Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-20, 20:47
  #1
Medlem
Gimp_offers avatar
Jag har sökt och det fanns en hel del dosbox trådar, de flesta är bara några få inlägg långa och över ett år gamla.

Nu till problemet. När jag försöker mounta dagger.exe till daggerfall så står det som vanligt att "dagger.exe is now running" dock blir det en svart ruta och inget händer och dosbox stängs ner.

Jag har testat att använda olika enhetstecken, men samma sak. Har testat att använda mig utav cd mounten men först står det att jag måste instalera spelet, dock händer inget. Trycker jag på en tangent så kan jag skriva igen och då testade jag med install.exe men då var jag tvungen att sätta i orginalskivan. Testar jag igen dagger.exe så startar spelet som vanligt dock händer inget.

Nån som har något tips och trix som kan hjälpa mig?
Citera
2009-05-20, 22:42
  #2
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Du måste förmodligen mounta nån katalog som c:hårddisk och sen mounta cdn i dosbox också så du kan installera spelet därifrån.
Typ
mount c c:\spel
mount d d:\
Citera
2009-05-21, 10:58
  #3
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Du måste förmodligen mounta nån katalog som c:hårddisk och sen mounta cdn i dosbox också så du kan installera spelet därifrån.
Typ
mount c c:\spel
mount d d:\
Fast det verkar ju som att spelet går igång ändå, att den försöker. Det går väl inte om man har mountat fel?
Citera
2009-05-21, 13:32
  #4
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Du måste förmodligen mounta nån katalog som c:hårddisk och sen mounta cdn i dosbox också så du kan installera spelet därifrån.
Typ
mount c c:\spel
mount d d:\


Det är så jag gör. Jag har även testat med mount d D:\ -t -cdrom och det funkar inte häller.

Ska testa och se om jag ska instalera om dosbox.
Citera
2009-05-21, 17:45
  #5
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Det är så jag gör. Jag har även testat med mount d D:\ -t -cdrom och det funkar inte häller.

Ska testa och se om jag ska instalera om dosbox.
Du vet att efter du har mountat så måste du ställa in drive. Om spelet ligger på C så måste du skriva:
Kod:
C:
Istället för Z: som brukar vara förinställt.
Citera
2009-05-22, 14:26
  #6
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Du vet att efter du har mountat så måste du ställa in drive. Om spelet ligger på C så måste du skriva:
Kod:
C:
Istället för Z: som brukar vara förinställt.


Jag vet.. som jag sa innan så får jag igång spelet "det står daggerfall is now starting" sen blir rutan svart och mellan 2-10 sek sen stängs dosbox ner.

Jag vet hur man mountar spelen och det var ointe min fråga.
Citera
2009-05-24, 22:57
  #7
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Har sig kollat entryt för Daggerfall på Dosboxsidan? Står en del om z.cfg som kan spöka.
http://www.dosbox.com/comp_list.php?...=3205&letter=D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback