2009-05-21, 04:33
Medlem
_Soldier_s avatar
Min syrra har sitt dop idag, och jag hade tänkt göra en dvd skiva. Vill också göra en dvd meny precis som proffsen. Så vad använder proffsen för program när dom skapar en dvd meny? Vill ha med hela kitet. Dvd kapitel, flashig bakgrund, extra material. Ni vet allt sånt där som finns på en vanlig dvd film. Vill absolut inte ha en tråkig dvd med en tråkig text man klickar på. Vill göra det till en speciell skiva. Om jag måste lära mig hur man gör allt inom programmet så är det inga problem, jag har tiden.
Senast redigerad av _Soldier_ 2009-05-21 kl. 04:35.
Citera
2009-05-21, 06:18
Medlem
du kan alltid göra en meny i Nero samtidigt som du bränner ut filmerna. hur bra menyn blir beror på dig för du kan själv välja knappar, bakgrund och bakgrundsljud.

iaf så blev det lite konstigt när jag och min polare skulle bränna ut flera filmfiler på samma skiva. asså när man kollar på en av filmerna på skivan och sedan går tillbaka till menyn för att kolla på en annan så blir det eftersläpningar i ljudet. det här var ingen fråga om hjälp utan jag bara sa det så att du inte blir sad om ljudet kommer efter
Citera
2009-05-21, 06:22
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
du kan alltid göra en meny i Nero samtidigt som du bränner ut filmerna. hur bra menyn blir beror på dig för du kan själv välja knappar, bakgrund och bakgrundsljud.

iaf så blev det lite konstigt när jag och min polare skulle bränna ut flera filmfiler på samma skiva. asså när man kollar på en av filmerna på skivan och sedan går tillbaka till menyn för att kolla på en annan så blir det eftersläpningar i ljudet. det här var ingen fråga om hjälp utan jag bara sa det så att du inte blir sad om ljudet kommer efter

Just det jag menar. Nero är buggigt när det väl kommer till att göra dvd menyer. Har du något annat program du vill tipsa om? Skulle helst vilja ha ett program där riktiga filmmakare gör sina menyer.
Citera
2009-05-21, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Just det jag menar. Nero är buggigt när det väl kommer till att göra dvd menyer. Har du något annat program du vill tipsa om? Skulle helst vilja ha ett program där riktiga filmmakare gör sina menyer.

Sorry, nero är det ända jag kommer på nu (är lite trött om man säger så ) men om jag kommer på nått annat så skriver jag det i tråden.
Citera
2009-05-21, 06:27
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Sorry, nero är det ända jag kommer på nu (är lite trött om man säger så ) men om jag kommer på nått annat så skriver jag det i tråden.

Hehe ok, tack ändå. Kanske gör det i Nero ändå.
Citera
2009-05-21, 06:30
Medlem
prova ConvertXtoDVD 3 finns en snygga menyer man kan använda sig av.
Citera
2009-05-21, 08:20
Medlem
Perssonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Min syrra har sitt dop idag, och jag hade tänkt göra en dvd skiva. Vill också göra en dvd meny precis som proffsen. Så vad använder proffsen för program när dom skapar en dvd meny? Vill ha med hela kitet. Dvd kapitel, flashig bakgrund, extra material. Ni vet allt sånt där som finns på en vanlig dvd film. Vill absolut inte ha en tråkig dvd med en tråkig text man klickar på. Vill göra det till en speciell skiva. Om jag måste lära mig hur man gör allt inom programmet så är det inga problem, jag har tiden.

Gjort massor av dvd:er med menyer under min sons uppväxt, och alltid andvänt mig utav, Ulead DVD Movie Factory.. Gillar det skarpt!
Citera
2009-05-21, 12:41
Medlem
Cmykos avatar
Adobe Encore är riktigt kraftfullt och relativt lätt att lära sig, speciellt om man suttit i abobe-program tidigare.
Citera
2009-05-21, 13:54
Medlem
Mr.Patrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cmyko
Adobe Encore

I'm with that gay (pointing)

Encore, framförallt för att det är kompatibelt med övriga Adobe-produkter, vilket främjar professionalismen.
Citera
2009-05-21, 21:23
Medlem
503s avatar
bildhantering -> filmproduktion.
börja läs de klistrade trådarna; det blir tillsägelse nästa gång.

/mod
Citera
2009-06-04, 05:40
Medlem
_Soldier_s avatar
Tack för alla tips =) Ska gå igenom alla råd och testa mig fram.

Edit: Mod: Jag orkar inte läsa dom fjantiga klistrade trådarna. Använd tejp nästa gång.
Senast redigerad av _Soldier_ 2009-06-04 kl. 05:45.
Citera
2009-06-06, 00:13
Medlem
UtflippaDs avatar
Stämmer in i Adobe-kören. En liten guide som kanske gör dig sugen på att pröva något liknande. Hoppas att det inte är lika actionfyllt på dopet bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in