Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2013-04-07, 19:16
  #37
Medlem
Tystaropets avatar
Jovisst ts.. Många som kör salvia vittnar om ett Matrix-universum, att vi verkligen är avatarer i en hamsterbur...


Dock var din setting helt galen... Salvia ska tas i absolut tystnad, ingen musik och högst en sitter. Och om din sitter inte kan hålla käften under ruset ökar risken för att sena markant. Absolut tystnad.

Helst ensam i tystnad. Men första gångerna med EN sitter. En sitter som kan vara absolut tyst.

Trippa väl därute brave knights of the soul.
Citera
2014-02-18, 21:45
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Denna gången höll det i sig mycket längre så jag ställde mig upp för att försöka ändra miljön och komma ur detta sjuka ställe som jag befann mig i, men allt eftersom att jag började röra på mig så såg jag bara ännu mer kopplingar till att det stället jag befann mig i faktiskt fanns. Saker som fanns i lägenheten hade en rimlig förklaring till varför dom fanns och allt hade en mening i den andra dimensionen. Det var som att sakerna blivit utplacerade av den saken som jag var en del av och att det var den saken som styrde oss människor, så med andra ord hade saken styrt min polare som bor där att möblera på ett visst sätt..
Ifall du tänker efter så är ju det där sant.. Sakerna vi äger och sammlar på är något helt onartuligt. De är tagna från naturen, formade efter vad vi i vår kultur eftertraktar och sedan sålda.

Den känsla du upplevde skulle jag gissa på var att du kände att stället du var på är onaturligt. Kan vara att det var stökigt eller liknande.

Som någon över nämnde så ska man nog vara i skogen på någon mysig plats och ta det tillsammans med lägereld, soluppgång eller solnedgång. Säg även till din polare att ge fan och filma! Verkar fett störande när man ska trippa! Detta med att inte se på TV tycker jag stämmer in på nästan alla hallisar. Kollade fan hellre in i väggen på syra än att kolla på meningslösa program på Tv:n
Citera
2016-06-01, 11:34
  #39
Medlem
Tjena Flashback! tänkte försöka förklara min tripp på salvia också. Jag var utomlands i amsterdam och var i gott sällskap och det var 2 polare som skulle röka salvia så jag tänkte inte mycket alls utan ville testa jag också. Vi rökte det i pipa och direkt när jag rökte så kändes det som att jag drogs ur min kropp. Det kändes som att min själv drogs ur mig och att jag satte mig själv bredvid mig i stunden. Jag satt alltså och tittade på mig själv i andra person och mina vänner som stod framför mig och ställde frågan "Hur känns det?" jag försökte prata eller förklara men det gick verkligen inte att prata. Ungefär som när man är medvetande i en dröm och något hemskt händer men man kan inte påverka det. Efter någon minut så la det ner sig och jag kom tillbaka till medvetande men jag var fortfarande stum. Jag tyckte det inte var ett dugg behagligt utan bara ett obekvämt rus. Jag bestämde redan direkt efter att aldrig mer göra om det med tanke på att jag kände mig sjukt skum efter och själva ruset var obehagligt rakt igenom.
Citera
2016-06-06, 18:51
  #40
Medlem
Härlig rapport! Är ingen bra idé att filma någon som trippar på salvia, det kan lätt vara anledningen till att någon snear. Tror även allt för många doserar salvia för högt och därför snear rejält, erowids dosrekommendationer är ju mycket låga med tanke på att det finns så sjukt potent salviarökmix.

Är galet sugen på att prova själv, helst oralt.
Citera
2018-06-18, 22:35
  #41
Medlem
Carlos88s avatar
[quote=Fjurec|42834574]
Citat:
Ursprungligen postat av cocospeludos


Salvia vara 5-10min genomsnitt inte 2h

Kan bekräfta att eftereffekterna definitivt kan vara upp till 2h.
Verkar vara väldigt individuellt hur folk reagerar.

Har vid två tillfällen tagit låga doser salvia och skulle beskriva det som något mitt emellan en kraftig cannabis-bänga, en kraftig nikotin-kick och ett väldigt lätt meskalin-tripp. Imponerande svårt att slappna av och njuta av det av någon anledning.

Effekterna ebbar ut långsamt. Betydligt långsammare än t.ex. DMT för mig.
Citera
2018-09-12, 04:11
  #42
Medlem
Testat salvia. Sätter du beskriver det på känner igen mig så väl. Det är riktigt nerjobbade grejer asså.
Citera
2018-10-22, 16:23
  #43
Medlem
Magnituds avatar
Själv rökte jag och det känndes som mitt hjärta skulle explodera.. är även en utav fler som ej får nån hallucinogensk effekt ens vid höga doser. Testade även hög dos oralt båda flera gånger me olika märken osv.. BE CAREFUL!
Citera
2018-11-09, 03:25
  #44
Medlem
Salvia är djävulens växt. x20 extrakt är bara heeeeelt sjukt
Citera
2018-11-09, 12:25
  #45
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaviarKalas
Salvia är djävulens växt. x20 extrakt är bara heeeeelt sjukt


Så särskilt sjukt är inte x20 extrakt, fast detta beror förståss på brukaren och eventuell tolerans.
Nu har bara rökt en gång tidigare men upplevde inte astral projecering utan CEV:s, utan afterglow.

Om du nu kallar Salvia Divinorum för "djävulens växt" så har du ingen respekt för droger alls.
Citera
2018-11-10, 00:54
  #46
Avstängd
Skruven66s avatar
Prova att röka mynta.
Citera
2018-11-10, 01:00
  #47
Avstängd
F.Hansens avatar
Gillar du inte "andra sidan"?

Har puffat salvia många gånger innan det blev olagligt. Det är skevt som fan, vet. Men om man uppskattar när allt blir skevt som fan så är det nice. Vilket det stundtals kan vara kul att uppleva. Att kroppen känns indelad i sektioner, ungefär som att man känner kroppens dermatom superdefinierade samt att allting dras ihop i kroppens centrum, samtidigt som att man sitter som i en tågkupp'e eller en liten dal och metall är som förgyllt förgyllt, klink?



Andra sidan är skevt, synd att inte var och en har upplevt det så tar man inte sitt ego eller upplevelse av sig själv på samma allvar längre.

Dock är det ju också nice att livet inte är så permanent. Det vore skevt som fan om livet vore som ett salviarus 24/7.
Citera
2018-11-10, 02:04
  #48
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Gillar du inte "andra sidan"?

Har puffat salvia många gånger innan det blev olagligt. Det är skevt som fan, vet. Men om man uppskattar när allt blir skevt som fan så är det nice. Vilket det stundtals kan vara kul att uppleva. Att kroppen känns indelad i sektioner, ungefär som att man känner kroppens dermatom superdefinierade samt att allting dras ihop i kroppens centrum, samtidigt som att man sitter som i en tågkupp'e eller en liten dal och metall är som förgyllt förgyllt, klink?



Andra sidan är skevt, synd att inte var och en har upplevt det så tar man inte sitt ego eller upplevelse av sig själv på samma allvar längre.

Dock är det ju också nice att livet inte är så permanent. Det vore skevt som fan om livet vore som ett salviarus 24/7.
Jaha.
Ja just. Ja jag har svarat lite surt nu 3 gånger här och där efter min avstängning.
Men är det förbjudet att röka salvia?
Hur ska man kunna göra det utan att förbjuda kryddan i sig?

Låter annars billigt, nytt för mig. Aldrig hört talas om förr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback