2014-05-30, 13:53
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Var förra sommaren på två bröllop med klädkoden "sommarfin" Vid båda tillfällena valde jag udda kavaj och slips. På det första bröllopet kände jag mig underklädd, nästan alla hade mörkkostym. På det andra var det en salig blandning av sandaler, trekvartsshorts och t-shirts men även en del kostymer.
Med uddakavaj och slips så är du aldrig helt fel ute men kanske heller aldrig helt rätt...

Det är väl just därför det är bra att kolla med värden och andra gäster.
Citera
2014-05-30, 18:43
Medlem
Kurpatovs avatar
Jag ska på bröllop nu i sommar och tänkte köra på klänning. Dock är jag kluven på vad för stil jag ska ha.
Klädkoden är kavaj. Jag kommer att vara i kyrka. Bara axlar och klänningar över knäna är opassande. Svart och naturligtvis vitt får inte bäras. Klänningen ska inte glittra eller blänka. Jag vill ha längden midi och tänkte köra på blommigt tryck.

Ett urval:

http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=3347738 (kolla video)
http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=3981945 (video)

Alla klänningar i storlek 34 är slutsålda. Dåligt för mig, men har man bra smak så har man det.

Min mor tyckte att klänningarna var för skära. Hon föredrar mera romantiskt ton i klänningar som exemplet nedan i skirt gammeldags rosa.

http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=3699426 (video)

Jag gillar både blommiga och romantiska klänningar men känner mig mera dragen till blommor då jag vill att mina klänningar ska vara mer levande än min själ. Jag har inte stor budget för klänningar, 1000 kr max. Jag är snygg och ser bra ut i alla klänningar oavsett prisgrupp. Därtill så måste håret fixas hos en frisör och smink inhandlas och kanske också skor...så priset radar upp sig.

Några förslag?
Citera
2014-05-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurpatov
Jag ska på bröllop nu i sommar och tänkte köra på klänning. Dock är jag kluven på vad för stil jag ska ha.
Klädkoden är kavaj. Jag kommer att vara i kyrka. Bara axlar och klänningar över knäna är opassande. Svart och naturligtvis vitt får inte bäras. Klänningen ska inte glittra eller blänka. Jag vill ha längden midi och tänkte köra på blommigt tryck.

Några förslag?

Har väldigt dålig koll på kvinnokläder men av klänningarna du länkade tycker jag att du ska köra på http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=3699426 vet dock inte om längden är något problem med den. De andra två tycker jag är alldeles för "skrikiga" och du vill väl inte dra allt för mycket uppmärksamhet från brudparet
Citera
2014-06-30, 06:21
Bannlyst
Bröllop, kostym eller inte?

Min bror ska gifta sig nu i helgen (bara familj kommer), jag är bara 15 år. Är det okej o komma i kostym eller blir det konstigt?
Citera
2014-06-30, 06:23
Medlem
gato12s avatar
Självklart kan du komma i kostym! Det är väl klart man vill klä upp sig lite extra när ens bror gifter sig.

Sen är det 18 års gräns här så du kommer bli avstängd tyvärr
Citera
2014-06-30, 06:24
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolozz
Min bror ska gifta sig nu i helgen (bara familj kommer), jag är bara 15 år. Är det okej o komma i kostym eller blir det konstigt?

Det går alldeles utmärkt för dig att komma klädd i kostym. Du kommer bli avstängd från FB, men nu har du fått svar på din fråga.

Ha det så trevligt, hoppas ni får kul!
Citera
2014-06-30, 06:28
Medlem
borrizs avatar
Givetvis blir kostym toppen!
Ha det nu så trevligt på bröllopet, så hörs vi om ett par år
Citera
2014-06-30, 06:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Självklart kan du komma i kostym! Det är väl klart man vill klä upp sig lite extra när ens bror gifter sig.

Sen är det 18 års gräns här så du kommer bli avstängd tyvärr

Okej, tack för snabbt svar
Citera
2014-06-30, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Det går alldeles utmärkt för dig att komma klädd i kostym. Du kommer bli avstängd från FB, men nu har du fått svar på din fråga.

Ha det så trevligt, hoppas ni får kul!

Okej, tack så mycket
Citera
2014-06-30, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Givetvis blir kostym toppen!
Ha det nu så trevligt på bröllopet, så hörs vi om ett par år

Tack, tack
Citera
2014-06-30, 07:25
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2014-07-29, 13:54
Medlem
Gilgamesh.s avatar
Hej, ska på bröllop nu till helgen och funderar lite vads jag ska ha på mig. Klädkoden är "kavaj" men de flesta jag pratat med kommer att ha helkostym. Vet inte om jag ska köra en finare kavaj med skjorta/slips/svarta jeans o.s.v. eller kostym. Trivs i allmänhet ganska dåligt i kostymbyxor så kavajen är mer lockande. Hur hade ni gjort??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in