Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-06, 06:27
  #1729
Medlem
Såna som tror på allt som lärare lärt dem, de läst i tidningen, bloggare, Facebook, politiker säger etc.

Såna som kör med "bästaste" på social media. Stryk skulle ni ha.
Citera
2022-08-11, 14:36
  #1730
Avstängd
Rysktriumfs avatar
Jag har ofta funderat varför jag inte tog mod till mig med en så bra förutsättningar som faktiskt fanns med en av dem. Har tänkt som så att "jag var inte kär". Men det kan också ha berott på att hennes självförtroende antagligen inte var högt utan lågt. Jag vet inte, kan ha berott på det, jag ville att hon skulle ha haft ett bra självförtroende och inte ett dåligt ett. Hon var en fin flicka och hustru-/ mammamaterial.

Eller så ljuger jag för mig själv och det jag som var feg för att mitt självförtroende sög.
__________________
Senast redigerad av Rysktriumf 2022-08-11 kl. 14:43.
Citera
2022-08-11, 14:40
  #1731
Medlem
Dalulvens avatar
Mest personliga egenskaper, tycker jag:

1. Att de inte dyker upp när man har bestämt.

2. Att de anklagar en för påhittade saker.

3. Att de är "sjuka", men orkar hålla på med hästar, hundar och sociala medier 24 timmar om dygnet.

4. Att de vänder på en femöring, och inte går att lita på.
Citera
2022-08-11, 15:43
  #1732
Medlem
Hovslättsmannens avatar
- Långa tjejer. Ingen skavank egentligen, men jag får ingen resning av en tjej som är längre än mig tyvärr.

- Hesa tjejer. Det finns en viss sorts tjej som alltid gapar och skriker så mycket att hon alltid går omkring och är hes. Det är nästan alltid tjejer som är fixerade vid sociala events och fester, som alltid verkar prata med alla som är i rummet samtidigt. Extremt besvärade om man vill prata på tu man hand.

- Hypokondri. Du kommer verkligen hinna tröttna på tjatet, speciellt när hon börjar prata om sina symtom och planerade "utredningar" efter bara några dejter, och förväntar sig att du ska vara djupt engagerad.

- Lättpåverkad. Hon tycker precis som dig - tills du inte längre är i rummet. Hon är dig evigt trogen - i alla falls tills hon får andra erbjudanden.

- Gillar inte män. De flesta tjejer TÄNDER ju på män, men tjejer som verkar ha någon sorts beef med det manliga könet över lag har jag svårt för. Catchphrase: "Du är inte som andra killar". Hon tillrättavisar alla som kritiserar invandring, men snäser åt femåriga pojkar.
Citera
2022-08-11, 17:13
  #1733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
- Långa tjejer. Ingen skavank egentligen, men jag får ingen resning av en tjej som är längre än mig tyvärr.

- Hesa tjejer. Det finns en viss sorts tjej som alltid gapar och skriker så mycket att hon alltid går omkring och är hes. Det är nästan alltid tjejer som är fixerade vid sociala events och fester, som alltid verkar prata med alla som är i rummet samtidigt. Extremt besvärade om man vill prata på tu man hand.

- Hypokondri. Du kommer verkligen hinna tröttna på tjatet, speciellt när hon börjar prata om sina symtom och planerade "utredningar" efter bara några dejter, och förväntar sig att du ska vara djupt engagerad.

- Lättpåverkad. Hon tycker precis som dig - tills du inte längre är i rummet. Hon är dig evigt trogen - i alla falls tills hon får andra erbjudanden.

- Gillar inte män. De flesta tjejer TÄNDER ju på män, men tjejer som verkar ha någon sorts beef med det manliga könet över lag har jag svårt för. Catchphrase: "Du är inte som andra killar". Hon tillrättavisar alla som kritiserar invandring, men snäser åt femåriga pojkar.

Både jag och min syster är långa. Jag dejtar inte.Men hon gör. Jag kan säga att du knappast behöver oroa dig. Majoriteten av långa kvinnor gillar inte kortisar till män heller.Det fungerar likadant. Hennes kille är 1.93. Dessutom tror jag det har med osäkerhet att göra hos korta män. Det vill ha en tjej de kan kontrollera och "bära runt" på som en docka. Du känner dig inte tillräckligt manlig, kan du lika bra säga.

Om hon inte gillar män, lär hon undvika dig som pesten i alla fall. Så vad är problemet? Konflikträdd? Gillar inte/kan inte hantera kvinnor med "skinn" på näsan. Jag hatar inte män, men jag "stör" dom inte.Om dom inte stör mig. Tyvärr har ju män en tendens att vilja ragga, vara nyfikna. Då är det bara markera.Så är den saken ur världen.

Det är spontant vad jag tänkte när jag såg det här.
Citera
2022-08-11, 17:22
  #1734
Avstängd
Rysktriumfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
- Långa tjejer. Ingen skavank egentligen, men jag får ingen resning av en tjej som är längre än mig tyvärr.

- Hesa tjejer. Det finns en viss sorts tjej som alltid gapar och skriker så mycket att hon alltid går omkring och är hes. Det är nästan alltid tjejer som är fixerade vid sociala events och fester, som alltid verkar prata med alla som är i rummet samtidigt. Extremt besvärade om man vill prata på tu man hand.

- Hypokondri. Du kommer verkligen hinna tröttna på tjatet, speciellt när hon börjar prata om sina symtom och planerade "utredningar" efter bara några dejter, och förväntar sig att du ska vara djupt engagerad.

- Lättpåverkad. Hon tycker precis som dig - tills du inte längre är i rummet. Hon är dig evigt trogen - i alla falls tills hon får andra erbjudanden.

- Gillar inte män. De flesta tjejer TÄNDER ju på män, men tjejer som verkar ha någon sorts beef med det manliga könet över lag har jag svårt för. Catchphrase: "Du är inte som andra killar". Hon tillrättavisar alla som kritiserar invandring, men snäser åt femåriga pojkar.

Då är vi olika . Gick förbi en ung brud som såg ut som en ung Brooke Shields. Lång, sött ansikte, vågigt brunt hår. Dessa exemplar är otroligt sällsynta. Man ser dem en vart femtonde år. Tittade litegrand men "låtsades som ingenting" som den gubbe jag är. Korta shorts. Pangbrud! Det enda som saknades var att hon hade åkt omkring på rullskridskor så hade allt varit perfekt.

Jag gillar annars inte tjockisar som återigen börjat noja sig över Corona och det första man får höra är att nu vill hon ta en spruta till minsann. Banta istället för och arbeta på hälsan på naturlig väg, vetja.
Citera
2022-08-11, 20:05
  #1735
Medlem
Listan kan göras lång men nedanstående dyker väl upp i huvudet först.

-Övervikt
-Undervikt
-Smalfet/otränad
-Okvinnligt utseende
-Pojkfrisyr
-Extrema feministiska åsikter. Inkl manshat
-Passivt aggressiv
-Tråkig i sängen
-Allmänt negativ attityd
-Psykiska problem
-Avsaknad av intressen

Bockar en dejt av en enda av punkterna ovan är det tillräckligt för att leta vidare.
Citera
2022-08-11, 22:14
  #1736
Medlem
Listan kan göras lång med det mest motbjudande är:

Tatueringar i ansiktet
Raggar-brudar

Går inte att komma längre upp på white-trash listan
Citera
2022-08-12, 06:03
  #1737
Medlem
- Hämndlysten
- Trångsynt
- Kritisk/ifrågasättande
- Högfärdig
- Brysk
- Blåögd

Sedan kan man ju se ibland att vissa kvinnor vill ha maskulina egenskaper såsom auktoritet, mod och visa att de ta mig fan är tävlingsinriktade. Men när en man som besitter dessa egenskaper kommer in i rummet så är det direkt ett patriarkat samhälle vi lever i, ifrågasättande och blåögd. Brysk mot de flesta männen i sin omgivning. Ne du...

Kvinnor som är det motsatta av de egenskaper som jag har nämnt är sällsynta att finna, resten kan likväl försvinna från min väg alternativt hooka andra män i sin fälla.
Citera
2022-08-12, 06:21
  #1738
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Om hon inte gillar män, lär hon undvika dig som pesten i alla fall.

Ja, det skulle man ju kunna tro. Men de kvinnor jag känner som haft riktiga problem med män, har varit besatta av snubbar och dejting.
Citera
2022-08-12, 11:00
  #1739
Medlem
Småtjock och dålig attityd kastar jag i skräppåsen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback