dessa tack." Det måste finnas något som helst samband mellan serierna, annars kan du nöja dig med att posta en serie. Detta gäller inte bara dig, utan merparten i tråden skriver så.

Kolla in Dexter, den kan passa dig. En riktigt bra, välproducerad serie med Michael C. Hall i huvudrollen (han som spelar den yngsta brodern i Six Feet Under). Gillar du HBO så skulle du förmodligen gilla Game of Thrones och True Blood.
Citera
2011-07-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megakaka
Skulle behöva tips på bra komediserier som är hyffsat nya så man inte har sett dem. Även andra nya serier om de är bra.
Modern Family, My Name is Earl (inte ny, men många har helt missat den), Arrested Development (inte ny, men samtidigt riktigt bra och hyfsat okänd) och Parenthood.

Gällande andra nya serier så borde du kolla in Game Of Thrones. En riktig högbudgetserie med en riktigt bra handling.
Citera
2011-07-22, 13:39
Medlem
analbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Lost, en halvdan serie? Haha, jo, visst. Om du följde det på TV4 och väntade ett år mellan varje säsong, då kan jag till viss del förstå varför du skriver som du gör. Om du har sett alla säsonger på DVD utan någon som helst väntan mellan varje säsong, då förstår jag inte hur du kan säga så. En stor anledning till att så många dissar Lost är ju för att det inte går att se ett avsnitt i veckan, en säsong om året av en sån avancerad serie. Det går inte att vänta år mellan säsongerna. Det mänskliga minnet klarar inte av att memorera allt och därför blir Lost "urflippat" i mångas ögon.

Hur som helst, det går inte att skriva upp åtta serier som inte liknar varandra alls (Jaja, BoB, The Pacific och Generation Kill liknar visserligen varandra). Det går inte att skriva att: "Jag gillar How i Met Your Mother, Dexter och The OC! Rekommendera mig en serie som liknar dessa tack." Det måste finnas något som helst samband mellan serierna, annars kan du nöja dig med att posta en serie. Detta gäller inte bara dig, utan merparten i tråden skriver så.

Kolla in Dexter, den kan passa dig. En riktigt bra, välproducerad serie med Michael C. Hall i huvudrollen (han som spelar den yngsta brodern i Six Feet Under). Gillar du HBO så skulle du förmodligen gilla Game of Thrones och True Blood.

Jo, jag följde både Lost och Prison Break från början och gillade de första säsongerna, det jag inte gillar är när det bara blir en massa utdraget trams som aldrig tar slut.
Citera
2011-07-23, 04:06
Medlem
Vill minnas att det gick en serie på SVT för några år sedan som hette "Leiestuge." Det var en norsk serie om ett gäng ungdomar i Oslo. Någon som minns den och kan rekommendera något liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in