Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-20, 04:40
  #1
Medlem
Det här med att massera injektionsplatsen efteråt tycker jag verkar helt ologiskt.
Du har redan stört området genom att lägga en oljefylld bubbla mitt i muskeln. Och att sedan hålla på att trycka på denna oljebubbla och eventuellt pressa oljan till intillliggande blodkärl och desutom förstora injektionsområdet ytterligare genom att oljan trycks runt, verkar bara dumt i mina ögon.

Varifrån kommer påståendet att man ska massera efter injekt från början?
Citera
2009-05-20, 08:33
  #2
Medlem
ingen expert men jag får inte lika ont efteråt om jag masserar
Citera
2009-05-20, 11:28
  #3
Medlem
BengtZzs avatar
Jag masserar aldrig längre. Märker ingen skillnad på om jag gör det eller inte. Så jag skiter i det. Får aldrig ont ändå, förutom första sticket på en kur. Sedan är det lugnt resten.
Citera
2009-05-20, 11:42
  #4
Medlem
BarneyGs avatar
Masserar inte heller.känns helt onödigt.

OBS
Of topic men viktigt ändå.

Aspirera alltid vid inject!!!

Mvh
B.G
Citera
2009-05-20, 11:57
  #5
Medlem
eva5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyG
Masserar inte heller.känns helt onödigt.

OBS
Of topic men viktigt ändå.

Aspirera alltid vid inject!!!

Mvh
B.G

Håller med, aspirera. En vacker dag sätter man den fel.

För 2 dagar sedan var faktiskt första gången jag satte fel någonsin, iaf riktigt fel. Aspirerar alltid ordentligt, och denna gången fylldes sprutan med mörkt tjockts blod i hela pumpen...
Citera
2009-05-20, 12:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva5000
Håller med, aspirera. En vacker dag sätter man den fel.

För 2 dagar sedan var faktiskt första gången jag satte fel någonsin, iaf riktigt fel. Aspirerar alltid ordentligt, och denna gången fylldes sprutan med mörkt tjockts blod i hela pumpen...



Hur gjorde du om du får in blod? Byter du nål och sedan sätter testot + blodet eller byter du ut allt och sätter igen ?
Citera
2009-05-20, 13:35
  #7
Medlem
FreeOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Hur gjorde du om du får in blod? Byter du nål och sedan sätter testot + blodet eller byter du ut allt och sätter igen ?



Vart står det att han kör på testo just nu? Till saken, bara att byta nål och sätta om.
Citera
2009-05-20, 13:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOne
Vart står det att han kör på testo just nu? Till saken, bara att byta nål och sätta om.

Sätter man inte minst 1g testo vid varje injekt är man NOOBB!!!!!!!!!!!!!
Citera
2009-05-20, 13:59
  #9
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva5000
Håller med, aspirera. En vacker dag sätter man den fel.

För 2 dagar sedan var faktiskt första gången jag satte fel någonsin, iaf riktigt fel. Aspirerar alltid ordentligt, och denna gången fylldes sprutan med mörkt tjockts blod i hela pumpen...
Var på kroppen hände det?
Citera
2009-05-20, 14:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Var på kroppen hände det?


+1. Mörkt blod är ju syrefattigt blod. Borde snarare varit ljusaktigt (artärer sitter djupare än vener).
Citera
2009-05-20, 18:20
  #11
Medlem
eva5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Hur gjorde du om du får in blod? Byter du nål och sedan sätter testot + blodet eller byter du ut allt och sätter igen ?

I detta fallet var jag faktiskt lite dumsnål, men tråkigt slänga iväg en halv vial som var i sprutan, så bytte nål provade igen vilket gick mycket bättre.

Blodet i sig är ingen större fara, möjligtvis att man kanske skulle kunna få mer injectpain på det skjutet men tvivlar på det. Det är nog mer skumrasksaker i ens vialer än i blodet Förövrigt blev det ingen pain av det nu ett par dagar efter.
Citera
2009-05-20, 18:21
  #12
Medlem
eva5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan-jolle
+1. Mörkt blod är ju syrefattigt blod. Borde snarare varit ljusaktigt (artärer sitter djupare än vener).

Övre delen av låret, satte med orange/blå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback