Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 13:48
  #1261
Medlem
Och nu startar skojar firman Michell o company om med nya friska tag tog ju inte många dagar efter konkursen för att blåsa så många som möjligt https://www.blocket.se/vi-loser-det?ca=11
Citera
2017-06-28, 10:48
  #1262
Medlem
Var ju inte en bilpark i nivå med hans förra bilfirma direkt...

Vad hände med bilarna som stod på firman? Kronofogden?
Citera
2017-06-28, 13:16
  #1263
Medlem
Akeliuss avatar
Många var ju inte reggade på dem utan stod på privatpersoner tror inte fogden får ut så mycket av den konkursen.Vet inte om någon privatperson blir av med sin bil när sånt här händer risken finns säkert.
Citera
2017-06-28, 16:44
  #1264
Medlem
Såna där skulle ju åtalas för bedrägeri ha lagerrensning dagarna innan konkurs allt för att få in så mycket pengar som möjligt och blåsa folk styrelsen i firman borde väl kunna åtalas och få närings förbud ?
Citera
2017-06-28, 16:45
  #1265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Många var ju inte reggade på dem utan stod på privatpersoner tror inte fogden får ut så mycket av den konkursen.Vet inte om någon privatperson blir av med sin bil när sånt här händer risken finns säkert.
Finns säkert många som blev blåsta på sin bil
Citera
2017-06-28, 23:17
  #1266
Medlem
Ägaren kan dock få det jobbigt om han blåste fel personer.

I någon fup har jag läst om jag minns rätt att många kriminella köpte bilar där.
Citera
2017-07-01, 16:59
  #1267
Medlem
Akta er för företaget zonoz

jag hade lagt upp bilen på blocket och blev sedan kontaktad av en säljare från zonoz som erbjöd sig sälja min bil via deras företag för en avgift. De lyckades inte sälja bilen och de hade kört 3000 km med den samt så hade bilen fått flera stenskott på vindrutan. De lovade ersättning men de svarar inte när man kontaktar dem.

Kan de lura en säljare så kan de lura en köpare.. Akta er för zonoz
Citera
2017-07-01, 18:05
  #1268
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nianoo
Akta er för företaget zonoz

jag hade lagt upp bilen på blocket och blev sedan kontaktad av en säljare från zonoz som erbjöd sig sälja min bil via deras företag för en avgift. De lyckades inte sälja bilen och de hade kört 3000 km med den samt så hade bilen fått flera stenskott på vindrutan. De lovade ersättning men de svarar inte när man kontaktar dem.

Kan de lura en säljare så kan de lura en köpare.. Akta er för zonoz
Det finns inget företag med det namnet!
Citera
2017-07-01, 21:37
  #1269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns inget företag med det namnet!

Www.Zonoz.se
Citera
2017-07-02, 09:52
  #1270
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nianoo
Www.Zonoz.se
Det där är ju inget företag utan en websida, som dessutom inte ger någon information
Jaja, lite efterforskning ger Modern Auto Group Sverige AB aka. La balsa AB.
Förekommer i Lexbase.

Luktar pizza, begagnade bilar och babbe på samma gång.

Varför övervägde du att göra affärer med dessa?
Citera
2017-07-03, 10:02
  #1271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det där är ju inget företag utan en websida, som dessutom inte ger någon information
Jaja, lite efterforskning ger Modern Auto Group Sverige AB aka. La balsa AB.
Förekommer i Lexbase.

Luktar pizza, begagnade bilar och babbe på samma gång.

Varför övervägde du att göra affärer med dessa?

försökte sälja bilen via blocket men de va bara skojare som hörde av sig. sedan hörde zonoz av sig, dum nog så gick jag med på de.
Citera
2017-07-03, 16:31
  #1272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan1
de heter numera Bilhuset

http://www.blocket.se/bilhuset-goteborg?ca=15

3-4 killar med utländsk bakgrund som hämtar bilar från tyskland
måste säga att jag skulle inte våga handla där , åkte dit med en polare bara för att titta hos de , kilarna såg så kriminella ut och satt och rökte vattenpipa mitt i allting ,
visserligen gott med vattenpipa men kanske inte passande i en "seriös" bilfirma

Länge sedan detta ovan skrevs, men jag råkade ut för dem här skojjarna nyligen!
Oturligt nog kom de före mig till en privat säljare som lovat mig första tjing på bilen. En brysk typ med en kollega hängandes i bakgrunden. Innan jag kom dit la dom beslag på servicebok och manualer.
När jag kommer är säljar påtagligt skärrad och en av de anställda från Bilhuset i Borås går på mig riktigt närgånget om att "De var där först och de har rätt att ta bilen om de vill...." Jag fick förklara för denna anställda på bilhuset i borås att säljaren väljer själv vem han säljer till. Han backar till slut och jag för prata ostört med säljaren.
vi bestämmer oss att dra på en provtur så vi får prata sälva. Säljaren vågade inte försöka få tillbaka serviceboken, säljaren är en pensionär för övrigt som dessa två pressar.

Efter provturen har bilhusets anställda åkt, och vad har då hänt med serviceboken undrar ni?
JO! Den har dom hällt vatten i och förstört och sedan dragit iväg.
Förstår att dom e deppiga över att missa bilen, men att i företagsjackor bete sig på ett sådant vis är ju högst osmart!

Jag rekomenderar icke dessa otrevliga och bryska typerna alls. Undvik sponsra sådant beteende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback