Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-22, 16:12
  #1
Medlem
jasieks avatar
Någon annan som följer denna serie och tycker den är riktigt rolig?
Personligen så har jag fastnat för den typen av humorprogram (som The Office), och tycker det är sjukt bra att det kommit ett till program som varitation till just The Office...
Så vad gillar ni, vad gillar ni inte i serien? Vilka karaktärer är skönast eller bara jobbiga?

http://www.imdb.com/title/tt1266020/
Citera
2009-05-22, 18:37
  #2
Medlem
WildCrawlers avatar
Såg första avsnittet för ett tag sen, tyckte inte det var något vidare.
Citera
2009-05-22, 20:25
  #3
Medlem
Filters avatar
Har sett de två första avsnitten. Tyckte inte det var något att ha. Det märks att mycket av inspirationen är hämtad från office men håller inte måttet fullt ut. Det blir inte bra när en kvinna skall spela huvudrollen i en humorserie (sad but true).
Citera
2009-05-22, 22:18
  #4
Medlem
jasieks avatar
Hittills tycker jag det har varit kul, men det slår ju såklart inte orginalet. Får se om det ebbar ut till något riktigt kasst, för material för någon längre tid verkar det inte finnas. Hon som har huvudrollen håller jag med om är ganska kass, men det är de andra karaktärerna som är ganska flummiga och sköna...
Citera
2009-05-22, 22:35
  #5
Medlem
Dålig spinoff på världens bästa komedi The Office. tvi tvi...!
Citera
2009-05-23, 08:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joni0006
Dålig spinoff på världens bästa komedi The Office. tvi tvi...!
Ursäkta min eventuella stupiditet, men på vilket sätt är P&R en spin-off på The Office? Vad har jag missat?
Citera
2009-10-18, 10:48
  #7
Medlem
DavidStHubbinss avatar
Det är väl inte en spin-off i den bemärkelsen att en karaktär därifrån har fått en egen serie, utan två av producenterna har startat en ny tv-serie i samma mockumentary-stil, fast en ny arbetsplats.

Jag har kollat lite och tycker den verkar rätt kul. Rätt bra cast med Amy Poehler från SNL och Rashida Jones från bland annat just The office och Boston Public. Men roligast är Tom Haverford (Aziz Ansari). Hat laddat första säsongen och kollar igenom den nu.
Citera
2009-10-18, 11:06
  #8
Medlem
förmodligens avatar
Den senaste säsongen har varit rätt rolig, Louis CK som polis har bland annat höjt nivån tycker jag.
Citera
2009-10-18, 12:38
  #9
Medlem
reitschules avatar
Tyckte senaste avsnittet med hela Venezuela-spinnen var jävligt rolig! Bra serie överlag för övrigt.
Citera
2009-10-19, 01:34
  #10
Medlem
Brossys avatar
Inte lika bra som The Office men lägger lätt 30min varje vecka på de nya avsnitten. Tycker serien är ganska så underhållande.
Citera
2009-10-20, 18:16
  #11
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förmodligen
Den senaste säsongen har varit rätt rolig, Louis CK som polis har bland annat höjt nivån tycker jag.

Måste man ha sett första säsongen för att kunna se den andra? Älskar Louis CK och vill därför se andra säsongen enbart för hans skull.
Citera
2009-10-20, 18:48
  #12
Medlem
förmodligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Måste man ha sett första säsongen för att kunna se den andra? Älskar Louis CK och vill därför se andra säsongen enbart för hans skull.

En ganska så karaktärsbaserad serie i stil med The Office US. Så jag tycker det går helt ok att hoppa in i storyn i säsong 2, spelar inte allt för stor roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback