Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
De TV-serier jag gillat mest så här lång är väl:
The Sopranos
OZ
The Wire
Mad Men
Six Feet Under
Band of Brothers
The Pacific
Generation Kill
Ska kolla Boardwalk Empire och kanske Breaking Bad och Deadwood snart. Skulle vilja ha lite tips på serier likt de ovannämnda, rekommendera inga halvdana serier så som Prison Break, Criminal Minds eller Lost, har redan sett dem. Det ska vara kvalité, helst HBO eller liknande.
Har även börjat se på Blue Bloods så jag tänkte jag lika gärna kunde ta mig tid att spana in några andra nya polis draman, vilka rekommenderar ni mest, Southland eller Detroit 1-8-7?
Lost, en halvdan serie? Haha, jo, visst. Om du följde det på TV4 och väntade ett år mellan varje säsong, då kan jag till viss del förstå varför du skriver som du gör. Om du har sett alla säsonger på DVD utan någon som helst väntan mellan varje säsong, då förstår jag inte hur du kan säga så. En stor anledning till att så många dissar Lost är ju för att det inte går att se ett avsnitt i veckan, en säsong om året av en sån avancerad serie. Det går inte att vänta år mellan säsongerna. Det mänskliga minnet klarar inte av att memorera allt och därför blir Lost "urflippat" i mångas ögon.
Hur som helst, det går inte att skriva upp åtta serier som inte liknar varandra alls (Jaja, BoB, The Pacific och Generation Kill liknar visserligen varandra). Det går inte att skriva att: "Jag gillar How i Met Your Mother, Dexter och The OC! Rekommendera mig en serie som liknar dessa tack." Det måste finnas något som helst samband mellan serierna, annars kan du nöja dig med att posta
en serie. Detta gäller inte bara dig, utan merparten i tråden skriver så.
Kolla in Dexter, den kan passa dig. En riktigt bra, välproducerad serie med Michael C. Hall i huvudrollen (han som spelar den yngsta brodern i Six Feet Under). Gillar du HBO så skulle du förmodligen gilla Game of Thrones och True Blood.