Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-21, 14:06
  #13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Och detta uttalande tyder på att det rör sig om ett våldsbrott, i alla fall enligt mig..
Jag menar alltså att om offret skulle ha varit totalt sönderslaget eller haft ett kulhål i pannan så hade inte polisen sagt att "Jag kan inte gå in på detaljer men det såg lite misstänkt ut". Då hade de uttryckt sig mer kraftfullt; att offret definitivt hade bragts om livet.
Citera
2009-05-21, 14:09
  #14
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
http://www.dt.se/brottsplats/article431124.ece

Är i Mockfjärd just nu faktiskt, ligger ca 3 mil väster om Borlänge.
Orten har ca 2000 invånare så det lär väl spridas info omgående.
Exakt vad gör du i Mockfjärd? statistiskt är du en på 2000 en mördare
Citera
2009-05-21, 14:15
  #15
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Enligt eniro finns ingen Backenvägen i Mockfjärd, vart också konfunderad över det där..

Backen och Backvägen finns. Backen tycker jag stämmer bättre överens med substitutes namnförslag.
Citera
2009-05-21, 14:42
  #16
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Backen och Backvägen finns. Backen tycker jag stämmer bättre överens med substitutes namnförslag.
Ok, Men enligt DT skulle det begåtts på Backenvägen, mkt backar nu..
Citera
2009-05-21, 14:47
  #17
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det kan inte vara Backen istället?

Helt rätt det är "Backen".
Citera
2009-05-21, 14:50
  #18
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Exakt vad gör du i Mockfjärd? statistiskt är du en på 2000 en mördare

japp korrekt, jag är i min gamla hembygd på besök. Om offret är den jag tror det är så kände jag honom ganska bra. Jag har däremot alibi :-)
__________________
Senast redigerad av substitute 2009-05-21 kl. 14:59.
Citera
2009-05-21, 20:11
  #19
Avstängd
AlphaParkass avatar
Dags för palmegruppen att plocka fram mockfjärdsrevolvern och börja pudra efter fingeravtryck?
Citera
2009-05-22, 18:13
  #20
Moderator
blomvattnares avatar
Det verkar som om mannen dog av en olyckshändelse.

Citat:
Polisen tror inte längre att den 65-årige man som hittades död i Mockfjärd i Dalarna utsatts för ett brott. I stället anser polisen att mannen råkat ut för ett olycksfall och förundersökningen om mord har lagts ner.

– Mannens skador och resultatet av den tekniska undersökningen tyder på att mannen ramlat, säger Sven-Åke Petters, presstalesman vid polisen i Dalarna, till TT.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle5205891.ab
Citera
2009-05-22, 20:29
  #21
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det verkar som om mannen dog av en olyckshändelse.



http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle5205891.ab


hmm, verkar som om polisen i Dalarna har fått hybris efter Eklund, Avestamordet osv. Man skriker mord direkt offret har en blåtira i facet. Nu är det mord i varenda farstu på fäbodvallen. Vet inte om detta direkt förbättrar förtroendet hos dalapolisen, bättre att ägna sej åt det man kan kanske, jävlas med vanligt fölk :-)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback